Lapseni ei tiedä milloin kesätyönsä alkaa?
Voiko olla mahdollista? Ei siis mikään pieni yksityinen firma vaan ihan isompi ja "kunnollinen" yritys, joka toimii monilla paikkakunnilla. Toukokuussa jo kertoi päässeensä töihin, kävi työhöntulotarkastuksessa työterveydessä, siitä kulunut jo pari viikkoa. Olen yrittänyt kysellä milloin työt alkaa ja ei muka tiedä eikä ole kiinnostunut selvittämään. Itse olen sanonut ettei voi olla sellaista tilannetta tuossa vaiheessa enää ettei muka tiedetä, ei ole työsopimustakaan siis käynyt vielä kirjoittamassa.. Onko muilla kokemuksia? Ja siis parikymppisestä lapsestani kyse.
Kommentit (17)
Ei vaan halua kertoa kopterimammalle.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on tyhmä ja saamaton. Hienosti onnistuit kasvattajana.
No, siksi kyselen kun epäilen ettei halua mennä töihin ja nyt kiertelee kysymyksiäni. Siksi ajattelin kysellä että voiko tällainen tilanne oikeasti olla mahdollinen? Ap
Lapsesi on jo aikuinen. Luultavasti huijasi, eikä saanut mitään töitä.
Ehkä hänellä ei oikeasti olekaan kesätöitä. On vaan sanonut sinua miellyttääkseen niin.
Luultavasti sai töitä mutta syystä x soppari peruttiin heti, eikä hän kehtaa kertoa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsesi on jo aikuinen. Luultavasti huijasi, eikä saanut mitään töitä.
No jotain tällaista epäilen. Ja niimpä, lapseni on aikuinen, joka ei selvästikään toimi ja käyttäydy niinkuin olen kasvattanut ja ohjeistanut. Tässä vaiheessa vaikutusmahdollisuuteni ovat aika rajalliset. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, siksi kyselen kun epäilen ettei halua mennä töihin ja nyt kiertelee kysymyksiäni. Siksi ajattelin kysellä että voiko tällainen tilanne oikeasti olla mahdollinen? Ap
Jos työpaikka on luvattu mutta sopimusta ei ole tehty, pitäisi sen lapsen, tai siis aikuinenhan 20v jo on, soittaa sinne firmaan ja kysyä milloin voi tulla tekemään työsopimuksem ja milloin työt alkaa. Ei ole vaikeaa. Toisaalta voi olla ettei joko halua mennä töihin tai sitä työpaikkaa ei ole olemassakaan, eikä halua sinulle kertoa totuutta. Lähtökohtaisesti en vanhempana huolehtisi täysikäisen kesätyöasioiata, hoitakoon itse. Meidän 20 ja 18- vuotiaat ainakin hoitaa. Mun osuus on se, että he kertovat minulle menevänsä töihin paikkaan x aikana y.
Eikö yleensä kesätyöt ala heti koulujen loputtua?
Minun lapseni kirjoitti työsopimuksen vasta ensimmäisenä työpäivänään mutta hänelle kyllä kerrottiin jo silloin kun sai tietää valituksi tulemisestaan, milloin työt alkaa. Usein nämä asiat puhutaan jo haastattelussa.
Sano sille, jos ei itse kerro, soitat sinä kys. firmaan
Ilmeisesti ei ole riittävän kova rahapula, jos ei kiinnosta selvittää?
Vierailija kirjoitti:
Eikö yleensä kesätyöt ala heti koulujen loputtua?
Ei vaan silloin kun vakituisia työntekijöitä lähtee niin paljon kesälomalle, että tilalle tarvitaan kesähessuja.
Vierailija kirjoitti:
Minun lapseni kirjoitti työsopimuksen vasta ensimmäisenä työpäivänään mutta hänelle kyllä kerrottiin jo silloin kun sai tietää valituksi tulemisestaan, milloin työt alkaa. Usein nämä asiat puhutaan jo haastattelussa.
Näin se minunkin mielestäni menee ja meni silloin kun itse olen ollut kesätöissä tai missä vaan muualla töissä. Ei koskaan ole tullut eteeni tilannetta etten olisi tiennyt koska työni alkaa. Ap
Kyllä se aloituspäivä sovitaan, kun saa vahvistuksen työsuhteesta. Työsopimus voidaan tehdä ennen aloittamista tai viikon sisällä aloittamisesta.
Muista kertoa tälle parikymppiselle lapsellesi, että sinä et aio kustantaa hänen kesänviettoaan/harrastustaan/menojaan/hankintaansa tai mitä tahansa muuta, mihin kesätyötulot mahdollisesti oli tarkoitettu ja että on syytä alkaa pikaisesti etsiä toista kesätyötä jos tämä ei onnistukaan.
Mulla on niin kauan aikaa siitä, kun olen kesätöissä ollut. Koskaan ei ollut mitään terveystarkastusta. Onko yleistä tämä? Vakitöissä on näitä tarkastuksia sen sijaan ollut.