Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muut yksin matkustelevat, onko teistä "pöytiin tarjoilu"-ravintoloissa käyminen vaivaannuttavaa?

Vierailija
12.06.2022 |

Minusta on... ja jää varmaan paljon makuelämyksiä kokematta, kun syön ennemmin "pikaruokaa" kuin menen yksinäni istumaan tuollaiseen ns. oikeaan ravintolaan, joissa muut istuu porukassa, pitää odotella tarjoilijaa jne.

Toki pikaruoalla en tarkoita McDonaldseja, vaan sellaisia, mistä ruoan saa helposti joko mukaan tai niin, että maksaa tilatessa ja voi syödä ja häipyä sitten...

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku romanttinen fine dining paikka tuntuisi hieman epämukavalta, mutta muutes kyllä voin yksin mennä. Baariin taas en tykkää mennä yksin ollenkaan.

Vierailija
42/51 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se niin on, että yksin pöytiintarjoiluravintolaan menevä ruokailija on ravintolalle rasite. Joskus voi löytyä pieniä kahden hengen pöytiä mutta useimmiten ne on vähintään neljälle hengelle. Yksin syövä siis vie kolmen aterian katteet ja tipit.

Mä en usko hetkeäkään, että yksin kirjansa kanssa illallisravintolaan menevä ohjataan näköalapaikalle tunnelmaa hifistelemään ja palvellaan kuin kuningatarta.

Ei. Jos jotakin, hieman ihmetellen ja vastahankaisesti erotetaan se pieni kahden hengen pöytä isommasta pöytäryhmästä ja sijoitetaan se mahdollisimman näkymättömiin vessakäytävän varrelle.

Tämän jälkeen onkin kaksi vaihtoehtoa: joko outolintu jätetään huomiotta ja palvellaan jos ehditään tai sitten sille pikapikaa läiskitään ruoat ja lasku toivoen sen äkkiä lähtevän.

Tuohan on noin vain silloin, jos ravintola on täynnä. Itse olen saanut ihan normaalia palvelua Suomessa ja muualla olen sitten ollut reissussa yksin tai useamman henkilön kanssa. Ravintolassa pöydän on saanut itse valita vapaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä ylenpalttisesta, mutta olen saanut ihan normaalia palvelua yksin ollessani. Matkustan välillä yksin, välillä miehen kanssa ja välillä kaverin kanssa ja jos vertailen näitä kokemuksia, en ole soolona saanut huonompaa pöytää tai huonompaa palvelua missään. Välillä tarjoilijat saattavat pitemmän aikaa jäädä juttelemaan, jos olen yksin.

Niin, ja näin tapahtuu... Fuengirolassa?

Vierailija
44/51 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti yksin syöjään suhtautuminen on kulttuurista riippuvaista. Paljon on kiinni ravintolasta myös.

Vierailija
45/51 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo ollenka vaivaannuttavaa koska silloin voin komennella tarjoilijoita kuin koiria jotka toteuttavat kaikki oikkuni :D:D:D

Vierailija
46/51 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tosiaan kiva kuulla, mistäpäin ihmisten kokemukset yksin aterioimisesta ovat. Ja hieman niistä ravintoloistakin. Voisi vaikka pohtia matkustusvalintaansa sen perusteella.

Vierailija
47/51 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtään. Olen itsenäinen ihminen, enkä tarvitse seuralaista syödäkseni hyvin.

Vierailija
48/51 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt, miksi ravintolat ovat sosiaalinen juttu.

Ensin pitää olla syömättä, ettei mene täytenä ravintolaan ja ajattelee vaan, että tulis jo se ruoka.

Sitten kun se ruoka tulee, niin ruokanautinnon pilaa pakko-small talk.

Sitten ruoan jälkeen vaan pierettää ja turvottaa, mutta pitäis kuunnella Mirella-Eemelin matkakertomuksia helakasti nauraen

Vierailija
49/51 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalaa tässä parhaillaan nautiskelen lentoa odotellessa. Työmatkalle taas lähdössä; perjantaina vasta paluu. Monta yksinäistä(kin) ruokailuhetkeä taas tiedossa. Kyllä hotelleissa/ ravintoloissa palvelu on ihan samanlaista, olenko yksin vai kollegan/ kollegoiden kanssa. Sama avokin kanssa matkustaessa. Yksin ruokaillessani miespuoliset työntekijät juttelevat kyllä enemmän kanssani, joskus vähän flirttaillenkin...Usein on myös "ihmetelty" ravintolan isännän taholta, kuinka syön niin vähän..

Hampurilaisbaarit, pikaruoka ravintolat ylipäätään; niissä en käy, en vapaa-ajallani enkä työmatkoillani. Nykyään on, mistä valita.

Vierailija
50/51 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei ole ongelma mennä yksin syömään reissussa. Se mikä häiritsee kyllä, on että yleensä istumapaikka tarjotaan ns huonosta paikasta tai jopa baaritiskiltä. Etenkin, jos paikalla ei ole muita yksin illastavia. 

Hotellin aamiaisella on kanssa se ongelma, että kun menee hakemaan noutopöydästä jotain lisää, niin sillä välin on pöydästä kerätty astiat jo pois ja joku muu on tullut tilalle istumaan.

Nykyisin teenkin niin, että kun haen vaikka kahvia tai jotain muuta täydennystä, niin se pitää tehdä hyvissä ajoin ennen kuin lautaset on tyhjiä. Silloin harvemmin astioita kerätään sillä välin pois. 

Kännykkää tai muuta omaisuutta ei uskalla siihen paikalle jättää vartioimatta.

Voit jättää pöydälle jonkun pienen esineen, huivin tms. Mulla on yleensä pieni kukkaro, jossa huulirasva ja pari karkkia tai käyntikortteja tms.

Vierailija
51/51 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihmiset vielä nykyäänkin ihmeen riippuvaisia toisista ihmisistä ja ilmeisesti nimen omaan toisesta sukupuolesta. Edes syömään ei voi yksin mennä nolostelematta.

Jotain täytyy päässä olla vinksallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi