Amerikkalaiset vieraat Helsingissä
Meille on kesällä tulossa USAsta ystäväperhe vieraaksi kahdeksi päiväksi Helsinkiin. Minkälaista ohjelmaa ehdottaisitte? Kyseessä on perhe, joka on tottunut matkustelemaan paljon, ja ovat älykkäitä korkeasti koulutettuja ihmisiä, jos se vaikuttaa asiaan.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Menkää Tallinnaan. Sinne meilläkin viedään firmaan tulevat jenkkivieraat. Ovat ihan haltioissaan kun pääsevät johonkin keskiaikaiseen ympäristöön ja Turkukin on poltettu maan tasalle 20 kertaa noiden aikojen jälkeen.
Jos höpisette riittävän ympäripyöreitä ne voivat kuvitella että Tallinnan vanhakaupunki kuuluu jotenkin Helsinkiin tai edes Suomeen.
Eivät ne mitään maantieteestä tajua. Hyvä kun tietävät millä pallonpuoliskolla Eurooppa sijaitsee vaikka eivät osaakaan nimetä sen kuningasparia. Well, siis onhan Euroopalla kuningas vai onko se tasavalta?
Nämä minun ystäväni ovat sen verran sivistyneempiä kuin sinä, että ihan tuollaista eivät ajattele. Ja haluan esitellä nimenomaan Suomea.
Puhokselle kokemaan ainutlaatuista Lähi-idän eksotiikkaa!
Kiitos tässä oli jo hyviä ideoita, mutta lisää saa kertoa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Raitsikkakierros ympäri Hesan. Hietamiehen hautausmaa, Arabien ranta, Kaakelitehdas, Mannerheikintie, Kolmen Sedän patsas. Jne...
Olen tavis pääkaupunkiseutulainen ja olen ollut ratikkakierroksella, se oli kivaa vaikka en pidä ratikoista. Oli kivaa katsoa kaupunkia toisesta kulmasta, ja kolmannestakin, aivan erilaista kuin kävellen.
Näki paikkoja joita ei edes tiennyt olevan olemassakaan!
Matkailu avartaa!
Toisen kerran olin non-stop bussissa, sekin oli kiva, aurinko paistoi...tais olla vieläpä kaksikerros-avobussi!
Kannattaa viedä johonkin museoon. Yleensä vieraista se on kiinnostavaa, kun kaikki on uutta.
Kallahdenniemi on hieno paikka, etenkin sinne vievä tie.
Vierailija kirjoitti:
Vain 2 päivää,sellaisen matkan takaa ja eri aika vyöhykkeeltä!Kule älä järkää mitään ohjelmaa.Ovat nin väsynetä että miettivät mikä maa ja valutta? Ennen kuin tajuavat missä ovat ja lähtevätkin heti pois! Et ole tainnut väliä koskaan lentää?
Et taida itse ymmärtää, ettei kukaan lennä pariksi päiväksi vain Suomeen. Tuskin he nyt vain paria päivää Euroopassa viipyy, vaan Suomelle on varattu se aika ja sitten eteenpäin. Jos sieltä asti lähdetään niin katsotaan koko mantere.
Suomenlinna, Kauppatori, Seurasaari, hyviä ravintoloita ja terasseja, joku kesäteatteriesitys (onko niitä englanninkielisiä?), ratikka-ajelu, joku museo, Tuomiokirkko, Johanneksen kirkko ja Uspenskin katedraali, joku keikka tai käynti jazzbaarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raitsikkakierros ympäri Hesan. Hietamiehen hautausmaa, Arabien ranta, Kaakelitehdas, Mannerheikintie, Kolmen Sedän patsas. Jne...
Olen tavis pääkaupunkiseutulainen ja olen ollut ratikkakierroksella, se oli kivaa vaikka en pidä ratikoista. Oli kivaa katsoa kaupunkia toisesta kulmasta, ja kolmannestakin, aivan erilaista kuin kävellen.
Näki paikkoja joita ei edes tiennyt olevan olemassakaan!
Matkailu avartaa!
Toisen kerran olin non-stop bussissa, sekin oli kiva, aurinko paistoi...tais olla vieläpä kaksikerros-avobussi!
Repesin tossa yks päivä nauruun, kun näin 2-kerroksisen punaisen turistibussin Malmilla. :D En tiedä oliko menossa johonkin huoltoon tai varikolle, kun eipä täällä spurguja kummempaa nähtävää ole. No joo, Malmin lentokenttä toki.
Vierailija kirjoitti:
Et sitten heiltä itseltään viitsi kysyä että mihin haluaisivat?
Esittele vaikka netistä eri kohteita ja kysy missä haluavat käydä.
Minä veisin Ateneumiin.
Vieraat ovat tulossa tänä kesänä ja Ateneum on kiinni ensi vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei niille tule positiivista kuvaa Suomesta jos käyvät vain Helsingissä. Rovaniemi tai saaristo olisivat parempia kohteita.
Jokainen paljon matkustellut tietää, ettei pääkaupunki koskaan ole sama asia kuin muut alueet! Ei huolta, Helsinki on ihan kiva kohde, varsinkin kesällä. Paljonhan täällä ideoita jo olikin. Omat suosikkini ovat Suomenlinna ja Seurasaari, Kauppatori, Temppeliaukion kirkko ja kesäkahvilat ja -ravintolat.
Tarkoitin siis junamatkan kestoa. Asemalta on vielä reilun kilometrin kävely Ainolaan (Sibeliuksen koti).