Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kiitokseksi naapureille kukkien kastelusta?

Vierailija
12.06.2022 |

Oltiin reissussa ja naapurit huolehti pihalukkien kastelusta.
Mitä viesin heille kiitokseksi? Alkoholia eivät juo.
Kukkia ruukuissa heillä paljon, joten ei ehkä sitä.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko rahasta kuullut? Mitäs jos ihan maksaisit kastelusta etkä veisi mitään turhaa krääsää? 50 vko on riittävä korvaus.

Vierailija
22/39 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leffalippuja. Eivät maksapaljoa mutta voivat mennä katsomaan jotain joskus.

Jäävät käyttämättä.

Mulla ei jäisi.

Toivottavasti ap tuntee edes vähän naapuriaan niin tietää jääkö käyttämättä vai ei. Myös minulla jäisi leffaliput vanhenemaan, kahvikin taitaisi jäädä kaappiin pölyttymään jos en saisi juotettua sitä kaikkea vieraille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvipaketti.

Vierailija
24/39 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tankki täyteen bensaa/dieseliä.

Vierailija
25/39 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt juo mitäkin kahvia. Ei ole yksiselitteinen.

Pulla on myös aika haaste.

Bensaa tankkiin niinku joku ehdotti. Pääsee naapurikin vuorostaan johonkin.

Vierailija
26/39 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leffalippuja. Eivät maksapaljoa mutta voivat mennä katsomaan jotain joskus.

Jäävät käyttämättä.

Mulla ei jäisi.

Oletko täällä kerjuulla? Häpeä jos osaat!

Vierailija
27/39 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien laadukkaan viskipullon, koska tiedän naapurin nuoren poikamiehen arvostavan sitä, eikä hän ole juoppo. Hän on nautiskelija.

Vierailija
28/39 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivo mustikkapiirakka

Vierailija
29/39 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tankki täyteen bensaa/dieseliä.

Riippuu kotterosta, mutta tuo voi olla melko kallis mälli. Olosi jl melkein sama ostaa naapureiden asunto niin ei joudu tämmöisten asioiden kanssa tuskailemaan.

Vierailija
30/39 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvipaketti on tätä nykyä  sen verran hintava, että pari sellaista voi olla jo tosi kiva juttu saada palkkioksi. Muista, ettei kyse ole mistään karsean haastavasta työstä ja jossa olisi huhkittu aamusta iltana hiki hatussa. Pieni muistaminen on sellainen, josta naapurisi ei vaivaannu. Hekin kehtaavat pyytää teitä avuksi, jos korvaukset pysyvät järkevinä ja kaikilla sopivina.

Jos vaan sattuvat juomaan kahvia. Kaikki eivät sitä juo.

Vierailija
31/39 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan sovittu naapurin kanssa heti alkuun, että kastellaan toistemme kukat vastavuoroisesti ja mitään kiitoslahjoja ei kiikuteta puolin tai toisin, koska reissaamme molemmat vuodessa useasti.

Tämä. Minustakin olennaista on vastavuoroisuus: minä autan sinua nyt ja sinä autat minua sitten joskus kun minä tarvitsen apua. Tyhmät kiitoslahjat katkaisevat vastavuoroisen auttamisen ketjun ja niistä on riesaa sekä antajalle että saajalle.

Vierailija
32/39 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi ettet huomannut sanoa että jos teille sopii kastella meidän kukat niin lupaamme kastella teidän kun/jos lähdette matkoille,, Jos oli pitempikin reissu niin ihan hyvin voitte tarjota vaikka lounaan ravintolassa.

Mitä v__a? Eihän noi selkeästi edes tunne toisiaan, kun täällä kyselee mitä viedä kiitokseksi. Sitten muka vielä ravintolaan joidenkin umpiraittiiden kanssa istumaan.

Ai raittiit eivät syö ravintolassa? Kaikkea sitä oppii.

Vierailija
33/39 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvipaketti on tätä nykyä  sen verran hintava, että pari sellaista voi olla jo tosi kiva juttu saada palkkioksi. Muista, ettei kyse ole mistään karsean haastavasta työstä ja jossa olisi huhkittu aamusta iltana hiki hatussa. Pieni muistaminen on sellainen, josta naapurisi ei vaivaannu. Hekin kehtaavat pyytää teitä avuksi, jos korvaukset pysyvät järkevinä ja kaikilla sopivina.

Jos vaan sattuvat juomaan kahvia. Kaikki eivät sitä juo.

Ja nykyään vielä kahvihifistely on yleistä, eli jauhetaan pavuista kahvi. Mutta kaikissa jutuissa on ongelmia. Toiset ei syö sokeria, toiset ovat allergisia jne.

Vierailija
34/39 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä juuri parhaillaan katselen naapurin kasvien perään parin viikon ajan ja en mitään lahjaa haluaisi. Toivoisin että he auttavat meitä vastavuoroisesti, vaikka kastelevat ne mun viljelmät sitten kun olen itse poissa. Älä ainakaan mitään kallista hommaa, se on kiusallista kun tuntuu että pitää itsekin seuraavan kerran keksiä ties mitä että uskaltaa apua pyytää.

Vastavuoroisuus on paras palkinto. En ole mikään firma, jolle pitäisi antaa erillinen palkkio jokaisesta tekemästäni hyvästä teosta, vaan odotan että minuakin autetaan sitten jos itse tarvitsen apua. Kiitoslahjat ovat kauhea riesa: joudut katsomaan loppuikäsi jotain rumaa matkamuistoesinettä siksi, että kävit kastelemassa naapurin kukkia tai joudut pohtimaan, mistä löydät sellaisen henkilön, jolle voit syöttää suklaarasian tai juottaa viinipullon, joita et olisi halunnut saada "palkaksi" ystävällisyydestäsi.

Vierailija
35/39 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapuri hoitaa aina mun kasvit kun käydään lomalla esim Lapissa. Tuon tuliaisiksi jotain syötävää esim Riipiseltä hilloa/hyytelöä/karkkia tms.

Vierailija
36/39 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kori jossa juustoa ,silliä, parmakinkkua , keksejä edellämainituille ja hedelmiä ym juhannukseksi!

Vierailija
37/39 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaata vaikka ihan Fazerin sinistä ja neilikkakimppu<3

jos jotain vähän enemmän, niin.... joku herkkukori vaikka marketista!

Vierailija
38/39 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet leipoja niin leivo juurikin mustikkapiirakka. syksyllä on hyvä omenapiirakka.

Vierailija
39/39 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt kitkemässä rikkaruohot ihan vapaaehtoisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi