Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monessa tuotteessa hinta on sama, mutta tuotetta on pienennetty?

Vierailija
13.06.2022 |

Esim. Eskimo-puikoista huomasin viimeksi, että puikon koko on pienentynyt, mutta pakettihinta on sama. Luodaan mielikuva ettei hinta nouse, kun pienennetäänkim tuotetta. Ärsyttää tämä jatkuva ihmisten harhauttaminen. Missä muissa tuotteissa olette huomanneet samaa asiaa hyödynnettävän?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valion Oivariinin pakkauskoko pieneni 550 grammasta 500 g:aan. Muistaakseni se oli jossain vaiheessa 600 grammainen. Hinta sama, joten hinnankorotus 10 %. Rasvaa ei välttämättä tarvitse käyttää.

Vierailija
42/47 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappagallon jäätelöpurkit jo muutama vuosi sitten. Niiden mautkin vähentyneet, ennen oli iso valikoima.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuinka monessa tuotteessa... " Mitä sä sillä lukumäärällä teet? Tilastohullun aloitus taas.

Vierailija
44/47 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaalevyt on ohuempia. Esimerkiksi geisha on huomattavasti ohuempi kuin ennen. Hinta sama tai korkeampi. 

Vierailija
45/47 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Onko ihmiset oikeasti hölmöjä? Aina pitäisi seura e/kg hintaa eikä itse tuotteen hintaa.

Anteeksi kun en ole mikään matematiikan professori, mutta minulle on vain vaikea hahmottaa miten se kilohinta toimii. Helpompi on vain katsoa paljonko joku pakkaus maksaa, niin ei tarvitse kassalla sitten ihmetellä riittääkö rahat. Ja aika harvaa ruokaa tulee edes kiloa ostettua kerralla! No vitsi vitsi... ehkä perunoita kuitenkin. 

Vierailija
46/47 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Onko ihmiset oikeasti hölmöjä? Aina pitäisi seura e/kg hintaa eikä itse tuotteen hintaa.

Anteeksi kun en ole mikään matematiikan professori, mutta minulle on vain vaikea hahmottaa miten se kilohinta toimii. Helpompi on vain katsoa paljonko joku pakkaus maksaa, niin ei tarvitse kassalla sitten ihmetellä riittääkö rahat. Ja aika harvaa ruokaa tulee edes kiloa ostettua kerralla! No vitsi vitsi... ehkä perunoita kuitenkin. 

Kilohinnan pitäisi löytyä hyllystä, joten tarvitsee vain näkökykyä. Tietenkin pitää osata verrata onko esim 6,2 e/kg suurempi kuin 5,5 e/kg.

Vierailija
47/47 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon näyttää nykyisin olevan 400-450 g paketteja, jotka olivat ennen 500 g.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän