Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omat säännöt työpaikalla

Vierailija
13.06.2022 |

Onko muilla olemassa sellaista erityisosaamista, että saatte "vähän" venyä ja joustaa säännöistä ja pomonne hiljaa hyväksyy? Itselläni on vaikeasti korvattavissa olevaa osaamista. Maailma ei välttämättä kaadu, jos lähden, mutta lirissä ovat. Saan tehdä työaikojen suhteen mitä haluan. ay-jäärät ja kommarit ovat itkeneet, mutta pomo vain selittelee heille jotain ympäripyöreää. Tietää, että se on moro, alkaa hankalaksi ja vaatimaan sääntöjen noudattamista.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on, teen työt silloin kun huvittaa ja harvoin enää jaksan toimistolla edes käydä. Eipä ole soraääniä kuulunut.

Vierailija
2/6 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin räikeästi, mutta muille työkavereille tuntuu olevan vaikea ymmärtää, että jos teen liukumia sisään niin perjantaina kahdelta voin lähteä kotiin pitämään niitä kertyneitä tunteja pois, ellen pidä koko päivää kerralla pois saldovapaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Eräät toiminnot ovat täysin minun varassa. Mutta kyllä muutenkin työpaikka eroaa monella tapaa normaalista. Aloitekykyä vaaditaan lähes jokaiselta, hierarkia loistaa poissaolollaan ja luottamus toisten tekemisiin on pakko olla kova, koska niitä on hankala todentaa jäljestä päin.

Vierailija
4/6 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen myös vaikeasti korvattava ammatillisen osaamisen takia. Suomessa on vain vähän ammattilaisia ja heistä läheskään kaikki eivät selviä meidän työympäristössä. Konkretisoitui kun olin vanhempainvapaalla niin, että oli sijainen.

En kyllä kauheasti käytä hyväkseni sitä että saan aika vapaasti tehdä mitä lystään. Lähinnä ero on siinä, että jos joku kysyy saako pe jo poistua klo 12 niin todennäköisesti ei. Jos minä kysyn niin saan aina. Samoin ehdotukseni menevät usein läpi ihan kyseenalaistamatta. Käytännössä mulla on esimies, koska yhden ihmisen osastossa ei ole järkeä ja jonkun pitää hyväksyä mun lomat.

Vierailija
5/6 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä nyt satusetä vai -täti? Kun korvaamattomia ihmisiä on hautausmaat täynnä.

Vierailija
6/6 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo aikaisemmin lähteminen voi silläkin onnistua jos on oikeaa p*reikää nuoleskellut, työkaverisi ei tätä välttämättä ole tehnyt ja siksi ei ole niin hyvissä väleissä pomon kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi