Miten selluliitti pois? Huomasin lihoessani, että sellua on tullut reidet täyteen. Olen nuori, haluan tuon pois.
Vinkkejä? Auttaako pelkkä laihduttaminen? Olen laihtunut kolme kiloa, vielä on reilusti jäljellä.
Saanko kimmoisan ihon vielä?
Kommentit (39)
Mulla selluliitti alkoi huveta, kun aloin karpata. En ollut tuolloin edes nuori, vaan lähempänä 4-kymppiä enkä
tavoitellut selluliitin lähtöä. Jonain päivänä vain havahduin siihen, että ne muhkurat olivat pienentyneet jaloissa/bebassa.
Ainoa asia, mikä minulla on auttanut on kuivakuppaus. Kuulostaa vähän randomilta, enkä itse aluksi uskonut tämän toimivuuteen, mutta toimi oikeasti, kun tarpeeksi pitkäjänteisesti teki tätä (noin 2 krt päivässä parin -kolmen viikon ajan ja sitten muutaman kerran viikossa). Kupit maksoi noin 30e eli ei ollut kovin iso sijoituskaan.
Lihomalla rasvasolujen määrä lisääntyy. Kun laihdut, uudet solut ei katoa, kutistuu vain. Eli jos sellua syntyy ylenmäärin (kaikilla naisillahan sitä on vähän) niin vaikea siitä on enää päästä eroon. Edes laihduttamalla.
Minä olen myös ihan kriisissä selluliitin kanssa. Olen vasta 18-vuotias ja hoikka ja normaalipainoinen nuori nainen. Aloitin vuoden alussa Slinda-minipillerit ja ilmeisesti niiden johdosta selluliittia on vaan ilmestynyt joka paikkaan aivan yhtäkkiä.
Aikaisemmin minulla oli äärimmäisen vähän selluliittia takareisissä, niinkuin varmaan lähes kaikilla naisilla. Ihan yhtäkkiä selluliittia olikin ilmestynyt takapuoleen, kaikkialle reisiin, ylävatsaan ja jopa pohkeisiin ja olkavarsiin. Olen aivan kauhuissani, sillä en tunne enää olevani edes omassa kehossani. Kaunis kiinteä ihoni vaan hävisi jonnekkin ja näiden kommenttien perusteella ei ole edes mitään toivoa saada sitä takaisin. Otin selvää, että kyseiset minipillerit aiheuttavat nimenomaan selluliitin lisääntymistä johtuen pillerin sisältämästä erilaisesta keltarauhashormonista tms.
Olen ihan samanpainoinen kuin pillerit aloittaessanikin. Harrastan urheilua, olen aina juonut paljon vettä ja syön terveellisesti. Onko minulla mitään mahdollisuuksia saada kehoni takaisin?
Laihduttaminen yhdistettynä lihaskuntotreeniin ja pyöräilyyn toimii.
Muista myös ihonhoito, eli kuivaharjaus & kosteutus.
Vierailija kirjoitti:
Ei se iästä ole kiinni. Jos selluliittitaipumus on (ja useimmilla naisilla on), se on sitä myös nuorena.
Vois myös syyttää että johtuu suurista luista.
Liikaa pikaruokaa ja limuja.
Tääkin on onnesta kiinni. Jos käy hyvä tuuri ja on hyvät geenit, selluliittia ei tule paljoa. Jokaisella naisella sitä kuitenkin on, määrä vain vaihtelee. Itselläni selluliittia näkyi jo ennen murrosikää, eikä sen määrään ole vaikuttanut liikunta tai ruokavalio. Mulla kaveri, joka elää roskaruoalla ja hänellä on ehkä just semmoinen pikkuinen selluliittitäplä mahassa. Oon viimeisen vuoden aikana pudottanut paljon painoa, ja selluliitti ei ole kadonnut mihinkään. Nytkin on takapuolessa kunnon kuhmu oikein :D. Joskus Garnierilla oli semmoinen "selluliittiöljy", mikä auttoi itselläni jonkin verran - tosin sitä piti käyttää paljon. Nykyään sitä ei heidän valikoimastaan löydy. Omasta mielestä rusketus auttaa (vaikka itseruskettava) niin, ettei se ainakaan niin rumasti pistä silmään kuin vaalealla iholla.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen myös ihan kriisissä selluliitin kanssa. Olen vasta 18-vuotias ja hoikka ja normaalipainoinen nuori nainen. Aloitin vuoden alussa Slinda-minipillerit ja ilmeisesti niiden johdosta selluliittia on vaan ilmestynyt joka paikkaan aivan yhtäkkiä.
