Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua. Meillä on iso kukkapenkki käännettynä ja kitkettynä, nyt siihen pitäisi laittaa jotain kasvamaan ennen kuin on täynnä rikkaa

Vierailija
12.06.2022 |

Keskellä aurinkoista/paahteista pihaa pyöreä kukkapenkki. Ihan kivikkokasvia en halua, olisi kiva jotain vähän korkeampaa ja kukkivaa. Ideoita, ehdotuksia?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita joku lajike maksaruohosta. Kestää paahdetta ja kukkii keväästä syksyyn.

Varma valinta!

Aioin juuri ehdottaa samaa, edullinen hankkia ja kestää vuodesta toiseen. Suosittelen😊

Vierailija
22/69 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos iso penkki, niin keskellä jotakin korkeaa perannaa ja reunoille matalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelargoniat kestää paahdetta

Vierailija
24/69 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varma valinta!

Ja aloituksessa lukee, ettei halua kivikkokasveja.

Vierailija
25/69 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varma valinta!

Aioin juuri ehdottaa samaa, edullinen hankkia ja kestää vuodesta toiseen. Suosittelen😊

Sinäkään et siis lukenut aloitusta. 😄

Vierailija
26/69 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miten iso se on. Vaikuttaa paljon. Ja ei kesäkukkaa, vaan perennaa, eikä ne kesäkukat taida enää oikein ehtiä tänä kesänä muutenkaan. Kohtahan saisi taimia alennuksesta jos vielä hetken maltat ja jos raha ratkaisee.

Harkitse esim. pallohortensiaa, jos se on iso alue. Kuunliljojen pointti on kauniissa lehdissä, ja menee auringossakin, jos maa on multavaa. Töyhtöangervot ovat myös ihania. Pioni! Pikkusydän on nätti ja pysyy pitkään kauniina ja kasvaa hyvin.

Valitse perennat niin, että lehdet ovat kauniita kukinnan jälkeenkin, esim. särkynytsydän tai ukonhattu on kukkiessaan kaunis, mutta sen jälkeen ei.

Vierailija
27/69 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka iso se kukkapenkki on? Mielestäni enää ei kannata siemenistä alkaa kasvattaa, ei ehdi kukkia kun kohta on jo juhannus.

Aika iso se on. Arviolta ehkä joku 10-15 neliötä istutustilaa. Vaikea sanoa tarkkaa kokoa, on iso pyöreä alue jossa keskellä kiviä, ympärillä sitä multaa vähän epäsäännöllisen muotoisessa ympyrässä. Ehkä pitää osa vielä peittää jollain muovilla ja osaan istuttaa jotain.

Vierailija
28/69 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin sellaisia kukkia, joista pölyttäjät tykkäävät. Nuo ovat usein samoja kasveja, jotka viihtyvät paahteisella paikalla. Eli esim. reunoille ajuruohoa, sisemmäs laventelia, punahattua, mäkimeiramia jne.

Amppareita pihaan?

Vierailija
29/69 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka iso se kukkapenkki on? Mielestäni enää ei kannata siemenistä alkaa kasvattaa, ei ehdi kukkia kun kohta on jo juhannus.

Aika iso se on. Arviolta ehkä joku 10-15 neliötä istutustilaa. Vaikea sanoa tarkkaa kokoa, on iso pyöreä alue jossa keskellä kiviä, ympärillä sitä multaa vähän epäsäännöllisen muotoisessa ympyrässä. Ehkä pitää osa vielä peittää jollain muovilla ja osaan istuttaa jotain.

Siitä tulee hieno. Laita riittävän paljon kutakin lajia, jotta siitä tulee rauhallinen. Vaikka tuo on noin iso, siitä tulisi komea, jollei olisi kuin muutamaa lajia. Ja koko on hyvä ottaa kasvivalinnassa huomioon eli ei pientä ripellystä. Pallohortensia, pioni ovat isoja ja näyttäviä.

Vierailija
30/69 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tähän hätään mutta ensikesäksi Ukkolaukan sipulit syksyllä, kestävä pitkävartinen kukkii kesästä toiseen ja leviää itsestään

https://fi.wikipedia.org/wiki/Ukkolaukka

Vierailija
31/69 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ja pitää syksyllä nostaa ruukkuihin, säilyttää talven yli ja istuttaa keväällää uudestaan, huoh...

Vierailija
32/69 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan nillitä kirjoituksista, mutta "täynnä rikkaa"? Käytetäänkö tuollaista muotoa? En ole ikinä ennen kuullut, vaikka olen alalla.

Vierailija
33/69 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ja pitää syksyllä nostaa ruukkuihin, säilyttää talven yli ja istuttaa keväällää uudestaan, huoh...

Joo, ei mitään monimutkaista hoidettavaa! Mun taidot ja tiedot on h y v i n rajalliset tässä asiassa.

Vierailija
34/69 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ritarinkannuksia, palava rakkaus, kurjenmiekkoja, pioneita, kurjenpolvia, syysleimuja

Vierailija
35/69 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan nillitä kirjoituksista, mutta "täynnä rikkaa"? Käytetäänkö tuollaista muotoa? En ole ikinä ennen kuullut, vaikka olen alalla.

No mun korvaan se kuulostaa ihan luonnolliselta. Olen siis ap.

Vierailija
36/69 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin pari pionia keskelle ja ehkä ruusuja niiden viereen. Sit ympärille matalampaa, esim kurjenpolvea. Reunalle jotain matalaa mätäsmäistä. Riippuu vähän penkin koosta. Mulla on kukkapenkin reunalla karpaattikelloa, on todella ihana, kukkii kesäkuun lopusta ja ennen sitäkin lehtimätäs on kaunis. Keskelle vois kans laittaa esim syysvuokkoa niin olisi jotain myöhemmin kukkivaakin penkissä :)

Vierailija
37/69 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laittaisin pari pionia keskelle ja ehkä ruusuja niiden viereen. Sit ympärille matalampaa, esim kurjenpolvea. Reunalle jotain matalaa mätäsmäistä. Riippuu vähän penkin koosta. Mulla on kukkapenkin reunalla karpaattikelloa, on todella ihana, kukkii kesäkuun lopusta ja ennen sitäkin lehtimätäs on kaunis. Keskelle vois kans laittaa esim syysvuokkoa niin olisi jotain myöhemmin kukkivaakin penkissä :)

Olisi kyllä kiva että olisi koko ajan jotain kukkivaa!

Ap

Vierailija
38/69 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannusruusu tai loistosalvia.

Toinen kansallitomanttinen ja toinen moderni,näyttävä ja helppo.

Vierailija
39/69 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten asia ilmaistaan ammattitermein etten jatkossa nolaa itseäni, 😄 En ole ap.

Vierailija
40/69 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinipallo-ohdaketta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän