Pysäyttäkää Nyqvist
Ihan hauska satiiri. Jokaisella pitäisi olla oikeassa elämässä v-mäisiä ihmisiä varten oma Härkönen käytettävissä.
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Nouseeko Sisäilmaa tai M/S Romanticin tasolle? Lähellekin riittää. Itse olen näiden suhteen aina skeptinen ja katson kuukausia sen jälkeen kun "kaikki" ovat aina jo katsoneet. Mutta usein yllätyn erittäin positiivisesti.
Mainitsemasi sarjat ovat aivan ykkösiä. Mielestäni tämä tulee heittämällä samalle tasolle. Toki se tyylilaji aina hieman eri mutta toteutus näissä kolmessa aivan omaa luokkaansa. Olen nämä kaikki sarjat katsonut yhdellä istumisella. Sehän oli vielä se erikoisuus että tehdään parodiaa nordic noir-sarjoista.
On kyllä loistava sarja! Rautakorpi on aivan hulvaton hahmo!
Minna Suuronen on hyvä räväkkäpuheisena naisena, joka suorasukaisesti ilmaisee seksin nälkänsä.
Ja hänhän se pyytää USA:n laivaston läsnäoloa Suomen aluevesillä.
Presidentin kilareita olisi voinut sarjassa näyttää. Siinä esikuvana on varmasti ollut TH.
Vierailija kirjoitti:
Jossain kohtaa se Nyqvist kertoo suomettumisesta ulkomaalaiselle jotenkin niin, että "suomettuminen oli sellaista, että ei me uskallettu täällä Suomessa tehdä oikein mitään".
Ja niinhän se oli oikeasti.
Niinpä. Sarjassa on paljon hyviä sutkautuksia. Ne voi mennä ohi, jos ei ole yhtään seurannut politiikkaa.
Hyvä sarja ja Antti Tuomas tekee hyvän roolin tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Repesin, kun se nainen huusi niille miehille " ettehän te nyt v ttu s atana voi olla tosissanne, että valitsette virkaan tuollaisen idiootin".
Ei v ttu saa tana aahaaaa hahahahahahaaaaaaa mä repeeeeeen.
Tåmä kertoikin jo kaiken sarjasta. Voinkin rauhallisin mielin käyttää aikani johonkin hyödyllisempään.
Taidat olla tosikko? Se tilanne ja paikka missä tuo sanotaan tekee siitä hauskan.
Vierailija kirjoitti:
Löytääkö Nygvist isäntämaasopimuksen lisäpöytäkirjaa?
Löytää.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään vaikeutta tajuta tätä. Hyvä kaiken kaikkiaan.
Nygvistin vaimo on jotenkin epäpätevä roolissaan.
Se vaimo rooli oli vähä yliampuva. Ja se sotalaiva merellä oli feikki. Puotila olis saanu pysyä höpsönä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta se loppu oli just paras. Tuntu että Nyqvist järjestää kaiken. Vaikka hävittäjät lentäis pään yläpuolella niin Nyqvist hoitaa.
Se loppu jäi kohtaan, et toinen kausi mahdollinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nouseeko Sisäilmaa tai M/S Romanticin tasolle? Lähellekin riittää. Itse olen näiden suhteen aina skeptinen ja katson kuukausia sen jälkeen kun "kaikki" ovat aina jo katsoneet. Mutta usein yllätyn erittäin positiivisesti.
Sisäilmaa oli knihtilän roolin takia huono oli siinä muutakin huonoa. En katsoisi toista kertaa.
Romantic sen sijaan oli hyvä. Olen katsonutkin jo kahdesti
Sisäilmaa oli just hyvä, ja knihtilä oli hauska.
Lady M kirjoitti:
Jarkko Pajunen on hyvä näyttelijä.
Muutamia kuolemattomia (muista yhteyksistä myös tuttuja) lausahduksia löytyy:
"Olin nuori, tarvitsin rahaa"
Uskon tekijöillä olleen hauskaa, mutta hyvin vetävät ilman ylilyöntejä silti.
"Meillä se ei tuo presidentti oikein tykkää toimittajien tappamisesta. Toisin kuin muissa maissa".
Osuva kommentti sille venäläiselle.
Loppu Ahvenanmaa oli kylmää katsottavaa. Toivottavasti venäläiset ei kato tätä sarjaa eikä omerta leffaa, molemmat liippaa nii läheltä todellisuutta. Ja molemis kyse natosta.
Katsoin ne kaksi ensimmäistä jaksoa tästä Nyqvististä ja nauroin paikoin ääneen.
Sitten aloin miettimään mitä oikeasti tapahtui sille yhdelle UM:n virkamiehelle, joka 1990-luvulla luovutti venäläisille luottamuksellisia asiakirjoja ja joka tuomittiin menettämään virkansa ja sotilasarvonsa ja sai lisäksi reilun vuoden ehdollisen tuomion. Kävi läpi kaikki oikeusasteet Korkeinta Oikeutta myöten, ja oikeudenkäyntiasiakirjat määrättiin salaisiksi 30 vuodeksi.
Tietääkö kukaan, missä hän nykyisin vaikuttaa? Isänsä oli yksi Suomen johtavista teollisuushenkilöistä ja Kekkosen hyvä ystävä.
Nyqvist kuitenkin kehittyi sarjan edetessä ja alkoi ymmärtämäänkin asioita.
Jos sarjassa on jotain oppia, niin se on se, että ihmiset ei ole sitä mieltä he näyttävät.
Tää on hyvä sarja. Nyt oon jo 5 jaksoa katsonut. Pitää kyllä otteessaan.
Lady M kirjoitti:
Rautakorpi eläytyy hyvin. Antti Tuomas Heikkinen ryhdistäytyy loppua kohden. Vähän liian todentuntuiselta kuulosti se, että Suomessa on 3000 venäläistä eliittisotilasta odottamassa vain, koska käsky käy?
Sisäilmaa oli knihtilän roolin takia huono oli siinä muutakin huonoa. En katsoisi toista kertaa.
Romantic sen sijaan oli hyvä. Olen katsonutkin jo kahdesti