Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muut yksin matkustelevat, onko teistä "pöytiin tarjoilu"-ravintoloissa käyminen vaivaannuttavaa?

Vierailija
12.06.2022 |

Minusta on... ja jää varmaan paljon makuelämyksiä kokematta, kun syön ennemmin "pikaruokaa" kuin menen yksinäni istumaan tuollaiseen ns. oikeaan ravintolaan, joissa muut istuu porukassa, pitää odotella tarjoilijaa jne.

Toki pikaruoalla en tarkoita McDonaldseja, vaan sellaisia, mistä ruoan saa helposti joko mukaan tai niin, että maksaa tilatessa ja voi syödä ja häipyä sitten...

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole yhtään vaivaannuttavaa.

Maksava asiakas se on yksinistuvakin.

Vierailija
2/51 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni reissussa nimenomaan ruoka on yksi tärkeä asia joten todellakin käyn ns. oikeissa ravintoloissa syömässä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.n kanssa samoilla linjoilla. En käy oikeissa ravintoloissa, vaan pikaruokaloissa ja buffeteissa. Vähemmän vaivaannuttavaa sillä tavalla. Ravintola on itselleni jotenkin enemmän sosiaalisuuteen liittyvä juttu kuin ruokailuun.

Vierailija
4/51 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap.n kanssa samoilla linjoilla. En käy oikeissa ravintoloissa, vaan pikaruokaloissa ja buffeteissa. Vähemmän vaivaannuttavaa sillä tavalla. Ravintola on itselleni jotenkin enemmän sosiaalisuuteen liittyvä juttu kuin ruokailuun.

Kiva kun löytyi kohtalotoveri!

Joissain maissa on esim. hyviä täytettyjä leipiä, patonkeja yms. (ei siis mitään muoviin käärittyjä kolmioleipiä...) jotka käy hyvin lounaaksi, voi syödä vaikka puistossa. Ja nythän takeaway on muutenkin suositumpaa.

Vierailija
5/51 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään syödä kunnon ravintoloissa yksin ja läheisten kanssa.

Vierailija
6/51 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan että mulle tarjoillaan pöytään valitsemani annos, haluan olla omissa oloissa enkä tungeksia ihmisjoukoissa. Itsensä kanssa kun matkustaa se on parasta matkaseuraa ei tarvitse tehdä kompromisseja ja saa olla oma introvertti itsensä.

Vierailija
7/51 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolassa eivät tiedä vaikka olisit joku ruoka-arvostelija 😉 Ota lehtiö esiin ja kynällä muka teet muistiinpanoja ja venät pitkän miinuksen 😅

Vierailija
8/51 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ottaa päähän, kun ei koskaan tiedä, että pitääkö tipata...

Vierailija
9/51 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun löytyi kohtalotoveri!

Joissain maissa on esim. hyviä täytettyjä leipiä, patonkeja yms. (ei siis mitään muoviin käärittyjä kolmioleipiä...) jotka käy hyvin lounaaksi, voi syödä vaikka puistossa. Ja nythän takeaway on muutenkin suositumpaa.

Niin on, vaihtoehdoista ei todellakaan ole pulaa yksinäisenä matkailijana.

Vierailija
10/51 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin olevani yksin tämän ongelman kanssa, hauska huomata että sielunsiskoja löytyy! Tosiaan ehkä se liittyy siihen tunnelmaankin: vähän paremmassa paikassa saattaa paikalliset istua ja jutella isolla porukalla useamman tunnin, ja oloni on epämukava ainoana joka on yksin. Toisaalta myös omatoimilomani ovat yleensä viikonloppuina, joilla haluan nähdä mahdollisimman paljon enkä siten haluakaan tuhlata aina tuntikaupalla aikaa ruokailuun. Sinällään tykkään kyllä uusista ruuista, mutta valitsen sitten esim paikallisia leipomotuotteita.

Vierailija
11/51 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounasaikaan kehtaa mennä yksinkin. Silloin etelän ravintoloissa usein hiljaisempaa, toisin kuin päivällis- ja illallisaikaan.

Vierailija
12/51 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni reissussa nimenomaan ruoka on yksi tärkeä asia joten todellakin käyn ns. oikeissa ravintoloissa syömässä

Se antaa yhtä todellisen kuvan maan ruoasta kuin täällä kotimaassa ravintoloissa syönti.

Vierailija
13/51 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se antaa yhtä todellisen kuvan maan ruoasta kuin täällä kotimaassa ravintoloissa syönti.

Tarkoitin sitä, että en halua viettää lomaani syomällä pikaruokaa tai sämpylöitä puiston penkillä vaan haluan istua alas ja syödä ihan rauhassa oikeaa ruokaa, eikä ravintolaa tarvitse valita siitä turistikohteesta vaan mennä muutama kortteli kauemmas

Vierailija
14/51 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sitten joku itsetunto kysymys? Hyvän itsetunnon omaavat yksin matkustelevat syövät hyvissä ravintoloissa ja heikomman itsetunnon omaavat tyytyvät itsepalveluun.

Vierailija
15/51 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin niin sanoa, että ei ole, mutta kyllä mä oikeasti koen oloni usein epävarmaksi, jos olen yksin jossain "paremmassa" illallisravintolassa. Lounasaikaan ongelmaa ei ole, mutta jostain syystä yksin illallistaminen tuntuu vaan kiusalliselta.

Kuten joku aiemminkin sanoi, niin yksinään myös minunkin tulee suosittua vähän toisenlaisia paikkoja kuin seurassa tulisi. Joku kahvilatyyppinen (tai semmoinen paremman pikaruoan fast casual) paikka tuntuu luontevammalta. Harmittaa olla niin arka tämän asian suhteen, sillä olen reissannut näin aikuisiällä lähinnä yksin ja tykkään kyllä hyvästä ruoasta.

Vierailija
16/51 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole ongelma mennä yksin syömään reissussa. Se mikä häiritsee kyllä, on että yleensä istumapaikka tarjotaan ns huonosta paikasta tai jopa baaritiskiltä. Etenkin, jos paikalla ei ole muita yksin illastavia. 

Hotellin aamiaisella on kanssa se ongelma, että kun menee hakemaan noutopöydästä jotain lisää, niin sillä välin on pöydästä kerätty astiat jo pois ja joku muu on tullut tilalle istumaan.

Nykyisin teenkin niin, että kun haen vaikka kahvia tai jotain muuta täydennystä, niin se pitää tehdä hyvissä ajoin ennen kuin lautaset on tyhjiä. Silloin harvemmin astioita kerätään sillä välin pois. 

Kännykkää tai muuta omaisuutta ei uskalla siihen paikalle jättää vartioimatta.

Vierailija
17/51 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään ongelma, päinvastoin. Nautin siitä että saa rauhassa istua upeassa ravintolassa, maistella hyviä ruokia, palvelu on moitteetonta, eikä tarvitse hölöttää kenenkään kanssa. Minulla on aina myös kirja mukana  ja pidän sitä pöydällä siltä varalta, että joutuu hetken odottelemaan. Usein en kuitenkaan lue sitä, aika kuluu muutenkin katsellessa ja mietiskellessä asioita.

Vierailija
18/51 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei ole ongelma mennä yksin syömään reissussa. Se mikä häiritsee kyllä, on että yleensä istumapaikka tarjotaan ns huonosta paikasta tai jopa baaritiskiltä. Etenkin, jos paikalla ei ole muita yksin illastavia.

Tuo ei nykyään pidä enää paikkaansa. Ravintolat eivät voi tietää oletko ruokatoimittaja tai ravintola-arvostelija, tunnettu bloggaaja tai toimittaja. Ja kuka tahansa voi arvostella ravintolan eri nettisivuilla. Eivät ne halua sinne haukkuja ja nollaa pistettä palvelusta.

Vierailija
19/51 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei nykyään pidä enää paikkaansa. Ravintolat eivät voi tietää oletko ruokatoimittaja tai ravintola-arvostelija, tunnettu bloggaaja tai toimittaja. Ja kuka tahansa voi arvostella ravintolan eri nettisivuilla. Eivät ne halua sinne haukkuja ja nollaa pistettä palvelusta.

Kyllä tuo vaan kohdallani pitää paikkansa.

Vierailija
20/51 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä vähän ja joskus tarjoilijakin tekee tuosta numeron, mikä on epäasiallista ja vaivaannuttavaa. Kyllä mä silti käyn illallisravintoloissa, jos on jotain erityistä tiedossa. Usein kuitenkaan ruokakulttuuri ei ole mulle kovin tärkeässä osassa ja toisaalta tykkään leivonnaisista, joten ehkä mieluummin käyn kahvilassa tai muussa arkisemmassa paikassa. Lisäksi tykkään tosi paljon käydä paikallisissa ruokakaupoissa ja vertailla niiden tarjontaa Suomen kauppoihin, ja usein mukaan sitten tarttuu monenlaista syötävää hotellihuoneeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi