Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yleistäkin, että tavarat ostetaan nykyään osamaksulla?

Vierailija
14.06.2022 |

Ihan hämmennyin, kun tuttava luetteli mitä kaikkia laskuja heillä on jonossa ja että puhelimet yms vempaimet ostavat lapsille osamaksulla. Itse kartan osamaksua viimeiseen asti. Jonkun auton vielä ymmärrän ja asuntolainat, mutta en kaiken maailman härpäkkeitä, joita maksetaan kuukausi tolkulla. Halvat ei kelpaa lapsille, niin sitten ostetaan osamaksulla kaikkein kalliimmat. Hyvänä esimerkkinä puhelimet. Ei voi ostaa Samsungin 150e puhelinta lapselle, vaan pitää olla uusin iphone.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai se yhäkin melko yleistä, ollut pitkään, jostain 80-luvulta asti. Sitä ennen säästettiin ja ostettiin vasta kun oli rahat valmiina. 

Vierailija
2/4 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset pakottaa miehet ostamaan asioita, joihin ei ole varaa. Lapsillakin on oltava. Mies käy palkkaorjana sitä varten, että saadaan roinaa. Lopulta kaikki päätyy eroon, ja mies vapautuu. Taas yksi palkkaorja lisää tekemään osamaksulainoja, joita tursuaa postilaatikosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykysin korot nollissa, puhelimet yms. sentin-pari halvempia osamaksulla niin ei ihme jos ostavat. Huonekalukaupat, pesukonekaupat ym. oikein tyrkyttävät niitä kortteja joilla eka kuukausi ilmainen tms.

Nyt ovat korkoja nostamassa, voi vähentyä tyrkytys tai sitten nostavat myös käteishintoja jotta voivat osamaksua tarjota.

Autokaupat taitaa useimmin olla osamaksulla koska kalliita ostoksia ovat.

Vierailija
4/4 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. En osta koskaan yhtään mitään osamaksulla.

Ainoa velka on asunnosta, auto on maksettu. Olen sinkkunainen, tienaan siis yksin, mutta tulen varsin hyvin toimeen eikä puutu mitään tärkeää.

Viimeksi ostin uuden pölkupyörän. Sain siihen 20% alennuksen kun osuin oikeaan aikaan oikeaan paikkaan. Maksoin hieman päälle 600 euroa käteisellä. Osamaksulla olisin saanut mutta en halua ostaa mitään jos en saa heti maksettua. 

Minulla on aina tietyllä tilillä summa jota pidän vakiona, ihan sitä varten että voin sieltä ottaa jos käyttötilillä ei ole tarpeeksi. Tätä tiliä pidän koko ajan tietyn suuruisena, alle ei saa mennä.

Olen oppinut taloudelliseski kotonani, äitini osasi ja osaa pitää kulut kurissa ja saa rahan riittämään.

Hän meillä tilejä hoitelikin kun kotona asuin ja hoitelee edelleen. 

Kaikkea kivaa ei tarvitse heti saada jos rahaa ei ole. Sitten säästetään ja ostetaan kun saadaan rahat kokoon.