Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

50+ käytätkö alkoholia?

Vierailija
11.06.2022 |

Kuinka usein? Ja mitä on lasissa silloin?

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiniä, 1-3 krt vko.

Vierailija
2/78 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En . Ei ole mitään syytä käyttää. Miksi pitäisi käytää alkoholia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En . Ei ole mitään syytä käyttää. Miksi pitäisi käytää alkoholia?

Jokaisen oma-asia tietenkin. :)

Vierailija
4/78 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Arvostan terveyttä ja tuntuu etten tule vähääkään känniin siitä määrästä jonka olen valmis juomaan. Joten mikä pointti.... Saa vain päänsäryn eikä mitään hyviä puolia.

Vierailija
5/78 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus, mutta en joka kuukausi. Viinilasillinen, skumppaa tai drinksu, oluesta en pidä.

Vierailija
6/78 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun on varaa. Nyt alkoi loma ja ostin 24 Karhun. Lisää pitää kyllä vielä hakea, että jaksaa motivoitua laittamaan parvekkeen kuntoon. Kävin äsken torilta ostamassa valtavan miljoonakellon ja sen takia joudun järjestelemään kaiken uusiksi. Kyllä kalja kuuluu lomaan. N59, raskaan työn raataja

Vierailija
7/78 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain viikonloppuisin rentoutuakseen. Ei tule krapulaa, päänsärkyjä kun ei juo eri lajikkeita sekaisin eikä viinejä. Pelkkää kirkasta sauna juomana isoon lasiin paljon kylmää vissyä tai muuhun lantrinkiin sopivasti elikkä terveydeksi. Se nestehukka juurikin aiheuttaa sitä pahoinvointia. Hyvin lantrattuna vähentää nestehukkaa. 

Vierailija
8/78 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satunnaisesti pain kuukauden välein. Ja aina pienistä määristä huolimatta kaduttaa kun yöuni on mennyt huonoksi ja seuraava päivä mönkään.

En kyllä tiedä itsekään miksi juon yhtään. Ehkä toivon vielä että joskus tulisi pieni häivähdys nuoruuden iloista hiprakkaa.

Vierailija
9/78 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei parempaa ole niin alkoholia voi käyttää korvikkeena. 

Vierailija
10/78 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että viimeksi join pääsiäisenä valkkaria, sen pikkupussin 1,5 l. Ei mulla ole varaa dokata. N59, siivooja

Vierailija
11/78 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä juuri. Joskus harvoin ravintolassa ruuan kanssa, kesällä voi joku juoma terassilla tulla juotua. Yleensä oon kyllä autolla liikkeellä. Keskimäärin pari kertaa vuodessa nykyisin.

Vierailija
12/78 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon ikäiset käyttävät suomessa eniten alkoholia. tuosta nuoremmat vähemmän.

Vierailija
13/78 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä juuri koskaan. Viimeksi join viime vuonna heinäkuussa kaksi lasia kuohuviiniä kaverin luona käydessäni. En tykkää humaltumisen tunteesta ja laskuhumalasta vielä vähemmän. Minulla on muutenkin usein lihaskramppeja ja alkoholi lisää niitä. Tykkäisin myös oluesta ja sellaisen voisin juoda kuumana päivänä, mutta en joko muista ostaa tai ostaessa muistan ne lihaskrampit.

Vierailija
14/78 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä juuri koskaan. Viimeksi join viime vuonna heinäkuussa kaksi lasia kuohuviiniä kaverin luona käydessäni. En tykkää humaltumisen tunteesta ja laskuhumalasta vielä vähemmän. Minulla on muutenkin usein lihaskramppeja ja alkoholi lisää niitä. Tykkäisin myös oluesta ja sellaisen voisin juoda kuumana päivänä, mutta en joko muista ostaa tai ostaessa muistan ne lihaskrampit.

Otatko magnesiumia kramppeihin. Kokeilin  eri merkkejä ja Diasporal 400 extra auttaa eniten. Heti jos unohdan ottaa niin sen tuntee. Käytän sitä nopeasti tehoavaa jauhetta veteen sekoitettuna sitten jos olen pillerin unohtanut ja alkaa kramppaamaan. Ei niitä ollut ikinä nuorena vaan vajaa 50v alkoi tulemaan niitä varsinkin murtuneisiin raajoihin. En tiedä johtuukohan ne verenkierto häiriöistä tai heikentyneestä. 

Otan alkoholia vaan kotona jos alkaa nukuttamaan niin on sänky vieressä :D Kodin ulkopuolella en tykkää olla humaltuneena iäkkäänä sillä tuntisin oloni epämukavaksi ja turvattomaksi niin en muualla ollessa käytä päihdyttäviä aineita. Ja jos ottaa niin vessassa saa juosta koko ajan. 

Vierailija
15/78 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin. Eilen join kaljaa. En juo enää ikinä! M48

Vierailija
16/78 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitko liikaa? ;)

Vierailija
17/78 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä.

Vierailija
18/78 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ruokajuomana viiniä 1-2 lasillista per kerta, kertoja viikossa 3-4. Ja viinin pitää silloin olla hyvää, mitään litkuja en juo.

Minä en näe mitään syytä käyttää alkoholia humalatarkoitukseen, enkä juuri koskaan juo muuta kuin viiniä tai samppanjaa. Saunaoluetkin juon alkoholittomana

Vierailija
19/78 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njet njet.

Vierailija
20/78 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän enemmän kuin koskaan ja pitäisi laittaa stoppi tälle juomiselle. Kuoharia juon muutaman pullon viikossa.