Joudutko laskemaan kaupassa euroja ja senttejä, että saatko jonkun tuotteen, että riittääkö tilillä raha
Vai ostatko huolettomasti mitä tarvitset/haluat ruokakaupasta?
Kommentit (18)
Sisäfileet vaan kärryyn, ei tarvii miettiä
Se olisi unelma kun ei tarttis laskea..itselläni on summa x ja aloitan ostamisen niistä mitä ihan pakko saada ja sitten jos jää rahaa ostan jotain ylimääräistä..esim.hedelmiä tai vihanneksia
Mulla on "tilipäivä" alkukuusta. Silloin ostan kaiken ja vähän päälle, tuodaan kotiin. Sitten jos jotain tarvitsen, haen lähikaupasta. En laske pennejä mutta olen tarkka, mitä ostan.
Kyllä, ja varsinkin kun tilipäivä lähestyy.
Miksette menneet korkeakouluun että olisitte saaneet työn jonka palkalla voi ostaa mitä huvittaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksette menneet korkeakouluun että olisitte saaneet työn jonka palkalla voi ostaa mitä huvittaa?
Olen käynyt korkeakoulun ja sain hyvää palkkaa.
Mitä tekemistä sillä on säästäväisyyden kanssa.
Tai, mitä tekemistä sillä on sen kanssa että rahat on aina loppu, joutuu venyttämään penniä.
Ei mitään tekemistä toistensa kanssa.
Nykyään en, mutta huom. olen 40v ja vasta 1.5 vuoden ajan on meidän perheen taloustilanne ollut niin hyvä että voidaan ostaa ruokakaupasta mitä vaan. Siihen saakka olen joutunut miettimään hyvin tarkkaan, että mihin rahat riittää.
Vierailija kirjoitti:
Korkeakoulutettu voi tienata vähemmän kuin amiksen käynyt esim. vertaa putkimies-kirjastonhoitaja.
toisinaan joudun: en aina muista siirtää rahaa ns. kauppa/ostostililleni. Harvemmin kuitenkin, sillä usein on toinen korttikin mukana, tai sitten käteistä. Luottokorttien kanssa en jaksaviitsi vekslailla, tykkään, että se mitä käyttää on heti pois tililtä.
(ostosten loppusumman laskeminen ei siis ole ainoastaan köyhien ongelma)
Ei ole tarvinnut hintoja katsella, juuri eilen ostin kivat kengät heräteostoksena, 539,90 oli hintaa mut tosi kivan näköiset ja hyvät jalassa 😁
Voidaan ostaa mitä halutaan, enkä laske euroja, mutta syödään kasvispainotteisesti aika tavallista ruokaa ja 2 hlö taloudessa ostokset/kk noin 250 e.
En joudu rahaa miettimään mutta mietin
Onko järkevää ja tuleeko käytettyä / syötyä
Onko järkevän hintaista - ei mitään kallista turhaa
Ei herkkuja liian usein jne
Näin on vara ostaa se mitä tarvitsee
Ostan ruokakaupasta sen minkä haluan. Kaikessa muussa säästän. Vesi tulee kaivosta, sähkö aurinkopaneelista, polttopuu omasta mehästä omilla hartia voimilla, kala tulee järvestä. Leikkaan hiukseni itse. En käy ravintoloissa. En tarvitse viihde-elektroniikkaa tai mitään muita turhakkeita.
Kaikki hinnat nousee ! Sähkön ja polttoaineen myötä , ensitalvena perse aukee muiltaki kun eläkelläisiltä. Hyvä hallitus , miettikää ketä äänestätte ! Vihreet saa tämän maan ainakin konkurssiin .
Olen aina joutunut laskemaan ja nyt kun kaikki on kallistunut niin paljon niin on oltava entistä tarkempi.
Ei tarvitse laskea, voin ostaa mitä haluan. Viikon ostokset kahdelle aikuiselle on yleensä noin 200 eur
Joudun laskemaan. Tällä hetkellä tilillä on 15 velkarahaa. Aion ostaa ruokaa.