Sana, jota inhoat? Minä aloitan: metukka
Kommentit (1988)
Voikkari , täykkäri👎
Mutta näkkäri (näkkileipä) on hyvä👍
Mietin vahingossa koirien nimiä liikaa. Nyt en saa pois ajatuksista sanaa Puppe. Se jotenkin alkaa jo.
Vierailija kirjoitti:
Mietin vahingossa koirien nimiä liikaa. Nyt en saa pois ajatuksista sanaa Puppe. Se jotenkin alkaa jo.
Piti sanoa että alkaa jo olemaan liikaa siis. Painoin väärää nappia taas.
Suomen kielen kavahdettavin sana on 'edistys'. Sen verukkeella voi tehdä mitä tahansa rikoksia ihmisyyttä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Palttiralla on kyllä aika demari sana joka saa päivän pilalle.
Sepä tuo minullekin mieleen sosialistisen taloustieteen ja vasemmistolaisen talouspolitiikan, jossa nollilla ei ole väliä ja valtion velkaa ei tarvitse koskaan maksaa takaisin!
Vierailija kirjoitti:
Suomen kielen kavahdettavin sana on 'edistys'. Sen verukkeella voi tehdä mitä tahansa rikoksia ihmisyyttä vastaan.
Edistyskin liittyy vasemmistolaisuuteen ja Bernsteinin ajatuksiin; hänen mukaansahan liike on tärkeintä, ei päämäärä...
Vierailija kirjoitti:
Sikamakee
Sikahyvä
Sikaruma
Possuthan ovat söpöjä! Niillä on niin pitkät ripsetkin ja nätit simmut! Ja niiden kärsää tekee aina mieli suukotella!
Vierailija kirjoitti:
Reseptejä netin kautta katsoessani olen törmännyt sanahirviöön "paksenee". Tarkoittaa paaksuuntumista tai sakeutumista. "Paksenee", voihan wieneri!
Liemi paksenee ja suomenkieli paskenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sikamakee
Sikahyvä
Sikaruma
Possuthan ovat söpöjä! Niillä on niin pitkät ripsetkin ja nätit simmut! Ja niiden kärsää tekee aina mieli suukotella!
Joo, tykkään kyllä possuista, mutta en näistä sikamakeista muotisanoista.
Karvavauva. Rakastan eläimiä, mutta lemmikki on eläin, ei vauva! Lapsen kasvattamista ja sitä vastuuta ei verrata, ei mitenkään lemmieläimeen!
Vierailija kirjoitti:
Karvavauva. Rakastan eläimiä, mutta lemmikki on eläin, ei vauva! Lapsen kasvattamista ja sitä vastuuta ei verrata, ei mitenkään lemmieläimeen!
Kyllä voi.
Aikoinaan mopoiässä olin raivon partaalla kun mummin mielestä se ajopeli oli "moopetti".
Enkku
On siedettävissä vain jos sanan käyttäjä on selvästi alaikäinen ja viittaa sillä kouluaineeseen.
Summa summarum (jos siis puhutaan suomea. jos puhutaan muutenkin latinaa niin sitten ei ärsytä.)
Apauttiarallaa, silloin kun se tulee myyjän suusta kun olen ostamassa kallista huonekalua. Myyjä nyhrää hinnan kanssa, kyselee (siis tarkkailee mun reaktioita) kaikkea skeidaa, ei erittele laskelmaansa mitenkään, joten joudun kysymään sitä hintaa.
Näyttää laskimesta, että hinta on tässä noin apauttiarallaa. Hinta oli 2500e. Sanoin tuosta apauttiarallaamisesta, lähdin enkä tullut takaisin.
Myyjä vielä yritti kaikkea, ettei tule pariin päivään eli kiirehti mua ja sössönsössön.
Mulla ei ollut kiire. En missään nimessä osta apauttiarallaamisen vuoksi. Vähän pitää olla asiallinenkin joskus.
Apauttiarallaan viimeinen käyttöpäivä oli joskus 2019.
Keppostella, makustella.