Onko kinuskikuorrutus vaikea tehdä kakkuun
Oletko onnistunut/ epäonnistunut? Vinkkejä?
Löytyisikö joku aivan takuuvarma ohje?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan saanut onnistumaan leikkautuvaa kinuskia. Menee sitkeäksi ja liukuu leikatessa kakun päältä. Kookoskermalla onnistui kyllä. Eikä maku ollut mitenkään huomattavan kookoksinen. Eli suosittelen kokeilemaan kookoskermalla.
Voikohan se johtua siitä, että kinuskia on keitetty hieman liikaa, eli ei ole vielä mennyt kivikovaksi, mutta on mennyt sitkeäksi?
-ap
Kyllä. Jos sitä keittää liian kauan niin siitä tulee kovaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen kinuskikastikkeen ohjeella. Keitän vähän pidempään, niin tulee sopiva koostumus. Jos teen kuorrutteen ohjeella, menee helposti kivikovaksi jäähtyessään. Kastikkeella on aina tullut tosi hyvä. Hillo ei muuten kyllä millään tavalla estä kovettumista.
??
Hillo ei estä kovettumista vaan sitä ettei kinuski imeydy kakun sisään vaan jää paremmin pinnalle.
Minulla on peuukalo keskellä kämmentä keittiöhommissa, ja keittiö on minun epämukavuusaluettani. Silti en ole koskaan epäonnistunut kinuskin tekemisessä. Johtunee siitä, että noudatan ohjeita pilkun tarkasti, etenkin testaillessani sitä, onko seos riittävän kauan keitetty. Eli teen vesilasitestejä montamontamonta.
Eli kun se testitippa ei enää leviä lasin pohjalle, vaan pysyy kiinteänä tippana, ja siitä irtoilee vielä hiukan hippusia, on se sopivaa. Sen tipan pitää olla koossa pysyvä, mutta pehmeä. kun sen ottaa vesilasista pois.
Minä teen kinuskikastikkeen ohjeella. Keitän vähän pidempään, niin tulee sopiva koostumus. Jos teen kuorrutteen ohjeella, menee helposti kivikovaksi jäähtyessään. Kastikkeella on aina tullut tosi hyvä. Hillo ei muuten kyllä millään tavalla estä kovettumista.