PÄIVÄKOTIASIAA....
Olen joutunut kertomaan hoitajille, että lastani kiusataan ja lapsi ei halua tulla pväkotiin. Ryhmän opettaja on ottanut asian todella vakavasti ja hoitanut hienosti asian. Nyt lapsi ei enään valita kiusaamista. Joka kerta kun kiusaamista havaitaan, siihen puututaan. Keskustellaan lasten kanssa ja seurataan, että lapsemme ei olisi kiusaajan kanssa. Lapseni saa istua aikuisten pöydässä toisen lapsen kanssa, jotta muut lapset antavat ruokarauhan jne.
Ajattelinkin, että miten välillä palkitsisin hoitajia. Heillä on iso ryhmä vahdittavavaan, mutta todella yrittävät panostaa kaikkeen.
Olen kiittänyt suoraan, mutta johtajallekin olisin mukava kertoa, miten esimerkillistä toimintaa kys. ryhmässä on.
Halusin kertoa tämän tänne, kun aina vaan hoitajia arvostellaan. Hyviäkin paikkoja onneksi on olemassa.
Kommentit (10)
Esim. lahjakortti kauneussalonkiin tai hierontaan tai elokuviin. Myös lahjakortti johonkin tavarataloon olisi varmasti mieluinen. Kaunis joulukukka hoitajalle ja siihen nätti lapsen kanssa tehty kortti varmasti myös ilahduttaisi. Kunhan vaan et osta mitään koriste-esinettä tai muuta turhaa.
Kun näet johtajaa, niin voit kertoa hänelle asiasi. Tai pyydä tapaaminen. Varmasti hänestäkin olisi kerrankin kiva kuulla kehuja eikä aina vaan valitusta :)
Lahjat voivat tuntua hoitajista jopa kiusallisilta sillä työtäänhän he vain tekevät ja ihan perusjuttuihin kyllä kuuluu kiusaamiseen puuttuminen. Voihan sitä joulukukan tms.. halutessaan antaa, mutta tuollaisesta mielestäni paras olisi rehti kiitos. :)
Muut ryhmän hoitajat tulevat vielä kateelliseksi, kun naisista kyse. Pitää olla myös siinä asiassa varovainen. Hyvät joululahjat olen kyllä aiemmin hoitajille ostanut.
Minusta johtajan kautta menevä kiitos tuntuisi hienolta. En vaan tideä, mitä hoitajat itse ajattelevat. Ois kiva saada pväkodin työntekijöiden mielipiteitä asiaan. Pidän niin tärkeänä hoitajien puuttuumista todella tärkeään asiaan. Moni hoitaja ei siihen pysty tai ei halua panostaa muide lapsiin.
ap
Lapsi saa erityisaseman, ja hoidetaan vain seurausta ei kiusaamiseen johtaneita syitä. Enemmän tarvitsisi palkita ja kannustaa positiivista kanssakäymistä lasten välillä, kuin vain kitkeä heidät erilleen. Lisää kiusaajan kokemusta siitä, että hän ei ole tehnyt mitään väärää.
Lapset ottavat itse ruokansa ja ohimennessä ain tuuppivat muita. Iso ryhmä, joten näkivät tämän ratkaisun parhaaksi. Myös toinen lapsi aikuisten pöydässä, mutta aikuiset syövät lasten pikkupöydissä. Pöytä ihan sivussa muiden pöydistä.
Kyllä ruokarauha pitää jotenkin taata. Ei se ole mitään toisista eristämistä. Monia keinoja on jo kokeiltu aiemmin ja tämä nähty parhaaksi.
ap
Meillä löytyy muistaakseni kaupungintalolta, päiväkodeista ym toimipisteistä kaupungin omia palautekaavakkeita, joissa saa antaa palveluista palautetta. Jos tällaisia ei ole, nettisivuilta voi löytyä joku s-postiosoite, johon vai laittaa palautetta. Jos näistä mitään ei löydy, soita suoraan päivähoitotoimistoon. Tuskin silti pystyt vaikuttamaan hoitajien vakinaistamiseen...
Mä ostaisin varmaankin lahjakortin kosmetologille tai hierontaan tai vaikka johonkin ruokaravintolaan...
Ymmärrän halusi palkita.
ylistät päiväkodin henkilökuntaa ;) Ei nimeltä, mutta päiväkodin nimi ja vaikkapa että isojen puolella jne.. Tämmöinen jää varmasti työntekijöille mieleen ja pistää myös johjajan silmiin ;)
Haluasin, että kyseiset hoitajat saisivat vakipaikan, kun ovat sen mielestäni ansainneet. Voisiko palautteella edesauttaa myös heidän valintaansa. Kertokaa kokemuksia!
ap