Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia samassa työpaikassa olemisesta sukulaisen kanssa

Ongelma
12.06.2022 |

Onko joku ollut samassa työpaikassa kuin siskonsa ja tullut ongelmia?
Tämän luulisi olevan mukavaa, mutta entäs sitten ellei olekaan? Hän sai viime vuonna ylennyksen osastollaan. Huomaan yhä useammin että siskoni yrittää pomottaa, käyttäytyy alentavasti, teettää työtä minulle ja kaiken kukkuraksi ottaa kunnian yhdessä tehdyistä töistä. Kuitenkin olen eri yksikössä, mutta saman organisaation alla. Olemme kuitenkin monasti samoissa projekteissa mukana. En tiedä miten tällaiseen käytökseen laittaa rajat suututtamatta ketään? On myös surullista että tällaista tapahtuu.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä meitä on useampi sukulainen saman ministeriön eri virastoissa töissä. Ihan mukavaa, koska saadaan tieto kulkemaan nopeasti. Voin esim laittaa serkulle viestin että miten siellä hoidetaan asia x koska en pääse omassa työssäni eteenpäin ilman tätä tietoa ja jos laitan tiedustelun jollekin toiselle menee ainakin 2vko ennenkuin vastataan.

Aikaisemmassa työssä olin samassa toimistossa äitini kanssa ja se oli kamalaa. Äiti kertoi kaikkia mukahauskoja eli noloja juttuja lapsuudestani, vuosi koko toimistolle terveystietoni ja asiat joista en halunnut töissä puhua yms.

Ikinä enää en halua olla töissä toimistossa jossa on töissä ihminen, jota näen vapaa-ajallakin.

Vierailija
2/5 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama oli aiemmin meillä, siis ennenkuin ylennys tapahtui. Pidin kovasti peukkuja että sisko saisi ylennyksen ja autoin siinä muutenkin. Eli aiemmin kommunikointi sujui ja oli helppoa kun oli sukulainen samassa työpaikassa. Mutta en ymmärrä mitä tapahtui nyt, hän on kaikesta eri mieltä (varsinkin eri mieltä kuin minä), on jopa kaapannut minun projektejani ja muutenkin muiden kuullen töksäyttelee minulle ja kuitenkaan hänellä ei tunnu olevan riittävästi ammattitaitoa, muttei ota neuvojakaan vastaan, etenkään minulta. Sukset on menneet ristiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpailua töissä? Entä yksityisesti?

Vierailija
4/5 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla kilpailua, mielestäni ollaan niin erilaisia ettei kilpailla tarttisi. Toinen on extrovertti, toinen introvertti jne. Molemmat omalla tavallaan päteviä ja hyviä tyyppejä.

En vaan osaa hanskata, miten jatkaa ja jaksaa tästä eteenpäin, tuntuu siltä että minua yritetään nolata ja viedä työt kaupan päälle.

Vierailija
5/5 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko pliis joku kommentoida, miten toimitte tällaisissa tilanteissa? Miten toimitte jos kilpailua on sisarusten kesken vielä aikuisena ja joku sisaruksista kilpailee ja ryhtyy ilkeäksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme