Miehen mökillä työleiri
Noniin.
Miehelläni, tai oikeastaan pitkäaikaisella miesystävällä on upea mökki jossa tykätään molemmat olla.
Mutta onko ok, minä, hänen naisystävä teen siellä puuhommia, istutuksia, siivoilen vaikka tässä ei ole ns. penniäkään kiinni.
Rahallisesti ei ole tähän mitään laittanut, mutta minä olen se, joka kitkee vesakot jne. ja. sitten miehen lapset tulee ajamaan vesijetillä ja saunomaan.
Voisin itsekin haluta rentoutua työviikon päälle, mutta hommat miehen mökillä kutsuu.
Ja mies ei vaadi tekemään mitään, mutta en jaksa katsella pitkää nurmikkoa tai puukasaa mikä pitäisi pilkkoa. Saati sisätilaa, ikkunat pitäisi pestä, takka siivota jne.
Ei jaksa..
Kommentit (57)
Siis sinä tulet toisen mökille valittamaan siitä, että hän tekee OMALLA mökillään liian vähän töitä?
Nyt kyllä täytyy sanoa, että anna olla. Meillä on mökki, jossa puuhailemme, ja jota pidämme siistinä. Ymmärrän siinä sinua. Ja jos haluat puuhailla, puuhaile. Mutta mökki on miehen, ja et voi hänen puolestaan päättää, millaisen mökin pitää olla. Jos mies haluaa, että mökki on paikka, missä hän saa lasten kanssa ottaa rennosti ja veneillä ym ilman mitään paineita, niin se on hänen päätöksensä. Pysy poissa, jos se sinua häiritsee. Oikeasti et voi syyllistää toisia tekemään hommia. Asia ei vaan kuulu sinulle.
Tuossa paistaa selvä asenne joka tekee kesämökeistä työleirejä. Jos aloittaja olisi päättävässä asemassa mökillä niin olisi kovaa vauhtia kasvamassa seuraava sukupolvi joka vihaa mökkeilyä.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei tee itse mitään, pakolliiset hommat teettää ja hengaa itse siinä mukana mutta ei tee mitään.
Menee poikansa 30 Veeti kanssa mökille, saunovat ja pörräävät vesijetillä mutta eivät tee mitään ns. mökin eteen. Sitten kun minä tulen, niin on kaikkea hommaa, mitä ei tarvi tehdä, mutta vihjaillen, että pitäisi.
Tykkään tehdä kyllä kaikkea, mutta ahdistaa että mua ehkä nyt tässä käytetään hyväksi ja oikeestaan mieluummin olisin miesystävän kanssa kaupungissa .
AP
Mitä tapahtuu, kun käyttäydyt samalla tavalla , kuin miesYSTÄVÄSI ja veeti. Katsoppa tämä kesä. Miesystävä ostaa varmaan ne pavelut so. Siivoukset, halonhakkuut , nurmikon leikkuut. Vai mitn hän saunan lämmittää , jos ei tee halkoja. 😂.
Ja kaso, kuinka pikä on nurmikko elokuussa, mutta ole vaiti ap.
Mammat alapekuttaa, vaikka oikeasti kaikki naiset ovat samanlaisia...
Jatkuva valitus siitä, että joutuu omia mieltymyksiä itse toteuttamaan...
Ihana! Mies ei vaadi, minäpä teen ja sen on miehen lasten vika, kun en saa levätä.
Vierailija kirjoitti:
Monella vastanneella ei varmaan ole mökkiä ollenkaan tai ehkä eivät mökillä ole edes käyneet.
Kyse ei ole vain puunpilkkomisesta, vaan on haravointia, ruohonleikkuuta, siivoamista, maalaamista jne.Olen toimelias ihminen ja en viihdy mökillä jos näen että siellä paikat huutavat tekemistä.
Mökki on upea ja haluaisin että töitä tehdään yhdessä ja että miehen aikuiset lapsetkin osallistuisivat mökin töihin mutta tosiaan käyvät vain saunomassa ja syömässä.
AP
No hanki oma mökki, niin ei tarvitse muiden mökeille mennä määräilemään, mitä heidän pitäisi omalla mökillään tehdä.
Herraisä, jos minun mökilleni joku ilmestyisi komentelemaan, niin ei tarvitsisi toiste tulla. :D
Vierailija kirjoitti:
ÄLÄ TEE KARHUNPALVELUSTA!
HEI älä tee kaikkia töitä itse!
Vaan laita ne miehesi Aikuiset lapsetkin töihin .
Ei ole reilua sinulle!
Kyllä nyt muuta ääni kellossa.
Ja laiskottelijat töihin , sinullakin on oikeus lomailla ei ole reilua sinua kohtaan!
koeta nyt saada laiskottelijat liikkeelle tekemään jotakin .
Ei ole oikein että yksi tekee kaiken .
Se ei ole oikeaa lomaa
Siis ymmärsitkö, että se ei ole AP:n mökki eivätkä he ole AP:n lapsia, joten mikä ihmeen valta kuvittelet hänellä olevan "laittaa" yhtään ketään töihin?
Kai se mies saa tehdä omalla mökillään mitä haluaa tai olla tekemättä yhtukästä mitään. Miksi sinä olet siellä työleirillä? Onko hän pakottanut sinut siihen?
Vierailija kirjoitti:
Etkö siis jaksaisi ajaa nurmikkoasi? Luulen että miehen pojat kyllä auttavat siinä.
Öhö öhö. Kyllä on taas joku einstein kommentoimassa.
Mitä hemmettiä sä oikein valitat. Jos sulla on noin hirveetä olla siellä ni mene muualle. Sun mies varmaan on tyytyväinen, ei tarvi kuulla valitusta..... Hoh hoijaa
Vierailija kirjoitti:
Kuka käskee sinun mennä sinne katsomaan tekemättömiä töitä?
Ajelet vesijetillä, niin kuin muutkin. Et sinä sieltä vesiltä näe niitä tekemättömiä töitä.
Ja kun kyllästyt ajelemaan, lähdet kotiin.
Niinhän siellä muutkin tekevät.
Paitsi palveluspiika.
No on siellä vesilläkin hommaa. Aallokko pitäisi tasata, kaislat niittää, laituri korjata ja muutama kivi joka ylettyy 1,5 metriä pinnan alle pitäisi poistaa eikä mies eikä pojat tee mitään! En jaksa enää!!!
Kuulostat eräältä tutultani. Potee jatkuvantekemisen maniaa, sitten valittaa kun kaikki maksaa ( uudet keittiönkaapit vaikkei olis tarvinnut): jne). Täydellisyyden tavoittelija.
Vanha ketju mutta vastaan silti. Mökkejä on erilaisia: niitä perinteisiä yhden huoneen mökkejä, joiden seinät on kellastunutta paneelia, lattioilla on muutama räsymatto ja kaikki tekstiilit ovat jostain 50 vuoden takaa, eikä mikään sovi yhteen. Sitten on mökkejä, joiden hinnat voivat olla yli 500 ke, nämä mökit ovat isoikkunaisia lasipalatseja, useilla huoneilla, kiiltävillä lattioilla, viimeisen päälle keittiöillä ja poreammeilla.
Nuo perinteiset mökit, niillä on helppo olla. Ei haittaa vaikka takkapuista hieman varisisi roskia lattialle, hieman nuhjuinen keittiö, murenia pirtinpöydän muoviliinan päällä, kahvitahra 60-luvun matossa. Saunan terassilla viime kesän kuivaneita lehtiä. _Ketään_ ei haittaa, ei vieraita eikä isäntäväkeä.
Mutta annas, nämä kalliit mökit: Jos siellä on murenat pöydillä ja lattioilla, jättimäiset ikkunat pesemättä, terassi lakaisematta, nurmikko ajelematta, ranta haravoimatta. Mitä hienompi mökki, mitä kiiltävemmät pinnat, mitä paremmat varusteet: SITÄ ENEMMÄN HOMMAA. Koska isäntäväkikään ei jaksa katsella miljoonamökkinsä hienojen pintojen likaisuutta / sotkuisuutta. Samoin vieraiden keskuudessa tulee supinaa, jos superhieno mökki onkin epäsiistissä kunnossa pihoja myöten.
AP:lla on siis tämä jälkimmäinen tilanne. Hyvin ymmärrän, että tilanne hiertää.
Mun mies on ostamassa tämmöistä hienompaa mökkiä: paljon kivannäköisiä ja fiksusti sisustettuja huoneita. Ollaan uusioperhe, miehen aikuiset lapset todennäköisesti mökkiä joskus käyttävät kaveriporukoidensa kanssa. Tää on mulle hieman pulmallista, koska
-En aio siivota mulle tuntemattomien (ne kaverit) ihmisten jälkiä
-En voi viedä sinne mitään omia tavaroita, esim. huonekaluja / mattoja, koska nämä kaveriporukat kumminkin kännipäissään örveltävät ja tavaroita hajoaa tai juomia kaatuu, eikä syyllistä löydy, koska mieheni lapset ova lojaalempia kavereilleen kuin isälleen/minulle. Maksimissaan voin viedä sinne omia rönttövaatteitani, sellaisia, ettei haittaa vaikka joku varastaisi.
Ajattelin, että yhden kerran katson, miten homma sujuu, kun mieheni lapset näitä porukoita mieheni mökille tuovat. Toki taidan laittaa tekstiviestillä ennen ko. tapahtumaa ohjeet lapselle siitä, miten mökki tulee siivota ennen sieltä lähtöä. Ja jos homma menee jotenkin mönkään, ilmoittelen sitten ko. lapselle, että tervetuloa tänne heti siivoamaan ja jos ei pysty, niin sitten minä siivoan (tai mies) ja minulle sitten saapi tämä lapsi maksaa siitä työstä. Voin jo etukäteen kuvitella, että kauheita riitoja tästä on tulossa.
Mutta joo, en aio olla se, joka ylläpitää mökkiä ja muut vaan käy sotkemassa.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei tee itse mitään, pakolliiset hommat teettää ja hengaa itse siinä mukana mutta ei tee mitään.
Menee poikansa 30 Veeti kanssa mökille, saunovat ja pörräävät vesijetillä mutta eivät tee mitään ns. mökin eteen. Sitten kun minä tulen, niin on kaikkea hommaa, mitä ei tarvi tehdä, mutta vihjaillen, että pitäisi.
Tykkään tehdä kyllä kaikkea, mutta ahdistaa että mua ehkä nyt tässä käytetään hyväksi ja oikeestaan mieluummin olisin miesystävän kanssa kaupungissa .
AP
Ap on tehnyt itsestä marttyyrin! Kun Kukaan muu ei tee. MINUN pitää tehdä. En jaksa! Sinuahan viedään kuin päsdiä narussa. Tosin pässi tekee joskus tenän!
Jos haluat tehdä, niin tee. Mutta älä valita.
Jos et tykkää siitä, mitä näet, niin älä mene sinne.