Työhaastattelu, mitkä kengät laitan!?? Ei mulla ole sopivia kenkiä!
Voi vitsi, kenkäpaniikki! mitkä kengät on sopivat työhaastatteluun? Katsooko ne kenkiä? Mitkä näistä: Converset, koko mustat niken lenkkarit vai ballerinat!? Varmaan nuo pienet ballerinat jos ne enää mahtuu jalkaan! En kerkeä kenkä ostoksillekaan enää. Voi räkä. 🙄
Kommentit (56)
Ballerinat on ihan ok. Ei missään nimessä lenkkareita eikä converseja.
Kyllä kokonaiskuva on tärkeä. Pääasia että kengät on siistit ja ehjät.
Liian vähän suomalaiset kiinnittää huoiota kenkiin, ikäänkuin ne eivät kuulusi pukeutumiseen lainkaan.
Valitsisin ne ballerinat.
Mulla ois vaan croksit ja leggingsit niiden kanssa. Toivottavasti en joudu haastatteluun.
En muista koskaan katsoneeni haastateltavan kenkiä.
Tuskinpa niitä kiinnostaa. Mulla oli vaelluskengät ja sain työpaikan.
Balleriinat noista vaihtoehdoista jos ovat siistit ja ehjät ja sopivat väritykseltään muuhun asuun. Muuten käy kaupan kautta ostamassa uudet.
Jos menet työhaastatteluun maatilalle tai raksaduunia varten, turvakengät on ookoo. Jos haastattelu tapahtuu järven rannalla kaislanniittoa varten, niin kumisaappaat (pitkävartiset) on jees.
Jos haet toimistotyöhön, jossa pukukoodi on casual friday- päivänä miehillä puku ja kauluspaita ilman krakaa ja ylimmäinen nappi auki, niin ballerinat on siinä ja siinä.
Jos haet puistotädiksi, niin converset on ok.
Katsoin kerran yhden kenkiä koko haastattelun ajan, jotka oli aivan kaameat, hoitamattomat, likaiset Ja haki asiantuntijan töitä samalla, kun nahkakengistäkin puuttui lankki vaikutti osaltaan ko. työhön valintaan, jossa myös tavataan asiakkaita..
Ne mitkä on hyvät jalassa, ettei kehonkielen tule mitään ylimääräistä kiemurtelua. Sama koskee vaatteita, ei ikinä mitään uudenkarhea yllärinpylläriä
Vain naisilla voi olla tuollainen "ongelma"
Sievillä hyviä työkenkiä. Pyydä sieltä työnhaku kenkä malliston esite, luulisi löytyvän kun eihän työkenkiä kukaan tarvitse jos ei ole töitä. Töihin ei yleensä hakematta pääse.
Ihan upouudet kengät saattaa viestiä, että on tälläydytty eli ettei ole luonnollinen. Paras pukeutuminen on kyseessä olevan ammatin ja työpaikan pukukoodiston yläpäästä, liian hieno pukeutuminen ei ole hyväksi ja liian huono ehdottomasti vältettävä.
Minusta mustat lenkkarit hyvät jos ei ole rapaiset juoksukengät vaan tuollaiset mitä ihmiset käyttävät nykyään joka paikassa mekkojenkin kanssa. Riippuu tietty muusta tyylistäsi, ei ehkä jos olet 60 ja käytät voglian jakkupukua. Melkein kaikkeen muuhun sopii.
Itse olen asiantuntija ja ollut lenkkareissa ja villasukissa töissä viimeiset 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin kerran yhden kenkiä koko haastattelun ajan, jotka oli aivan kaameat, hoitamattomat, likaiset Ja haki asiantuntijan töitä samalla, kun nahkakengistäkin puuttui lankki vaikutti osaltaan ko. työhön valintaan, jossa myös tavataan asiakkaita..
Työsopparia allekirjoittaessa jalassa paksupohjaiset sandaalit, siistit kylläkin ja sopivat asuun. Pomo huomautti, että eivät sovi työkengiksi ;)
Viimeksi työhaastattelussa oli kumiteräsaappaat, farkut ja flanelipaita hihat käärittynä. Siellä olen 11 vuotta ollut töissä, palkka 2900/kk.
Ei ole mitään väliä. Rentoa ja mukavaa pitää olla. Lenkkikengät ja juoksutrikoot tai verkkarit tai mitä vaan. Pääasia, ettet pönötä yhtään. Nyt on jo 2020-luku. Hölmöt vaatteilla koreilee. Ole oma itsesi vaan.
Lähdet mustilla lenkkareilla ja otat ballerinat mukaan. Vasta haastattelupaikalla vaihdat ne ballerinat jalkaan. Tämä siksi, ettet saa jalkojasi matkalla kipeäksi, jos ballerinat ovat yhtään liian pienet.
Ballerinat, jos toimistotyö.
Tai sitten kurvaat Citymarketiin ja ostat sieltä jotkut sopivat avokkaat edullisesti.