Aikaisemmin minulla oli äärimmäisen vähän selluliittia takareisissä, niinkuin varmaan lähes kaikilla naisilla. Ihan yhtäkkiä selluliittia olikin ilmestynyt takapuoleen, kaikkialle reisiin, ylävatsaan ja jopa pohkeisiin ja olkavarsiin. Olen aivan kauhuissani, sillä en tunne enää olevani edes omassa kehossani. Kaunis kiinteä ihoni vaan hävisi jonnekkin ja näiden kommenttien perusteella ei ole edes mitään toivoa saada sitä takaisin. Otin selvää, että kyseiset minipillerit aiheuttavat nimenomaan selluliitin lisääntymistä johtuen pillerin sisältämästä erilaisesta keltarauhashormonista tms.
Olen ihan samanpainoinen kuin pillerit aloittaessanikin. Harrastan urheilua, olen aina juonut paljon vettä ja syön terveellisesti. Onko minulla mitään mahdollisuuksia saada kehoni takaisin?
Se on se drospirenoni, mulla Yasmin ja sama homma.
Täysin sairasta että selluliitistä on tehty joku epänormaali asia. Katsokaa youtubesta miltä mallitkin voivat näyttää ilman edustavia kuvakulmia ja photoshoppausta, näitä jotka näyttävät totuuden on alkanut onneksi näkyä yhä enemmän ja enemmän. Selluliitin määrään vaikuttavat geenit ja hormonaaliset asiat (esim. hormonaalinen ehkäisy, raskaus, imetys, vaihdevuodet, esivaihdevuodet.)
T. Kosmetologi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se iästä ole kiinni. Jos selluliittitaipumus on (ja useimmilla naisilla on), se on sitä myös nuorena.
Ilmeisesti on ainakin osittain myös synnynnäistä, kun olen nähnyt teinityttöjä joilla on selluliittia pyllyssä, ja myös keski-ikäisiä suurperheen äitejä joilla ei ole näkyvää selluliittia.
Toki jotkut hankkii sitä elintavoillaan itse, tässäkin ketjussa kaksi nuorta ilmoittanut pilanneensa ihonsa e-pillereillä. Ehkä joku taas ottaa varoituksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti on ainakin osittain myös synnynnäistä, kun olen nähnyt teinityttöjä joilla on selluliittia pyllyssä, ja myös keski-ikäisiä suurperheen äitejä joilla ei ole näkyvää selluliittia.
Toki jotkut hankkii sitä elintavoillaan itse, tässäkin ketjussa kaksi nuorta ilmoittanut pilanneensa ihonsa e-pillereillä. Ehkä joku taas ottaa varoituksena.
E-pilleri on mulla endometrioosin hoitoon, typerys.
Syöt ihan väärin. Olen ollut 40 v kasvissyöjä, eikä ole selluliittia. Eikä tarvitse pelätä sepelvaltimoiden tukkeutumista ja pallolaajennukseen joutumista niin kuin lihansyöjien. Voi ottaa rennosti vanhempanakin.
Nämä naisten selluliittihömpät jaksaa aina ihmetyttää. Miehenä sanoisin että selluliitti on hyvä merkki eli sekä geenit että ruokapuoli kohdallaan. Nainen jolla selluliittia kertyy, on femiini, lähtökohtaisesti seksikäs. Turha nipistellä ja laihduttaa. Laihduttajalla lähtee ensin tissit, sitten alkaa törröttää luut. Pömppis on suloinen, kun siitä ei vaan roiku mitään suurta rasvapoimua, rasvamahaa.
