Teini heitti kaikki viime kesänä ostetut meikit ja aurinkorasvat roskiin
Koska olivat kuulemma menneet vanhoiksi.
Ärsyttää, vaikka omillaan toki osan olikin ostanut.
Kommentit (46)
Ihan oikein minunkin mielestä. Tottakai jotain voi päätellä haistelemalla ja koostumuksesta, mutta jos joku Aurinkorasva on ollut kymmeniä kertoja suorassa auringossa jo viime kesänä, niin ostaisin uusia mielummin, kun alkaisin kitsastelemaan. Aurinkorasvan on kuitenkin tärkeä olla kunnossa.
Meikeistä en tiedä, ei minulla ainakaan ole mitään muistikuvaa, koska olen alkanut käyttämään vaikka jotain puuteria.
T. Kolmen teinin äiti
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aina meikit ja rasvat käyttänyt loppuun, eikä mitään ongelmia ikinä. Typerää kerskakulutusta tuollainen. Ja epäekologista.
Minä taas olen työni puolesta nähnyt monta vanhan ripsivärin tai rajauskynänaiheittamaa hankalaa silmätulehdusta. Aina ihmettelen, että kuinka ihmiset voivat laittaa vaikka lattialle pudonneen rajauskynän silmiinsä. Eivät laittaisi muuten mitään lattialta silmiin.
Mielestäni teini teki ihan oikein. Silmämeikkien kanssa noudatan ehdottomasti säilyvyysaikoja. Usein se on joku 6kk avattuna, max 12kk. Voiteiden kanssa ei ole niin tarkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aina meikit ja rasvat käyttänyt loppuun, eikä mitään ongelmia ikinä. Typerää kerskakulutusta tuollainen. Ja epäekologista.
Minä taas olen työni puolesta nähnyt monta vanhan ripsivärin tai rajauskynänaiheittamaa hankalaa silmätulehdusta. Aina ihmettelen, että kuinka ihmiset voivat laittaa vaikka lattialle pudonneen rajauskynän silmiinsä. Eivät laittaisi muuten mitään lattialta silmiin.
Oikeasti? Jos joku rajauskynä putoaa pariksi sekunniksi lattiallesi, niin se olisi roska? Kuinka saastainen lattia sinulla on?
Kannattaa ap miettiä mikä ajatus on aurinkorasvan käytöllä. Sehän on ihon suojaaminen uv-valolta ja ihon palamisvaaran pienentäminen.
Aurinkorasva ei ole siis mikään muotiasia tai höpsötys. Jos purkki on avattu ja se on ollut kuumassa tai auringossa, niin on fiksua heittää se pois eikä alkaa leikkimään sen kanssa. Jos haluaa polttaa itsensä ja rupsahtaa tieten tahtoen, niin ei sitä rasvaa ole pakko laittaa ollenkaan. Ensisijaisesti on tietenkin paras vältellä aurinkoa puolen päivän molemmin puolin ja katsoa netistä uv-varoitukset ja lukemat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noissa on todennäköisesti lainailua ja muuta epäsiisteyttä taustalla. Ei niin, että yksi ihminen käyttää siististi alusta loppuun itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti? Jos joku rajauskynä putoaa pariksi sekunniksi lattiallesi, niin se olisi roska? Kuinka saastainen lattia sinulla on?
No jos lattia on likainen niin ihan sama onko se kynä siinä pari sekuntia vai pari tuntia. Kellään tuskin on täysin steriiliä lattiaa kotioloissa. Itse teroitan kynät jos ne tippuu vaikka lavuaariin tai lattialle, vaikka pesenkin ko. paikat viikottain. Teroitinkin kannattaa pestä.
Mä löysin muuttaessa yli 15 vuotta vanhoja meikkejä. Mm rajauskymän ja huulipunan. Ei mitään ongelmia. Hyvin pelittää.
Aurinkorasva säilyy kaksi kesää, joku ammattilainen kertoi lehdessä. Eli jos nyt ostat aurinkorasvan voit käyttää sitä vielä ensi kesänä jos olet säilyttänyt sitä riittävän hyvin. Silläkin on eroa onko aurinkorasvapurkki suorassa auringonvalossa aina rantapäivisin monta kertaa kesässä vai onko se purkki ollut kotona kaapissa ja laitat sitä vain kun olet lähdössä jonnekin.
Minä olen käyttänyt vuoden pari vanhoja aurinkorasvoja ulkomailla enkä ole palanut. En tosin ole säilyttänyt niitä ikinä missään paahteessa (matkapulloon olen välillä vähän laittanut ja käyttänyt sen saman viikon aikana). Samoin olen käyttänyt jotain 3v vanhaa meikkivoidetta ja ihan hyvin on toiminut? Meikkivoiteesta tosin kyllä näkee helpolla jos on mennyt huonoksi...
Hyvä, että heitti. Meillä on juuri silmätulehdus teinillä. Käytin tilaisuuden nalkuttaa taas asiasta että kyllä ne rakkaat meikit tai irtoripset yms vaan jossain kohtaa täytyy heittää pois, koska keräävät pöpöjä.
Viisas teini luottaa iltapäivälehtien yhdessä markkinointiväen kanssa laadittuihin ohjeisiin. Nyt kannattaa vähän hamstrata niitä aurinkorasvoja, koska niiden saatavuus laskee talvea kohti mentäessä.
Ois varmaan ollut ottajia . Merkillistä. Itsellä huulipunaa 1970 vuodelta Estee Laurel ja aivan fräscch.
Hm... just mietin että voiko viime vuonna ostettua kasvojen aurinkovoidetta käyttää. Uskoisin olevan aivan hyvää vielä, sillä koostumus on ihan samanlainen kuin vuosi takaperin (ei oo kertaakaan säilytetty lämpimässä). Mutta varuiksi ostin uuden täksi kesäksi, vaikka tuntuu aika tuhlaukselta. Ei noi mitään hirmu halpoja ole.
No ap varmaa minua ihmettelisi, miksen heitä vanhoja pois. Minulla on luomivärit sun muut vielä 20 vuoden jälkeen tallessa. Meikkivoiteet ostettu joskus ehkä 7 vuotta sitten. Vieläkin niitä käytän, siis harvoin. Ens viikonloppuna taas ulos ( viimeksi kävin vuosi sitten), saas nähä minkälainen pelle olen kun meikkaan. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Mulla 2v vanha aurinkovoide, kerroin 50. Rasvasin etelässä viikon ja hyvin suojasi. Ihan pelkkä myyntikikka tuo että saadaan ihmisiä ostamaan uusia rasvoja. Turhaan pistätte roskiin.
Onnittelut tulevasta ihosyövästä.
Vierailija kirjoitti:
No ap varmaa minua ihmettelisi, miksen heitä vanhoja pois. Minulla on luomivärit sun muut vielä 20 vuoden jälkeen tallessa. Meikkivoiteet ostettu joskus ehkä 7 vuotta sitten. Vieläkin niitä käytän, siis harvoin. Ens viikonloppuna taas ulos ( viimeksi kävin vuosi sitten), saas nähä minkälainen pelle olen kun meikkaan. 🤣
Hyi helv...🤮
toivottavasti lajitteli jätteensä oikein
Jos ostatte kaupasta omenia niin ne ovat liki 2 vuotta vanhoja.