Entinen alkoholisti tulossa samoihin juhliin
Pitäisikö omat ryypyt ottaa piilossa nurkan takana? Luulen että juomien pitäminen esillä olisi kuin heiluttaisi bensakanisteria juhannuskokon päällä... Selvänä en todellakaan aio juhlissa olla.
Kommentit (7)
Juurihan kirjoitit jotta entinen alkoholisti. Eiköhän ko. henkilö jättäisi ihan itse juhlat väliin, jos ei pärjää, ja jos houkutus käy ylivoimaiseksi, ehkei olekaan entinen tai raitis alkoholisti.
Älä aliarvioi raitistunutta alkoholistia. Mun läheinen raitistui 20v sitten ja hän on täysin sinut muiden alkoholin nauttimisen suhteen. Tosin hän poistuu juhlista ajoissa jos juominen ja sen myötä käyttäytyminen karkaa käsistä. Minä olen hoikka herkkujen ystävä, mutta en jätä herkkupöytä kattamatta vaikka kyläilemään olisi tulossa ylipainoisia vieraitakin. Jokainen tehkööt omat ratkaisunsa. Hauskaa juhlaa sinulle.
Jokainen kontrolloi omaa juomistaan, myös se alkoholisti. Ei muun maailman tarvitse lopettaa alkoholinkäyttöä siksi, että alkoholisteja on paikalla.
Kuule, meitä (entisiä) alkoholisteja on sinun ja itse asiassa teidän kaikkien elämässänne. Enemmän kuin ehkä tajuattekaan. Me käymme mielellämme juhlissa ja sosialisoimme, emme ole mikään outo ihmiskunta jonka takia täytyy juomista piilotella tai noin hölmöjä kysymyksiä kysellä.
Aikuista ihmistä ei tarvi suojella houkutuksilta.
Ei ole olemassa entistä alkoholistia. Kerran alkoholisti on aina alkoholisti.