Pitääkö koiran pesuun olla joku erikois-shampoo?
Tyttöystävän kanssa tuli riitaa siitä kun pesin koiran autoshampoolla, oli kyllä ihan biohajoava pH-neutraali shampoo eikä mikään myrkyllinen hiilivety. Ei nyt vain sattunut muuta olemaan ja koira liannut itsensä täysin lenkillä. Muija väittää että tuosta voisi muka olla jotain haittaa koiralle ja nyt vain mököttää. Onko kellään faktatietoja?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
pesetkö itsesikin sillä autoshamppoolla?
Miksen voisi pestä jos ei muuta pesuainetta olisi saatavilla?
ap
Siis mielestäsi koiran iho ja turkki vastaa metallia?
Oliko vahashampoo? Nyt koira komeasti kiiltää 😂
No ei se nyt varmaan niin vaarallista ollut, jos heti huuhtelit. Ensi kerralla sitten koirashampoolla. Ne kotikoirien shampoot ei marketissa montaa euroa maksa.
Kyllä jos toistuvasti peset. Minä pärjäisin suurella vesimäärällä. Koirat jonottaa suoraansanoen kylppäriin lämpimän veden vuoksi. Aina kun likaantuu lenkillä niin juomapullosta vedet päälle ettei lika imeydy.
.-
Mitä se lika oli?
Eikö pelkkä vesi olisi riittänyt ennen oikean shampoon ostoa?
Vierailija kirjoitti:
Oliko vahashampoo? Nyt koira komeasti kiiltää 😂
No ei se nyt varmaan niin vaarallista ollut, jos heti huuhtelit. Ensi kerralla sitten koirashampoolla. Ne kotikoirien shampoot ei marketissa montaa euroa maksa.
Kuten sanoin, neutraali shampoo eli ei vahashampoo
ap
Vierailija kirjoitti:
Siis mielestäsi koiran iho ja turkki vastaa metallia?
Metallia ei autoshampoollapestä.
köhkah kirjoitti:
Kyllä jos toistuvasti peset. Minä pärjäisin suurella vesimäärällä. Koirat jonottaa suoraansanoen kylppäriin lämpimän veden vuoksi. Aina kun likaantuu lenkillä niin juomapullosta vedet päälle ettei lika imeydy.
.-
Mitä se lika oli?
Kuraa metsäojasta pääosin, kun tuon noutajan aina päästävä veteen
ap
Koiran voi pestä myös ihmisille tarkoitetulla shampoolla, jos ei muuta ole. Parempi sekin on mitä auton pesuaine. Myös käsitiskiaineella voi pestä varsiskin, jos koira on sotkenut itsensä esim, öljyyn.
Olen käyttänyt hellävaraisia ihmisshampoita, sulfaatittomia. Oliivisaippuaa myös.
Autoshampoo kuulostaa kyllä vähän miehen logiikalta, kaikella rakkaudella :D
Lukisin tuoteselostetta ainakin edes ensin.
Haksahdin kerran tuoreena koiranomistajana ostamaan koirille tarkoitetun shampoon ja sehän maksoi melkein kymmenen kertaa enemmän kuin omani. Toiste en osta.
Jatkossa käytä edes ihmisten shampoita(laimennettuna) jos ette viitia koirille tarkoitettua shampoota ostaa.
Samalla aineella menee koira ja omistaja. Ei muutakuin mustimirriin ja pullo koirashampoota.
Vierailija kirjoitti:
Koiran voi pestä myös ihmisille tarkoitetulla shampoolla, jos ei muuta ole. Parempi sekin on mitä auton pesuaine. Myös käsitiskiaineella voi pestä varsiskin, jos koira on sotkenut itsensä esim, öljyyn.
Mielellään ei. Ihmisen ihon ph on 5,5, koiran 7. Koiran iho on ohkasempi, ja koira ei hikoile ihosta kuten ihminen vaan tassuista ja kielestä, joten se vaatii erilaisen shampoon. Pitää olla suunniteltu niin, ettei vahingoita ohuempaa ja hikoilematonta ihoa, mutta soveltuu kuitenkin harvemmin tapahtuvaan pesuun ja turkki tulee puhtaaksi.
Mä oon pessyt vauvojen hellävaraisella shampoolla. En viitsi ostaa koiralle omaa shampoota, kun shampoopesu on about kerran vuodessa. Muuten pesen pelkällä vedellä. Myös koiran tassuihin käytän ihmisten Tummelia.
Vierailija kirjoitti:
köhkah kirjoitti:
.-
Mitä se lika oli?
Kuraa metsäojasta pääosin, kun tuon noutajan aina päästävä veteen
ap
Metsäojan kura ei ole paha lika. Olen nähnyt kultaisen noutaja rypivän haisevassa mudassa eli joudut tottumaan noihin oja.uinteihin. Suomen ojissa ei ole vaarallisia asioita. Punkki niityltä on melkein pahempi kuin juotikas. Ja juotikas elää vain puhtaissa vesissä. Järvisyyhy tulee muttolinnuista eli sorsista tms, mutta ei elä pitkään koirassa tai ihmisessä.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon pessyt vauvojen hellävaraisella shampoolla. En viitsi ostaa koiralle omaa shampoota, kun shampoopesu on about kerran vuodessa. Muuten pesen pelkällä vedellä. Myös koiran tassuihin käytän ihmisten Tummelia.
Muistanko väärin, mutta tummeli oli parasta mahdollista. Ei hajusteita vaan pelkkää rasvaa.
voi ääliö...oisit vaikka tavallisella ihmis shanppoolla pessyt
autoshampoot taitaa sisältää liottimia? tai onhan niitä liuotinvapaita,mut ei oo tarkotettu eläinten pesuun. Koiraani olen pessyt ihan hellävaraisella,hajuttomalla ihmisten shampoolla ja hyvä on tullu
pesetkö itsesikin sillä autoshamppoolla?