Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä alle jääneille eläimille motarilla?

Vierailija
13.06.2022 |

Hei, uutena autoilijana olen havahtunut ilmiöön nimeltä autojen yliajamat eläimet motarilla. Miten niiden suhteen tulisi toimia?
Tarkentavat kysymykset:

1. Kun ajatte jo kuolleen eläimen päältä motarilla/ajotiellä, niin ilmoitatteko kuolleesta eläimestä johonkin? Tuleeko joku taho siivoamaan eläimet/ottamaan niistä esimerkiksi vesikauhunäytteet?

2. Pesettekö autonne renkaat joka kerta, kun olette ajaneet kuolleen eläimen päältä? Viittaan tällä juurikin esim. Mahdolliseen rabiekseen, joka leviää kuolleen eläimen verestä/aivoista renkaisiin ja siitä kengänpohjiin ja sitä kautta kotiin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla taas kerran provo tämäkin aloitus mutta vastataan:

1. Anna luonnon hoitaa ne raadot. Tietenkin jos kyse on jostain isommasta elukasta, johon törmätessä voi autoa lähteä käsistä, niin ilmoita hätäkeskukseen.

2. Heh!

Vierailija
2/7 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisi Provo?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon kakkoskohtaan kommentti, että noin jos ajattelisi, pitäisi koko ajan kadulla kävellessä suihkutella eteensä desinfiointiainetta, jotta kengänpohjat säilyisivät puhtaina... Oman auton renkaat (joita ainakaan minulla ei ole tapana käydä kamalasti potkimassa) on tässä maailmassa yksi kärpäsenpaska meressä.

Vierailija
4/7 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin enemmänkin sitä että miten esim. motarilla uskaltaa pysähtyä katsomaan jäikö eläin kitumaan.

Vierailija
5/7 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse mietin enemmänkin sitä että miten esim. motarilla uskaltaa pysähtyä katsomaan jäikö eläin kitumaan.

Motarilla ei saa pysähtyä. Tämän takia ajatuskin johonkin eläimeen törmäämisestä kammottaa. Jäisi loppuiäksi kummittelemaan että kuoliko vai kituiko.

Vierailija
6/7 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei itsellä ole ongelmia väistää pikkuraatoja ja aina olen kyennyt pieneläimet väistämään turvallisesti. Raskaan liikenteen ajoneuvojen kohdalla ymmärrän, että äkkiliikkeet ovat vaarallisia ja ei ole muuta vaihtoehtoa kuin lanata elukat.

Vierailija
7/7 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon kakkoskohtaan kommentti, että noin jos ajattelisi, pitäisi koko ajan kadulla kävellessä suihkutella eteensä desinfiointiainetta, jotta kengänpohjat säilyisivät puhtaina... Oman auton renkaat (joita ainakaan minulla ei ole tapana käydä kamalasti potkimassa) on tässä maailmassa yksi kärpäsenpaska meressä.

Ja sit vielä se, että itse en muista ajaneeni yhdenkään eläimen päältä sitten vuoden 1999. Raadotkin saa yleensä väisteltyä. Että aika marginaalinen ongelma.