Onnitteletteko nimi- ja syntymäpäivinä puolisonne kanssa
Siinäpä oikeastaan kysymykseni.... minä olen tottunut että onnitellaan mutta ilmeisesti ei kuulu uuden miesystäväni tapoihin...
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Tajusin AP:n aloituksen niin, että onnitteleeko pariskunnat toisiaan? Kyllä meillä ainakin jo ihan käytöstapoihin kuuluu sanoa aamulla "Hyvää nimipäivää" tai "Hyvää syntymäpäivää" ja jopa halauksen kera.
Käymme paljon ravintolassa syömässä, joten syntymäpäivinämme (talvella) ja nimipäivinämme (kesällä) teemme ainakin niin ihan vartavasten.
Tuota hän varmaan tarkoitti, mutta kysymys on hassu. Sen pitäisi olla "Onnitteletteko toisianne" tai "Onnitteletteko puolisonne kanssa toisianne" (nimi- ja syntymäpäivinä)
Minä onnittelen puolisoani nimipäivänä, hän ei yleensä muista minun oikeaa nimipäivääni, kun on oppinut aikoinaan tuntemaan minut vain kutsumanimelläni ja harvoin tulee tilanteita, joissa oikea nimeni tulee puheeksi. Syntymäpäivinä onnittelemme ja annamme lahjan/lahjoja ja usein juhlistamme päivää jotenkin. Käymme joko varsinaisena syntymäpäivänä tai seuraavana viikonloppuna ulkona syömässä tai korkkaamme skumpan kotona ja olemmepa jokusen kerran tehneet viikonloppureissun ulkomaillekin. Ei varsinaisesti syntymäpäivän takia mutta kun on oltu muutenkin aikeissa lähteä, niin on järjestetty matka sen aikaan ja juhlittu siellä.
Näen sieluni silmin noin 65v sedän, joka on vähän pahalla päällä ja vetäytyy yläkertaan lepäämään. :D:D:D