Teini heitti kaikki viime kesänä ostetut meikit ja aurinkorasvat roskiin
Koska olivat kuulemma menneet vanhoiksi.
Ärsyttää, vaikka omillaan toki osan olikin ostanut.
Kommentit (46)
Ei ne sen tuoreempia ole siellä kaupassakaan.
No nyt et anna rahaa sille uusiin. Ei ne vuodessa varmasti kaikki vanhaksi mene.
Rasvat jne, niissä on yleensä se 12kk merkki, joten vaikka on avattu, niin härskiityyhän se.
Vierailija kirjoitti:
Oikein teki.
T kauppias
no harvemmin ne avattuna yli vuotta säilyykään, pl ehkä jotkut luomivärit ja joissakin meikkivoiteissa 24kk säilyvyys. mieluummin heittää pois kun riskeeraa bakteeritulehduksella, ei ne meikit niin kalliita ole että kannattaisi.
Vierailija kirjoitti:
Mutta avattuna ne alkavat pilaantua nopeammin. Kosmetiikassa on merkinnät siitä, kauanko ne säilyvät avaamisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Kermaperse.
Vuoden vanha aurinkovoide ei suojaa enää edes sinun persvakoasi.
En minä ainakaan, etenkään teinin epäpuhtaalle iholle, suosittelisi vanhoja meikkejä tai rasvoja, joten oikein teki.
Joo niin mäkin tein viime kesän aurinkovoiteelle. Se ei tosiaan säily hyvänä.
Kyllä mäkin heittelen vanhaa kosmetiikkaa pois. Varsinkin luonnontuotteet säilyy huonosti.
Täytyyhän rahan tuhlaus opetella nuorena että sen aikuisen taitaa kunnolla
Vierailija kirjoitti:
no harvemmin ne avattuna yli vuotta säilyykään, pl ehkä jotkut luomivärit ja joissakin meikkivoiteissa 24kk säilyvyys. mieluummin heittää pois kun riskeeraa bakteeritulehduksella, ei ne meikit niin kalliita ole että kannattaisi.
Meillä tosiaan tytöllä joe blascoa, dioria ja Lancomea. Helposti joku kevyt sävyvoide maksanut 70.
Puuteriset tuotteet voi säilyä kauemmin, mutta nestemäiset ja voiteet yleensä ei.
Meillä teini ottaa aurinkoa yläosattomissa vaikka yritän kieltää! Joku vielä näkee!
Mulla 2v vanha aurinkovoide, kerroin 50. Rasvasin etelässä viikon ja hyvin suojasi. Ihan pelkkä myyntikikka tuo että saadaan ihmisiä ostamaan uusia rasvoja. Turhaan pistätte roskiin.
Itse olen aina meikit ja rasvat käyttänyt loppuun, eikä mitään ongelmia ikinä. Typerää kerskakulutusta tuollainen. Ja epäekologista.
Vierailija kirjoitti:
Niin koska niitä on availtu. Avaamatta uusntakaa tuoreiden. Avaaminen päästää pöpöjä ja ilmaa sisään aloittaa pilaantumisprosessin.
Oikein teki.