Leventääkö raskaus/synnytys muka lantiota pysyvästi?
Pitääkö paikkansa sellainen väite, että lantio muka raskauden ja synnytyksen seurauksena levenisi pysyvästi? Kertokaahan huolestuneelle av-mammat!
Kommentit (26)
palautuu. Meillä oli opiskeluaikana aivan tosi laiha tyttö, joka oli raskaanakin todella hoikassa kunnossa. Synnytyksen jälkeen oli edelleen hoikka, mutta lantio oli jotenkin levenneen oloinen. Jonkin ajan kuluttua oli sitten palautunut ennalleen.
Väittäisin, että monella se lantion leveneminen johtuu yksinkertaisesti siitä, että rasvaa on jäänyt lanteille enemmän raskauden jälkeen. Vaikka paino olis sama.
minä luulen,että minulla leveni pysyvästi tosta kylkiluiden kohdalta. paidat ei olleet ennen niin kireitä siitä kohtaa. rinnat tosin imetyksen jälkeen pienenivät alkuperäisestä, jos mahdollista edes. ei mitään ryhtiä enää=(
paikoilleen. Ja siis läskiä on lantiolla ihan vaman verran kuin ennen ja muuten menisi entiset housutkin vaan nuo lantion luut töröttää ilkeesti ulospäin ja ottaa housuissa kiinni. Kahden ekan lapsen jälkeen palauduin entisiin mittoihin mutta kolmas isokokoinen ja isopäinen näyttää saaneen pysyvän muutoksen aikaan mitä en ole millään jumppaamalla tms. saanut korjatuksi. Elikkä voisiko olla että toisilla tulee pysyviä muutoksia ja toisilla ei. Osiko se jotenkin kummaa.
meni vanhat farkut ja vuoden päästä painoin vielä 5 kg vähemmän kuin ennen raskauden alkua. Lantio ja maha siis pienemmät, mutta rinnat valitettavasti roikummat:(
samoissa mitoissa täsmälleen vieläkin kuin olin 12 vuotta sitten ja ennen kolmea lasta. tein nuorena mallintöitä, lantio oli ja on 89cm. Tosin ikä alkaa tehdä tehtävänsä ja paikat löystyvät paljon helpommin kuin nuorena.