Mitkä parhaat kumisaappaat?
Viisivuotiaalle olen menossa ostamaan saappaita tod.näk Prismasta tai Sokokselta. Nokian Marimekon unikko-kuvioset saappaat hajosivat alle puolen vähäisellä käytöllä. Pohja irtosi saappaan kärjestä ja kuviot haalistuivat pois. Tarjoustalon halpiskumppareiden saumat aukesivat. Mitkä olisivat hyvät, kun ei Nokian laatuunkaan voi näemmä enää luottaa? Soittaessani saappaista Nokialle sain luokattoman huonoa palvelua ja Marimekolle pari viikkoa sitten lähettämääni sähköpostiin en ole saanut vastausta.
Kommentit (12)
Molempia saa marketeista ja tavarataloista.
Taloudessamme tällä erää neljäparia mustia (oikeita) Kontioita.
Isillä vm. 2000 tai sitä luokkaa irrotettavalla huopavuorella hyväkuntoiset
ja paljon käytetään.
Äitillä vm. noin 1995 perusversiot ei irtovuorta, muuten hyväkuntoiset kantapäästä alkanut kulua sisävuorikangas, sain vinkin laittaa siihen " Reiman" tarrapaikkoja, johan toimii!
Tyttö 5 v kesällä ostin Kontiot hälle ja kovin tykkää ja ei mitään vikaa.
poika 2½ v samalla kertaa ostin molemmille Kontiot hyvät kuin mitkä.
*pitkä varsi verrattuna muihin, meillä kun hypitään lätäköt läpitte
Mustat Kontiot on kestävät, olen kuullut että värilliset heikommat ja etenkin Marimekot.
Punaiset Kontiot oli meillä kokoa 25 ja tyttö piti niitä ja ne kesti just pojankin vielä sitten eessä sauma aukesi kun alkoi jo olla pienet pojalle.
Rukan karvavuorelliset (vm. 2003 sellaset perus pun sin kelt värisiä paloja niissä on) on kans olleet hyvät, meillä tyttö pitänyt niitä ja nyt niistä vielä hyvät pojalekkin jos viileempiä ilmoja tuleekaan....
Halpiskumppareista ei sitten olekaan kerrottavaa.
Perusnokialaiset on parhaita, siis mustat kontiot, viklat ja mitä näitä nyt on. Marimekko-kuosiset ja värilliset kontiot kuulemma ovat heikompilaatuisia kuin muut, samoin hai-saappaat ovat huonolaatuisia.
Jaa miksi nokialaiset? Ovat laadukkaat, keveät ja jäykät mutta notkeat. Lapsen on helppo kävellä nokialaiset jalassa, sillä ne taipuvat oikeasta paikasta hyvin, mutta muuten ovat jäykät. Tykkään myös ulkonäöstä.
Mun omat kukka kuvio saappat halkeilee joka paikassa vuoden käytön jälkeen, pojan hämähäkki saappaat samoin. Jos olet ostanut saappaat marimekosta, veisin saappaat sinne, joka kerta kun olen vienyt jotain viallista sinne, olen saanut uutta vastaavaa tai ovat korjanneet ja olen saanat jotain lompakkoa vielä lahjaksi. lähettävät kotiin ovelle asti, että siinä mielessä hyvä palvely.
Muuten suosittelen kanssa nokina kontio, olen ostanut käytettynä ja silti kestää.
eli Kontiot tai muut Nokian perussaappaat. Hyvin ovat kestäneet ja värinsä puolesta kelpaavat sekä tytölle että pojalle. Tyttöä piti ensin suostutella koekäyttämään mustia Kontioita, mutta kokeilun jälkeen muut saappaat eivät ole enää kelvanneet jalkaan.
Meillä on ollut myös Rukan ja Vikingin saappaita. Nekin ovat kestäneet hyvin ja pitäneet vettä kahdella lapsella. Halpiskumppareitakin on kokeiltu, ne eivät kestäneet edes yhtä kautta, kun kumi alkoi halkeilemaan ja vesi pääsi sisälle saappaaseen.
Väri on tietysti vähän tylsähkö musta, mutta parempaa
kumisaapasta saa etsiä. Kontio-saappaan sisällä
on irtopohjallinen, jonka voi nostaa kuivumaan, saappaassa
on heijastimet, pitävä ja syvään uurrettu pohja, kiristysremmi
varren suussa sekä korkealle ulottuva varsi.
Kannattaa muuten jatkaa valittamista Nokialle/Marimekolle!
Toki heidän pitää korvata, jos saappaat ovat ns. maanantai-
kappaleet ja leviävät heti alkuunsa.
Ihan uuden veroiset kaikin puolin edelleen, vaikka vuosi on ahkerasti käytetty. Kaverin samanikäisellä lapsella on kulunut samassa ajassa jo ilmeisesti kolmet saappaat (olivat hintaluokkaa 9 euroa). Kannattaa mielestäni maksaa kolminkertainen hinta, jotta ei tule turhaan kaatopaikkoja kasvatettua.
Nokiahan on siirtänyt saapastuotantonsa pois Suomesta. Vaikuttaisiko se laadun heikkenemiseen?
Nyt ostin tytölle Vikingin saappaat, kun Prismassa oli vain täsmälleen samoja Vikloja kuin edelliset, siis Nokian saappaista, ja halusin vaihtelua (tai oikeastaan tyttö itse). Kun näitä kaksia saappaita katsoo vierekkäin, on niissä huikea ero lestissä. Vikingit ovat muodottoman ja heppoisen näköiset verrattuna Nokialaisiin.
Tretornit on liian leveälestisiä meidän hoikkajalalle, joten niitä ei ole tullut kokeiltua.
tai sitten ei vaan ole tullut paljon kumppareita käytettyä. Jalan kasvun vuoksi on ollut yhdet kumpparit puolisen vuotta, ja talvikumpparit sen talvikauden, ei pidempään. Kaikki Anttilan, Cittarin jne kumpparit on kestäneet, ja kierrossa nyt naapurin lapsella (siis ensin toisella, nyt kolmannella).
Meillä talvella ja keväällä käytössä goret, eli karvakumppareiden käyttö ihan miniä, samoin nyt välikausiaikaan on ollut hikerit, eli saappaita käytetään tosi harvoin, vain silloin kun on oikeasti lammikoita, joihin pääsee pomppimaan :-P
Vein rikkinäiset Unikot Marimekkoon ja sain hyvityksenä lahjakortin samalle summalle, kuin mitä saappaat olivat maksaneet. Tyttö sai itse valita saappaansa Prismasta ja mietti pitkään Nokian Kontioiden ja Vikingien välillä. Lopputuloksena ostettiin aika retrot omenanvihreät Vikingit. Olivat tarjouksessa, 20 euroa, oikea hinta 34,90 euroa. Ensimmäiset Vikingit tytöllä, lenkkarit ovat kyllä olleet Vikingin. Toivotaan, että kestää.
Meillä ollut yhdet Etolan halpikset, kesti kyllä yhden käyttäjän, mutta ohuet pohjat ja huonot jalassa. Sitten yhdet Tretornin lämminvuorikumpparit, jotka kestivät mainiosti, ovat yhden käyttäjän jäljiltä priimakunnossa, mutta korkea pohja ja " korko" oli tosi kömpelö, niillä oli selvästi hankala kävellä (tyttö oli niitä käyttäessään n. 2v). Nyt Nokian punaiset Kontiot ja ne ovat aivan huiput! Selvästi hyvät jalassa, ei liukkaat ja tytölle mieluisat.
Ainakin kaksista Vikingin kumppareista ja Playshoes-merkkisistä kumppareista on saumat kuluneet auki muutaman kuukauden käytön jälkeen. Harmi sinänsä, kun kaikki nuo kumpparit on ostettu ulkonäön vuoksi...minulle kun se merkkaa aika paljon. Noiden epäonnistuneiden ostosten jälkeen meillä on ollut hyviä Tretornin muumisaappaita sekä Nokioita.
Ostin pojalle kahdet halpiskumpparit, ajattelin säästäväni kun on ollut niin vähäsateista eikä kumpparit ole olleet kovassa käytössä. Yhdet " formulakumpparit" ostin Din Skosta: Näistä kului kanta jo n. 5 käyttökerran jälkeen puoleenväliin eli aivan sudet. Toiset olivat CM:n Calippo-kumpparit, niissä ongelmia sekä kannan että saumojen kestävyyden suhteen.
Ajattelin seuraavaksi kokeilla Vikingin kumppareita, koska heidän gore-tex-talvikenkänsä ovat olleet todella kestäviä ja hyvälaatuisia. Onko kellään kokemusta näistä tai muista hyvistä kumppareista?