Teini ei hyväksy uutta suhdetta.
Kipeä ja raskas ero takana. Asumme lasten kanssa yksin, minun makuuhuone on luovutettu heille. Oma tilani olohuoneessa.
Olen ihmeen kautta tavannut ihanan uuden miehen. Kaikki näyttää menevän ihanasti....Mutta. Teini 17 vuotta ei voi sietää tätä uutta miestä. Mies ei saisi käydä luonani, ei nukkua täällä, eikä muutenkaan olla luonani. Tapaamme noin 2 krt viikossa, mutta nekin yhtä mielenosoitusta, kiukuttelua ja kiroilua lapseni suunnalta.
En tiedä mitä tässä ajatella. Suututtaa. Ei lapseni päätä minun suhdetta. Aikaa hän saa minulta ihan myös kaksin.
Tämä käytös karkoittaa kohta koko miehen.
Kommentit (36)
Miksi se uusi mies pitää tuoda sinne kotiin? Pidä asiat erillään. Miksi et voi olla tarvittaessa sen miehen luona?
Lapsi on tarkein. Tapaatte miehen luona. Ei ole syytä raahata kotiin vierasta mitä perheenjäsen ei siedä. Joku miehessä on vikana, jos teini ei siedä.
Kuinka nopeasti tuonut miehen teille?
No onko pakko hässiä vieraan miehen kanssa teinin edessä?
Teini ei halua, että minulla olisi ketään. Paras, kun olen yksin kotona.
Jos edes puhun puhelimessa, niin teini häiriköi taustalla.
Olen kokenut helpommaksi olla minun luona, molempien työaikataulujen vuoksi ja minä voin tehdä samalla ruuat, kaupassakäynnit, pyykit ym.
Mutta totta, ehkä parempi antaa pölyn laskeutua ja olla miehen luona.
Muistan kun äiti alkoi raahata haisevia äijiä kapakoista pieneen kaksioon jossa siskon kanssa niitä pelättiin. Onneksi ne lähti enimmäkseen aamulla pois. Jos joku niistä ois jäänyt asumaan, oltais varmaan muutettu isän luo pieneen yksiöön.
Oletko miettinyt miten mies katsoo sinun hemaisevaa teiniäsi?
Ajatteletko ettei se ero ollut teinille kipeä ja raskas? Surkusurku voi minua. Tarvin rakkauden kotiini.
Tämä teini on poika...ja ei kyllä katsele. Jotenkin koen tämän mustasukkaisuudeksi. Ehkä teini myös ei halua, että petyin tähän uuteen ihmiseen.
Kiitän vastauksista. Kyllä hyvä järjestää tapaamiset ihan muualle kuin kotiini.
17v tyttö ja keski-ikäinen mies...
Teini voi surra vanhempiensa eroa. Hän voi myös olla tarkkanäköinen uuden miesystäväsi suhteen, ja ei syystäkään pidä hänestä. Ehkä kaipaa myös itse välittämistä.
Törkeää käytöstä sinulta. Voit hyvin odottaa muutaman vuoden, lapsikin ehtii muuttaa! Juu ei kannata sössiä omaa elämäänsä noin pahasti. Tosiasia on että kyllä se ero lapsen elämän lopullisesti pilaa. Sen näkee jo ÄO testeissäkin, elämä täyttä paskaa, pahaa oloa, epävarmuutta luottaa enää kehenkään. Pysyvät vakavat traumat, joita ei voi parantaa. Erolapset voivat fyysisesti huonommin koko loppuikänsä, kuin verrokit. On opittu tapa erota, kun vähän tulee vaikeuksia, se sitten siirretään lapsenlapsille sama paska tarina. Elämä ei ole vain oikeuksia ja itsensä etsimistä. Toivottavasti muut ottaa tämä varoittavaksi esimerkiksi.
Minäkään en teininä pitänyt äitini uudesta miesystävästä. Ja vaistoni oli ihan oikeassa, olisipa äitinikin säästynyt paljolta, kun olisi jo alun alkaen antanut olla.
Mitä lapsi on sanonut kun olette tästä keskustelleet?
Taustalla on varmasti huonosti hoidettu ero.
12 vuotta asuin lasten kanssa ilman mies tai suhde. Kävin työssä,elin vapaa aikaaautellen ilmasiksi ihmisiä ja nukuin olohuonessa myös ,jotta molemmilla omat huoneet.Kun mutanet kotoa pis,Omat aviolitot ymm. Salein itselleni rakauden ja miehen läheisyys. Lapset siis täysiikäisiä,Eivät hyväksyneet äidillä mies.Sitä huolimatta pidin mies,mutta pois heidän silmistä kuin suvun..Asuimme eri osoiteet,Olin kaikki rumat sanat ja muodot heidän puheissa muille ja suku yhtyi heidän puhet tarkistamatta asioita!.Liikaa annoin valtaa lapsille. Olisin vain ottanut heti miehen uuden ja olisi ollut tuki siinä ettei teinit hallitse ,määrää! Vaan kasvattaja on aina yhden portaan ylempänä kuin kasvatettavat.
Mieti jos sinun valmiiksi pieneen kotiisi tulisi vieras ihminen joka harrastaa seksiä perheenjäsenesi kanssa ja jonka paikalla ollessa et itse voi olla rennosti koska seinän takana on jatkuvasti vieras. On aika epämukava ajatus että ei voi mennä vaikka rauhassa kalsarit jalassa tekemään ruokaa tai suihkuun kun asunnossa on itselle ventovieras ihminen josta ei itse pidä. Ei kellään ole oikeutta valikoida toisen seurustelukumppania mutta kyse ei ole siitä että teini haluaisi päättää sinun seuraelämästäsi, hän luultavasti vain haluaa olla rauhassa kotonaan ja toipua valtavasta kriisistä kun vanhemmat erosivat.
Ymmärrän että on vaikeaa olla uudesta ihastuksesta erossa mutta lapsesihan on liki täysi-ikäinen ja voit hyvin olla vaikka yötä pois kotoa jos on saatava olla miehen kanssa yötä. Ettekö voi tavata kun teini on isällään tai kylässä itse?
No onpa kommentteja! Onhan äidilläkin oikeus omaan elämään ja onneen.
Kauheaa, jos lähes aikuinen teini päättää äidin elämästä! Ymmärtäisin, jos olisi useita miehiä tms.
Kehottaisin keskustelemaan teinin kanssa kunnolla. Yhteiset sopimukset miten toimia.
Minusta ei vanhemman tarvitse omasta kodista poistua ja olla tilivelvollinen lapselleen, jos kaikki muuten toimii!
Huonon käytöksen hyväksymisellä kasvatetaan kunnon narsisteja ja teini oppii, että näin saa tahtonsa läpi.
Vierailija kirjoitti:
No onko pakko hässiä vieraan miehen kanssa teinin edessä?
Tämä. Teini ei uskalla poistua omasta huoneestaan edes vessaan, kun olkkarissa äiti voi olla hässimässä vieraan miehen kanssa, tai pusuttelemassa tai jotain muuta kiusallista ja vaikka ei näkisikään, voi hyvin kuulla.
Olkaa miehen luona?