Vaikka olen normaalipainoinen ja terve, mulla on epäterve suhde ruokaan
Mietin koko ajan mitä seuraavaksi ruuaksi. Mietin jo nyt, mitä syön kun mies lähtee viikonlopuksi kalaan ja minkä verran voin syödä herkkuja etten liho. Ruoka tuo mulle hyvän olon, mutta onneksi järki estää syömästä älyttömästi roskaruokaa tai herkkuja. Miten keksisin muuta ajateltavaa? Myös lenkillä mietin jo seuraavaa ateriaa.
Kommentit (10)
Elätkö jatkuvasti nälkäisenä? Saatko tarpeeksi rasvaa ja vitamiineja ruoasta? Laihduttaessani, kun on kalorivaje, mietin koko ajan ruokaa, en muulloin.
Mäkin mietin useasti että koska saan syödä seuraavan kerran ja kuinka paljon saan syödä. Ja kyllä, itse myös normaalipainoinen.
Olen ihan samanlainen. Ja ekan kommentoijan epäilyihin voin sanoa että olen paljon lähempänä alipainoa kuin ylipainoa, kyllä meitä varmasti on paljonkin.
Olen kontrolloinut syömisiäni ainakin koko aikuisikäni tavalla tai toisella. Ensin laihdutin normaalipainon sisällä pikkuhiljaa, sitten jossain vaiheessa kun tuntui jumittavan laihdutin nopeasti isomman määrän. Pysyn hoikkana, mutta mietin ruokaa jatkuvasti. En kuitenkaan missään nimessä halua lihoa, joten kontrolloin syömistäni.
En silti usko että minulla voitaisiin diagnosoida mitään tiettyä syömishäiriötä, vaikka suhteeni ruokaan ei todellakaan ole normaali.
Mä olen ihan samanlainen. Olen hoikka ja huolehdin terveydestäni, mutta kaikki ajatukseni pyörivät ruoan ympärillä. Ihan sama kuin päihderiippuvainen joka koko ajan suunnittelee seuraavaa kertaa kun voi taas nauttia päihteistä.
Itsellä sama juttu, olen laihduttanut ison määrän enkä halua enää lihoa, mutta kyllä se on lopun elämän projekti ettei liho. Haaveilen kyllä, että voisi syödä mitä vaan ja milloin vaan.
Tunnelukko testi antaa luultavasti vastauksen tähän.
Sen myötä oppii ymmärtämään miksi näin ja noin.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet tuollainen mitä kerroit. Vaikea uskoa ettet ole lihonnut.
Miksi? Minähän kerroin aika selkeästi, että kontrolloin sitä syömistäni. En ole sellainen, joka ryntää ostamaan heti kaikkea mitä mieli tekee. Oletko sinä? Eilen kävin Motonetissä ja karkkiosastolla teki mieli vaikka mitä, kun siellä oli niitä jättilaatikoita. En ostanut mitään syötävää. Koska tiedän, että jos ostan, syön liikaa. Mulla pysyy se kontrolli kurissa niimenomaan siellä kaupasas. Lisäksi arkisin syön superterveellisesti, samalla kun jo ajattelen mitä suklaata ja minkä verran viikonloppuisin voin syödä. Punnitsen itseni joka päivä Vähän voisin kyllä laihduttaa, mutta BMI on kuitenkin ihan selkeästi normaalin puolella. En sentään juo limsoja, mehuja tai alkoholia enkä edes maitoa, vettä teetä ja kahvia ja satunnaisesti kaakakota ainoastaan. Ap.
Mitä jos jakaisit viikonlopun herkutteluja vähän viikollekin superterveellisen syömisen sijaan. Kuulostaa siltä, että odotat viikonlopun herkuttelua koska elät viikolla kurissa. Itse teen myös tietosia valintoja ruokaostoksilla ja annoskoon kanssa, mutta syön vähän kaikkea pitkin viikkoa. En rankaise/palkitse itseäni ruoalla. Päivittäisellä liikunnalla mahtuu ruokavalioon vähän herkkuakin ilman painonnousua.
Jos olet tuollainen mitä kerroit. Vaikea uskoa ettet ole lihonnut.