Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten perustaa oma kauppa joka voisi tarjota kiilpailukykyisempiä halvempia hiintoja kuluttajille vaikka elintarvikkeiiden osalta?

Vierailija
11.06.2022 |

?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka osakeyhtiömuotoisena

Vierailija
2/6 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten päästä eroon välistä vetäjistä?

Jos tuottaja saa 1e, niin miksi se maksaa 5,99e kaupassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukkukauppias vetää suurimman osan välistä ja niillä on paljoustarjouksia, eli mitä enemmän ostat sitä halvemmalla saat.

Joten perusta tukkukauppa..

Vierailija
4/6 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukkukaupoista pääset eroon, kun hoidat maahantuonnin ja tullauksen itse, järjestät kuljetuksen ja muun logistiikan itse, varastoit itse. Helppoa!

Hintojen alhaalla pitämiseksi tilaa itse, hyllytä itse, inventoi itse, myy itse, mainosta itse ja niin edelleen.

En oo ikinä ymmärtänyt miksi just ruuan kasvattaja on palkkansa ansainnut mutta vaikkapa sen pakkaaja ei, aika moni kun mieluummin ostaa maidon tölkissä eikä oaaan ämpäriin. Samaten moni mieluummin ostaa maidpn lähimarketista eikä aja ensin lihatilalle, sitten maitotilalle, sitten viljatilalle ja niin edelleen.

Mutta tsemppiä projektiin.

Vierailija
5/6 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Mikkelissä eräs mies kylpee seteleissä. Hän hakee/haetuttaa lähes joka päivä Ruotsista elintarvikkeita lähi-idän kamuilleen. Heillä ei tarjonta muuten oikein kohtaisi täällä, kun ei ole halalia sun muuta heidän tarpeisiinsa.

Vierailija
6/6 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten päästä eroon välistä vetäjistä?

Jos tuottaja saa 1e, niin miksi se maksaa 5,99e kaupassa.

Koska kuljetus, säilytys, jokaisen tuotteen käsittelijän palkka ja kulut, sekä kaupan kulut on katettava tuotteen katteella. Jos tuottaja saisi vaikka broilerista euron, niin se käy läpi ainakin kuljetuksen, teurastuksen, säilytyksen, jalostuksen, pakkaamisen, kuljetuksen kauppaan, kaupan henkilökunnan käsittelyn, kylmähyllysäilytyksen ja myynnin. Lisäksi tuotteessa on välillisiä kuluja, kuten pakkausten suunnittelu, kaikkien tuotantoportaiden kulut (esim. koneet, huollot, siivous, palkat, tilavuokrat, investointien kuoletus, aivan kaikki). Tämän lisäksi hinnassa on hävikkiä, koska sitä tulee aina, kaikissa tuotteen prosessoinnin ja säilytyksen vaiheissa.

Yleensä paras kate on tukkurilla, ei kauppiaalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme