Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko naisen turvallista yöpyä yksin teltassa

Vierailija
14.06.2022 |

Leirintäalueilla tai ulkona metsissä tai rannoilla?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä riippumattoilen yksin luonnossa, nainen olen. Ihan turvallista on aina ollut. Olen kyllä aina jossain syrjässä näkymättömissä.

Vierailija
22/42 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vähänkin syrjemmäksi menet niin ei siellä ketään liiku. Omassa lähiluonnossakin olen saanut olla tuntikausia rauhassa. Punkit varmaan on se isoin uhka joten kannattaa ottaa punkkipihdit mukaan.

Vaelluspalstoilla on lukemattomia juttuja siitä miten yksin vaeltanut nainen on joutunut juopuneiden poromiesten ahdistelemaksi Lapissa.

Heille yksinäinen nainen teltassa on aivan yksisarvisen tasoinen asia. Lapissa naisten kuuluu pitää kotia sillä aikaa kun miehet hoitavat metsästyksen, kalastuksen ja poronhoidon luonnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätkäshenkilö 50 vuotta kirjoitti:

Yksin telttaileminen muualla kuin valvottujen ja vartioitujen leirintäalueitten sisällä ei ole turvallista kenellekään.

Turvallisempaa se on muualla kuin leirintäalueella. Tarkastan ympäristön ennen yöpymispäätöstä. Jos jokin asia hälyttää, jatkan matkaani. Epäilenpä, että et huomaisi minua yöpymässä, vaikka kulkisit ohitseni ja kuinka todennäköistä on että kuljet? Enemmän olen huolissani villisioista ja karhuista kuin sinusta.

No varmasti pitääkin paikkansa, ettei minua tarvitse pelätä enkä ole pelottavan näköinenkään: en mikään bodari vaan aika rimpula enkä tatuoitu "kova kundi" enkä j-mies jota tälle palstalle ei saa kirjoittaa kokonaan, ja jos luonnossa kuljen ohitsesi, teen sen todennäköisesti autolla ja itse yövyt muutaman metrin päässä valtatien laidasta, joten no problem!

Mutta tässä maailmassa on aika paljon niitä vaarallisempiakin hyypiöitä kuin minä.

Onko Suomessa ja täällä Pohjois-Euroopassa ylisummaan noita villisikojakin? Millä leveysasteilla niitä on? Kuinka lähelle asutusta ne ovat jo tunkeutuneet? Ja mistä ne ovat tänne tulleet: minä olen luullut, että niitä asuu vain USA:n harvaanasutuissa osavaltioissa - ne Montanat, Idahot, Wyomingit, Dakotat ym. - sekä pitkin ja poikin Kanadan laajoja autiomaita.

Mutta olenko ollut väärässä?

Miten sellainen villisika "exterminoidaan" jos se lähestyy?

Minulle jo näissä kaupunkien vihaisissa ja hyökkäilevissä lokeissakin on jo ihan tarpeeksi painajaista.

Tosin - tämä lipsahti kyllä alkuperäisestä aiheesta vähän syrjään.

Vierailija
24/42 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene kaupungin puistoon telttailemaan vaan ihan kunnon metsään, niin ei sinua häiritse kukaan muu kuin hyttyset.

Vierailija
25/42 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Majoitun niin, että kukaan ei huomaa. Suomi on iso maa ja aina löytyy hyvä yösija. Enkä ole aseeton. 

Voisin kirjoittaa samanlaisen vastauksen.

Vierailija
26/42 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vähänkin syrjemmäksi menet niin ei siellä ketään liiku. Omassa lähiluonnossakin olen saanut olla tuntikausia rauhassa. Punkit varmaan on se isoin uhka joten kannattaa ottaa punkkipihdit mukaan.

Vaelluspalstoilla on lukemattomia juttuja siitä miten yksin vaeltanut nainen on joutunut juopuneiden poromiesten ahdistelemaksi Lapissa.

Heille yksinäinen nainen teltassa on aivan yksisarvisen tasoinen asia. Lapissa naisten kuuluu pitää kotia sillä aikaa kun miehet hoitavat metsästyksen, kalastuksen ja poronhoidon luonnossa.

Osittain samaa mieltä, mutta olen saanut olla rauhassa. Hankin ampuma-aseen tämän vuoksi. Hyvin ovat miehet rauhoittuneet jo siitä, kun huomaavat, että olen aseistautunut.

Vierailija
27/42 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pohjoisen perukoilla on paljon kiimaisia poikamiehiä. En ottaisi kyytiä, humaltuisi saatika majoittuisi autotien varrelle. Vaikka Suomessa onkin turvallista et voi koskaan olla täysin varma.

Vierailija
28/42 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En uskaltaisi. Joku mies jos sattuisi huomaamaan minut, en kokisi oloani turvalliseksi.

Miten tuo eroaa siitä että olet vain yksin kävelemässä. Kyllä minulla on metsässä tullut vastaan yksin käveleviä naisia melkeinpä kaikkina vuorokaudenaikoina.

On iso ero. Jos olen kävelemässä niin olen hereillä ja parempi mahdollisuus puolustautua/ paeta kuin jos olisin teltassa unessa.

Vierailija
29/42 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskaltaisi. Joku mies jos sattuisi huomaamaan minut, en kokisi oloani turvalliseksi.

Nainenkin voi tappaa.

Vierailija
30/42 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo eroaa siitä että olet vain yksin kävelemässä. Kyllä minulla on metsässä tullut vastaan yksin käveleviä naisia melkeinpä kaikkina vuorokaudenaikoina.

On iso ero. Jos olen kävelemässä niin olen hereillä ja parempi mahdollisuus puolustautua/ paeta kuin jos olisin teltassa unessa.

