Kiukutteleeko teidän miehet?
Esim. aamuisin "aaargh, pitää herätä ja mennä töihin!" ja torkuttaa monta kertaa. Työt on siis kotona viereisessä huoneessa ja kyllä, ovat välillä stressiä ja vastuuta sisältäviä juttuja. Mutta ensin murisee ja ärisee sängyssä minulle ja seuraavassa hetkessä on aurinkoisen kuuloisena videopalavereissa. Sitten palaverin jälkeen tilittää, miten stressaavaa se oli.
Tai heittää teille omia tunteita kun välttelee epämieluisaa tekemistä, esim. "En halua soittaa isälleni kun se on niin raskas ihminen", sitten puhelun jälkeen tilittää, miten raskasta oli.
Olin juuri yli viikon mökillä ja huomasin, miten kevyttä oli olla yksin. Minä vain nousen ylös yksin, ja myös kumppanin kanssa, en valita.
Kommentit (82)
Jos kumppanini aamuulla sanoo, että väsyttää, eikä millään jaksaisi nousta, niin millä tavalla se olisi kiukuttelua? Eihän se edes minuun liity. Ihan tavallinen totemus, jos väsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Miten reagoitte kiukutteluun?
Jos mies kiukuttelee kuin lapsi, niin sanon niinkuin lapselle sanotaan: nyt loppu se kiukuttelu, kun minä en sille asialle mitään voi, enkä halua kuunnella kiukuttelua asiasta mikä on pakko tehdä. Yleensä mies reagoi myös kuin lapsi, eli menee jonnekin omaan rauhaan ja tulee pois kun on rauhoittunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kenelle niistä omista tunteistaan voi puhua, jos ei edes puolisolle? Ihan normaalia minusta kertoa kumppanille, että töissä oli raskas päivä. Miten se on kiukuttelua?
No onhan se nyt eri asia todeta että oli raskas päivä, kuin alkaa kiukutella ja tiuskia asiasta.
Et taida tietää, mitä on kiukuttelu. Sehän ei ole sitä, että harmistuneena sanoo, että "v¨ttu mikä päivä oli töissä" tms.
Totta.
Kiukuttelu on sitä että tiuskii tai huutaa toiselle että turpa kiinni, haastaa riitaa, paiskoo tavaroita, valittaa tuntikausia, mököttää ja osoittaa mieltään jne.
Vierailija kirjoitti:
Jos kumppanini aamuulla sanoo, että väsyttää, eikä millään jaksaisi nousta, niin millä tavalla se olisi kiukuttelua? Eihän se edes minuun liity. Ihan tavallinen totemus, jos väsyttää.
Kysymys onkin siitä, että mies ei totea että väsyttää. Mies märisee asiasta kuin lapsi peruuntuneesta karkkipäivästä.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni tietää, etten katselisi tuollaista. Siis ennaltaehkäisevästi.
Vierailija kirjoitti:
Jos kumppani toteaa, että aamulla väsyttää tai töissä oli raskasta, niin miksi minun pitäisi siihen mitenkään sen kummemmin reagoida?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kumppani toteaa, että aamulla väsyttää tai töissä oli raskasta, niin miksi minun pitäisi siihen mitenkään sen kummemmin reagoida?
Koska alkaa muuten kiukutella enemmän ja vaatimaan reaktiota.
Vierailija kirjoitti:
Jos miestä harmittaa jokin asia, niin miksi minun pitäisi siihen reagoida. Olemme kaksi erillistä ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miestä harmittaa jokin asia, niin miksi minun pitäisi siihen reagoida. Olemme kaksi erillistä ihmistä.
Mies odottaa ja vaatii kommenttia ja lohdutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta n 20 päivää kuussa, n 10 jaksaa olla siedettävä. Nyt alkoi valittamaan että syön liian kovaäänisesti. Kiukuttelee aivan kaikesta ja kaiken aikaa eikä jumalauta jaksa kohta enään. Myös näkee kaikessa negatiivistä.. mikään ei ole ikinä hyvin. Hyvinä päivinä hän on ihana mutta kaikki muuttuu siinä sekunnissa kun joku alkaa ärsyttämään tai ei mene niinkuin hän haluaa. Ahistavaa.
PMS ja menkat
Ai miehellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta n 20 päivää kuussa, n 10 jaksaa olla siedettävä. Nyt alkoi valittamaan että syön liian kovaäänisesti. Kiukuttelee aivan kaikesta ja kaiken aikaa eikä jumalauta jaksa kohta enään. Myös näkee kaikessa negatiivistä.. mikään ei ole ikinä hyvin. Hyvinä päivinä hän on ihana mutta kaikki muuttuu siinä sekunnissa kun joku alkaa ärsyttämään tai ei mene niinkuin hän haluaa. Ahistavaa.
PMS ja menkat
Ai miehellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PMS ja menkat
Ai miehellä?
Tarkoitat kai 'kohdullisella'.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PMS ja menkat
Ai miehellä?
Miehilläkin on hormonikierto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten eriytyä toisen tunteista? Ne vaikuttavat minun tunnetilaani ja pilaavat päivän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten eriytyä toisen tunteista? Ne vaikuttavat minun tunnetilaani ja pilaavat päivän.
Miten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten?
Olen itse tasainen ja sellainen neutraali, en edes sanoisi positiivinen koska en ole ulospäin suuntautunut muutenkaan, sekä yksin että yhdessä. Mutta kun toinen tulee naama norsun v:llä mankumaan jotain niin kyllä se neutraalius on mennyt.
Laitan hänet jäähylle.