Naiset itse ihannoivat pienestä ja sievästä pepusta. Takamusta mittaillaan ja ollaan tyytyväisiä, kun se saadaan mahtumaan numeroa pienempiin housuihin. Joillakin on tietysti pieni takamus eikä se syömälläkään juuri kasva mutta semmoinen ei minua kiinnosta. Kovalla treenillä voi saada ilmeisesti jotain aikaan, siihen pieneen peppuukin voi saada jotain lihaksia kasvamaan tai sen läskiperseen voi jalostaa semmoiseksi pinkeäksi suureksi kinkuksi, josta tulee lähinnä narttumainen vaikutelma.
Mikäs sen kauniimpi ja seksikäämpi kuin leveä takamus ja paksut reidet, joita peittää paksu läski. Onko se sitten selluliittia vai mitä, ei niin oleellista, pääasia että jotain on, paksulti ja leveälti. Nami. Herkkuperse on parasta mitä naisella voi olla. Läskit ovat ihan oleellinen osa naisen vartaloa ja kaunottaret erottuu siitä, mihin se läski kertyy, millaisia herkkumakkaroita siitä muodsotuu ja kuinka nainen itse läskejänsä kantaa. Ei kannata yrittää muuttua muuksi kuin mitä on.
Joskus kun oikein ahkerasti jaksoin hieroa kahvinporoilla, minulla oli myös jotain oikeaa kaakaota sisältävää voidetta (siinä jotain kofeiinin kaltaista ainetta myös) ja lisäksi appelsiiniöljyä. Kyllä se näillä selvästi väheni, ehkä nesteet lähti liikkeelle hyvin.
Mutta aivan liian vaivalloista ja olen selluliittieni kanssa nyt sitten vain elänyt.
En halua mitenkään pelotella, mutta osalla teistä vastanneista saattaa olla pelkän sijaan tai sen lisäksi erittäin alidiagnosoitu rasva-aineenvaihdunnan sairaus lipodeema/lipödeema (eng. lipedema), jolloin rasvakudos esim. reisissä tai takapuolessa reagoi yleensä huonosti/ei lainkaan rasvanpolttoon ja voi painon nousun, iän tai hormonaalisten muutosten myötä pahentua. On arveltu, että sairaudesta saattaa kärsiä jopa 10% naisista. Naisten sairauksia kun tutkitaan hävyttömän vähän ja nihkeällä mielenkiinnolla.
Sairautta voi olla hankala erottaa selluliitistä, joka voi pahimmillaan tuntua kipeältä, mutta lähtökohtaisesti selluliitin ei tulisi oikeastaan sattua. Selluliitti tunkeutuu lähemmäs ihokerrosta, lipodeema on rasvakudoksessa. Oireita mm. jyvämäiset/geelimäiset herneen kokoidet tai suuremmat rasvakertymät tunnustellessa, mustelmataipumus, kipu ja arkuus (ei välttämättä stage 1:ssä ilmene) sekä jalkojen turvotus päivän kuluessa/rasituksessa.
Hypoxi-hoidot ja sokeri pois ruokavaliosta.
Ja älä istu pitkiä aikoja.
Pidin nuorena omissa jaloissani rasvakudoksesta, esim. reidet. En halunnut että jalat olisi kovat miesjalat. Sileä iho on kiva. En tavoitellut mitään fitnesskinkkua kuivattuna.
Lopeta sokerin syönti ja juonti kaikissa muodoissaan, naama pienenee ja sellu häviää. Ei tietenkään viikossa toimi mutta muutaman kuukauden kuluessa.
Kävi mielessä. Nainen, juustohöylä ja haaksirikkoistensaari. Pekoni ei tule loppumaan.😉
mies54v