Tämä

Vierailija
31/42 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin telttaileminen muualla kuin valvottujen ja vartioitujen leirintäalueitten sisällä ei ole turvallista kenellekään.

Turvallisempaa se on muualla kuin leirintäalueella. Tarkastan ympäristön ennen yöpymispäätöstä. Jos jokin asia hälyttää, jatkan matkaani. Epäilenpä, että et huomaisi minua yöpymässä, vaikka kulkisit ohitseni ja kuinka todennäköistä on että kuljet? Enemmän olen huolissani villisioista ja karhuista kuin sinusta.

No varmasti pitääkin paikkansa, ettei minua tarvitse pelätä enkä ole pelottavan näköinenkään: en mikään bodari vaan aika rimpula enkä tatuoitu "kova kundi" enkä j-mies jota tälle palstalle ei saa kirjoittaa kokonaan, ja jos luonnossa kuljen ohitsesi, teen sen todennäköisesti autolla ja itse yövyt muutaman metrin päässä valtatien laidasta, joten no problem!

Mutta tässä maailmassa on aika paljon niitä vaarallisempiakin hyypiöitä kuin minä.

Onko Suomessa ja täällä Pohjois-Euroopassa ylisummaan noita villisikojakin? Millä leveysasteilla niitä on? Kuinka lähelle asutusta ne ovat jo tunkeutuneet? Ja mistä ne ovat tänne tulleet: minä olen luullut, että niitä asuu vain USA:n harvaanasutuissa osavaltioissa - ne Montanat, Idahot, Wyomingit, Dakotat ym. - sekä pitkin ja poikin Kanadan laajoja autiomaita.

Minulle jo näissä kaupunkien vihaisissa ja hyökkäilevissä lokeissakin on jo ihan tarpeeksi painajaista.

Valistetaan nyt sitten tietämätöntä: Suomessa on villisikoja erityisesti itärajalla, mutta ovat ne levinneet Etelä- ja Lounais-Suomeenkin. Kanta on pieni ja hyvä niin - elukat aiheuttavat melko paljon tuhoa viljelyksille.

Vierailija
32/42 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osittain samaa mieltä, mutta olen saanut olla rauhassa. Hankin ampuma-aseen tämän vuoksi. Hyvin ovat miehet rauhoittuneet jo siitä, kun huomaavat, että olen aseistautunut.

Mites toi lainsäädäntö - ampuma-asetta ei myönnetä siviileille itsepuolustustarkoituksiin eikä asetta saa kuljetella huvin vuoksi ympäriinsä...

Vierailija
33/42 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valistetaan nyt sitten tietämätöntä: Suomessa on villisikoja erityisesti itärajalla, mutta ovat ne levinneet Etelä- ja Lounais-Suomeenkin. Kanta on pieni ja hyvä niin - elukat aiheuttavat melko paljon tuhoa viljelyksille.

Villisika nähtiin viime kesänä myös Helsingin Viikissä ulkoilualueella.

Vierailija
34/42 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites toi lainsäädäntö - ampuma-asetta ei myönnetä siviileille itsepuolustustarkoituksiin eikä asetta saa kuljetella huvin vuoksi ympäriinsä...

Lapissa kaikilla on joku pyssy mukana, laillinen tai laiton.

Vierailija
35/42 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metsästää voi, mutta samalla ase toimii muistutuksena miehille asiallisesta käyttäytymisestä yksin liikkuvaakin naista kohtaan. 

Vierailija
36/42 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö muista sitä saksalaista naista joka jäi kiinni siitä, että majoittui yksin laavussa Suomessa. Sehän uhattiin j o u k k o r a i s k a t a somessa ja nainen pakeni takaisin Saksaan.

Suomessa ei todellakaan katsota hyvällä yksin reissaavia naisia ja joutuu 100% ahdistelun kohteeksi jos somessa saadaan tästä vihiä.

No ei kannatakaan pitää missään mediassa meteliä omista toimistaan, eikös siinä aiheuttanut oikeasti vihaa se että se tuhos jotain sammakonkutuja huvikseen joka sai kukkahattusedät älähtämään.

Joo. Ehkä voisi valistaa miksi sammakonkutujen tuhoaminen oli väärin, eikä uhata joukkoraiskauksella. Kiva maa meillä.

Vierailija
37/42 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö muista sitä saksalaista naista joka jäi kiinni siitä, että majoittui yksin laavussa Suomessa. Sehän uhattiin j o u k k o r a i s k a t a somessa ja nainen pakeni takaisin Saksaan.

Suomessa ei todellakaan katsota hyvällä yksin reissaavia naisia ja joutuu 100% ahdistelun kohteeksi jos somessa saadaan tästä vihiä.

No ei kannatakaan pitää missään mediassa meteliä omista toimistaan, eikös siinä aiheuttanut oikeasti vihaa se että se tuhos jotain sammakonkutuja huvikseen joka sai kukkahattusedät älähtämään.

Joo. Ehkä voisi valistaa miksi sammakonkutujen tuhoaminen oli väärin, eikä uhata joukkoraiskauksella. Kiva maa meillä.

Ei tuollaista somesekoilua mikään pysäytä kun se kunnolla käyntiin lähtee. 

Vierailija
38/42 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naida napsauttamassa kävisin jos joku hehkeä hupakko tulisi bongattua teltasta. Oppiipahan.

Vierailija
39/42 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naida napsauttamassa kävisin jos joku hehkeä hupakko tulisi bongattua teltasta. Oppiipahan.

R a i s k a t a siis?

Vierailija
40/42 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sulle ihan samalla tavalla. Perseraiskausta vaan kehiin niin että opit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän