Ay-liiton jäsenmaksu 530e/vuosi
"Neuvottelivat" lisäksi sellaisen sopimuksen että palkkani tosiasiallisesti laskee.
Miksi ihmeessä maksaisin enää tätä maksua...kertokaa onko ammattilliittoon kuulumisesta hyötyä? Työttömyyskassa on erikseen, siihen kuulun kanssa.
Kommentit (21)
Kuuluin ammattiliittoon yli 10 vuotta, kunnes sitten kun apua olisi todella tarvinnut, he jättivät ihan omilleen ja sanoivat etteivät voi tehdä mitään. Siihen loppui mun jäsenyys.
Vierailija kirjoitti:
Kuuluin ammattiliittoon yli 10 vuotta, kunnes sitten kun apua olisi todella tarvinnut, he jättivät ihan omilleen ja sanoivat etteivät voi tehdä mitään. Siihen loppui mun jäsenyys.
Mulla vähän sama. Kuuluin liittoon ja soitin aika itkuisena, kun en saanut ikinä palkkaa oikein, aina puuttui isot summat tai ei maksettu ollenkaan. Liitosta vain sanoivat: No voi voi, onpa harmi. Siihen loppui minukin jäsenyys.
Ay maksu on vähennyskelpoinen verotuksessa.
Sen verovähennyksen saa jokainen ay-liittoihin kuuluva.
Aivan samoin kuin verotuksessa saa työmatkakulu vähennyksen, jos ne ylittävät rajan.
Mihinkään liittoon kenenkään ei tarvitse kuulua.
Oma valinta, haluaako liittyä oman alansa vai ei. Vapaaehtoista.
Ay-Jäsenmaksu on toistaiseksi verotuksessa vähennyskelpoinen. Olemalla AY-liikkeen jäsen vältyt siivelläeläjän maineelta. On nimittäin tosi, että "villit" työntekijät saavat myös ammattiyhdistysliikkeen jäsenilleen neuvottelemat palkankorotukset. Ketään ei saa näet syrjiä hänen järjestäytymättömyytensäkään perusteella.
Jäsenenä kannattaa myös osallistua liikkeen järjestämiin ja kustantamiin tilaisuuksiin. Niissä on hyvät tarjoilut ja hauskaa sekä reipasta menoa ympäri vuorokauden!
Jaa, itse olen kyllä aina saanut luottamusmieheltä/ liitosta apua sen muutaman kerran, kun olen tarvinnut. Lisäksi hyviä etuja, loma-alennuksia, ilmaisia kylpyläreissuja, perhetapahtumia jne. Esim. viime viikonloppuna oltiin koko perhe Lintsillä liiton piikkiin, sisälsi matkat, rannekkeet ja ruokalipukkeet. Siihen olisi jo mennyt se 500 egeä kevyesti. Mutta joo, pakko ei ole tietenkään kuulua liittoon.
Vaihtakaa hyvät ihmiset pelkkään kassajäsenyyteen ja erotkaa kirkosta.
Kukaan täysjärkinen ei ole muualla kuin halvimman kelpuuttavan työttömyyskassan yksilöjäsenenä.
Jokainen kuitenkin joutuu maksamaan työttömyysvakuutusmaksua, niin lahjoitat rahaa muille, jos et ole työttömyyskassassa.
On näköjään liitoissa eroja. Ei ole ihmeemmin tilaisuuksia ja rannekkeita näkynyt.
Kyllä, vähennyksiin olen jäsenmaksun aina muistanut laittaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla vähän sama. Kuuluin liittoon ja soitin aika itkuisena, kun en saanut ikinä palkkaa oikein, aina puuttui isot summat tai ei maksettu ollenkaan. Liitosta vain sanoivat: No voi voi, onpa harmi. Siihen loppui minukin jäsenyys.
Mä olin töissä suomalaisessa rakennusalan firmassa kolme vuotta alle tessin palkalla.
Useasti otin liittoon yhteyttä, että tekisivät asialle jotain. Yhteydenotot työnantajaan olivat tuloksettomia.
Vastaukseksi liitosta sain voivottelua, sellaista se työelämä on, yritä neuvotella siellä työpaikalla palkasta jne..
Laitoin liiton hallituksen puheenjohtajalle sähköpostia, että miksi maksan 500/v jäsenmaksua jos liitolla ei ole mitään virkaa ja saan itse hoitaa hommat.
Kehotin hankkimaan hamekangasta ja tamponeja henkilökunnalle, sen verran akkamaista touhua miesvaltaiselta liitolta.
Seuraavaan tiliin oli palkkani korjattu.
Mutta jäsenyyden irtisanoin silti, enkä palaa.
Ap on vallan ok kuulua vaan kassaan. Liiton palatseja ei tartte maksella.
Vierailija kirjoitti:
On näköjään liitoissa eroja. Ei ole ihmeemmin tilaisuuksia ja rannekkeita näkynyt.
Kyllä, vähennyksiin olen jäsenmaksun aina muistanut laittaa. Ap
Duunari liitoista ei nykyään saa edes kalenteria ilmatteeksi. Korkeamman koulutettujen liitosta taas tulee jatkuvasti kutsua laskettelemaan, risteilemään yms.
Ukko39 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olin töissä suomalaisessa rakennusalan firmassa kolme vuotta alle tessin palkalla.
Useasti otin liittoon yhteyttä, että tekisivät asialle jotain. Yhteydenotot työnantajaan olivat tuloksettomia.
Vastaukseksi liitosta sain voivottelua, sellaista se työelämä on, yritä neuvotella siellä työpaikalla palkasta jne..
Laitoin liiton hallituksen puheenjohtajalle sähköpostia, että miksi maksan 500/v jäsenmaksua jos liitolla ei ole mitään virkaa ja saan itse hoitaa hommat.
Kehotin hankkimaan hamekangasta ja tamponeja henkilökunnalle, sen verran akkamaista touhua miesvaltaiselta liitolta.
Seuraavaan tiliin oli palkkani korjattu.
Mutta jäsenyyden irtisanoin silti, enkä palaa.
Ei se liiton syy ole jos olet suostunut työskentelemään alle tessin palkalla. Sunhan ois pitäny itse tarkistaa mitä sulle kuuluisi maksaa ennen kuin allekirjoitit työsopimuksen. Also: aina on mahis hakea työpaikkaan joka maksaa paremmin, mikään ei pakota jäämään tuollaiseen firmaan töihin.
Jos et kuulu liittoon, työnantaja saa sanella sinulle ihan sellaisen työsopimuksen, kuin itse haluaa. Se on sitä"paikallista sopimista".
Vierailija kirjoitti:
Vaihtakaa hyvät ihmiset pelkkään kassajäsenyyteen ja erotkaa kirkosta.
Ja neuvotelkaa jokainen itse palkkanne, ylityökorvauksenne, lomapäivänne, vapaa päivänne, lomarahat jne hyvin sitä jokainen siihen pystyy.
Vierailija kirjoitti:
Jos et kuulu liittoon, työnantaja saa sanella sinulle ihan sellaisen työsopimuksen, kuin itse haluaa. Se on sitä"paikallista sopimista".
Työnantaja saa tehdä sen vaikka kuuluisi liittoonkin. Juuri tästä syystä en enää kuulu, koska liitosta ei ollut mitään apua kun työnantaja teki laittomuuksia.
Liitto tarjoaa ilmaisen oikeusavun eli maksaa molempien osapuolten oikeudenkäynti kustannukset jos haastaa työnantajan oikeuteen ja häviää.
Itse haastoin liiton avulla entisen työnantajani oikeuteen. Oikeudenkäynnissä pelkät asianajajien kulut olivat yli 30 000 euroa. Ilman liiton apua en olisi ikinä uskaltanut lähteä oikeuteen taistelemaan. Sain oikeudessa voiton ja yli 21000 euroa rahaa.
Jos luulee alallansa joutuvansa työttömäksi tai tarvitsevansa liiton apua, muuten ei kannata heittää 30-40 euroa roskiin per kk.
Vierailija kirjoitti:
Ay-Jäsenmaksu on toistaiseksi verotuksessa vähennyskelpoinen. Olemalla AY-liikkeen jäsen vältyt siivelläeläjän maineelta. On nimittäin tosi, että "villit" työntekijät saavat myös ammattiyhdistysliikkeen jäsenilleen neuvottelemat palkankorotukset. Ketään ei saa näet syrjiä hänen järjestäytymättömyytensäkään perusteella.
Jäsenenä kannattaa myös osallistua liikkeen järjestämiin ja kustantamiin tilaisuuksiin. Niissä on hyvät tarjoilut ja hauskaa sekä reipasta menoa ympäri vuorokauden!
Minun liitossani sama juttu. Saa lakiapua kun en ole minkään YTK:n jäsen. Jäsenien tapahtumat ovat kivoja ja saan vuokrata halvalla kesämökkiä järven rannalta joka kesä.
Vuokramökit on hyvä kun ei tarvi muuta kuin tiskata riskinsä jne kun jättää mökin seuraavalle. Ei tarvi kantaa huolta remonteista jne. Laskin, että kun käytän liiton mökkejä edes kerran vuodessa niin käytännössä säästän rahaa liittoon kuulumalla. Muut vuokramökit samalla alueella ovat todella kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, vähennyksiin olen jäsenmaksun aina muistanut laittaa. ApDuunari liitoista ei nykyään saa edes kalenteria ilmatteeksi. Korkeamman koulutettujen liitosta taas tulee jatkuvasti kutsua laskettelemaan, risteilemään yms.
Tuo aktiviteettipuoli on kiinni myös jäsenistä. Vaikeaa järjestää mitään tapahtumia tai jäsenetuja jos kukaan ei ole niistä kiinnostunut.
Toki on hyötyä ammattiliiton pomoille. Ei ne muuten voisi nostaa itse 15 000-22 000 euron kuukausipalkkoja.