Mieheni mielestä seisomaan nousevaa lasta ei tarvitse vahtia
Ollaan miehen kanssa nyt tovi riidelty lapsen vahtimisesta. Lapsi/vauva istuu, konttaa ja nousee seisomaan horjuvasti. Lapsella on pieni leikkinurkkaus, jossa on aita.
Kun on mieheni vuoro olla lapsen kanssa, hän jättää lapsen aitaukseen ja kääntää päänsä kuvaruutuun, voi olla metrien päässä lapsesta. Olen tästä hyvin ahdistunut ja joudun palaamaan lapsen luokse.
Miehelläni ei ole mitään kiinnostusta olla lapsen lähellä ja auttaa välttämään pahimmat kaatumiset ja päänlyönnit. Toki minunkin kanssa lapsi muksauttelee päätään ja kaatuilee, mutta olen lähellä, jos tilanne näyttää vaaralliselta. Mies ymmärtää kuitenkin jopa, että portaisiin lasta ei saa päästää... Miehen mielestä alle vuoden ikäinen oppii kuitenkin ihan parhaiten vain lyömällä itsensä, eikä lasta tarvitse valvoa koko ajan.
Kaverini, joilla on lapsia, ymmärtävät minua, mutta mieheni pitää minua hulluna, kun olen lapsen vierellä. Toki käyn vessassa rauhassa, piipahdan keittiössä jne., kun hän leikkii suht turvallisen näköisesti. Mielipiteitä?
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
On paljon parempi olla helikopterivanhempi kuin täysin välinpitämätön vanhempi.
No en sanoisi noinkaan. Helikopterivanhempi tukahduttaa kaiken, välinpitämätön vanhempi on paska, mutta ainakin lapsi oppii jotain. Molemmat ihan perseestä siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en sanoisi noinkaan. Helikopterivanhempi tukahduttaa kaiken, välinpitämätön vanhempi on paska, mutta ainakin lapsi oppii jotain. Molemmat ihan perseestä siis.
Jos joutuisit itse valitsemaan, olisiko isäsi ja äitisi olleet täysin välinpitämättömiä vanhempia vai helikopterivanhempia, niin etköhän sinäkin valitsisi ne helikopterit, kuten kaikki muutkin. Sillä välinpitämättömyys on niin tuhoavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joutuisit itse valitsemaan, olisiko isäsi ja äitisi olleet täysin välinpitämättömiä vanhempia vai helikopterivanhempia, niin etköhän sinäkin valitsisi ne helikopterit, kuten kaikki muutkin. Sillä välinpitämättömyys on niin tuhoavaa.
No en todellakaan. Välinpitämättömyys saattaa kasvattaa pärjäävän ja voimakkaan, helikopteri tuhoaa kaiken mahdollisuuden tähän.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostatte molemmat ihan tärähtäneiltä. Lapsi suljettu häkkiin ja toinen katselee ruutua, toinen taas hysteerisenä yrittää estää jokaisen normielämään kuuluvan kolhun. Heivatkaa se häkki hiiteen. Ja lopeta curling vanhemmuus, ei jokaista kolhua tarvitse estää.
Hauskin kommentti pitkään aikaan :D
Toivottavasti tämä ei nyt ihan todellisesti ole kenenkään elämää.
Ja niin. Lapsi pois kehästå ja ruutu kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan. Välinpitämättömyys saattaa kasvattaa pärjäävän ja voimakkaan, helikopteri tuhoaa kaiken mahdollisuuden tähän.
Et tainnut ymmärtää mitä tarkoitin välinpitämättömällä. Tai jos ymmärsit, niin olet väärässä tuossa, välinpitämättömän vanhemman lapsesta ei kyllä millään kasva voimakas. Täysin rakkaudeton lapsuus ja se, ettei lapsena ole tarpeista huolehdittu ei todellakaan jätä lapseen mitään hyviä jälkiä.
Mies osti leikkikehän ja sinne pienelle lapselle sopimattomia esineitä ja et kykene tekemään asialle mitään? Voi luoja.
Mä heittäisin sen leikkikehän hiiteen ja antaisin lapselle ikätasoonsa sopivia leluja. Mies voi siirtyä johonkin piha-aitaukseen ulkoruokintaan kapulansa kanssa, niin saa olla ihan rauhassa vaikka maailmantappiin saakka. Lukot onkin sitten vaihdettu, jos yrittää enää sisälle.
Älä jätä vauvaa isänsä vastuulle, kun haluaa keskittyä muuhun. Vauvan kallo on herkkä, niskalihakset hennot, ha kaatumisesta voi koitua samaa vauriota aivoihin, kuin ravistelusta.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostatte molemmat ihan tärähtäneiltä. Lapsi suljettu häkkiin ja
Totta, että tilanne on jo lähtökohtaisesti outo: miksi vauva ap:n mielestä tarvitsee häkkiä?
Pienet kolhut, esim. pepulleen tömähtäminen, ovat normaalia, mutta kyllä minä olen vierellä ollut molempien lapsien kanssa sen noin kuukauden ajan, kun pystyyn jo päästiin, mutta meno oli holtitonta ja kaatuiltiin. Olihan se työläs kuukausi, mutta pään lyöminen ei vain ole ok. Nopeasti ne taidot kehittyi sellaiseksi, ettei ihan suorilta jaloilta kaatuiltu enää.
Häkki on hyvä paikka harjoitella tulevaisuutta varten.
Joku päiväkodin työntekijä voisi kommentoida miten tuollaisia 10 kk ikäisiä kävelemään opettelevia ehditään hoidossa varjella.
Vierailija kirjoitti:
Joku päiväkodin työntekijä voisi kommentoida miten tuollaisia 10 kk ikäisiä kävelemään opettelevia ehditään hoidossa varjella.
Ei niitä taida juuri päiväkodissa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän alle vuoden ikäisiä viedään koko ajan enemmän hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä juuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä juuri.
Esim. Kemissä ja Rovaniemellä 10 prosenttia hoidon aloittavista on alle vuoden. Ei mikään vähäinen määrä.
Vierailija kirjoitti:
Mies osti leikkikehän ja sinne pienelle lapselle sopimattomia esineitä ja et kykene tekemään asialle mitään? Voi luoja.
Mä heittäisin sen leikkikehän hiiteen ja antaisin lapselle ikätasoonsa sopivia leluja. Mies voi siirtyä johonkin piha-aitaukseen ulkoruokintaan kapulansa kanssa, niin saa olla ihan rauhassa vaikka maailmantappiin saakka. Lukot onkin sitten vaihdettu, jos yrittää enää sisälle.
Toki pystyn tekemään. Mies on vaan hankkinut niitä isompien lapsien leluja ja ajattelee niiden olevan ok.
Vierailija kirjoitti:
Pienet kolhut, esim. pepulleen tömähtäminen, ovat normaalia, mutta kyllä minä olen vierellä ollut molempien lapsien kanssa sen noin kuukauden ajan, kun pystyyn jo päästiin, mutta meno oli holtitonta ja kaatuiltiin. Olihan se työläs kuukausi, mutta pään lyöminen ei vain ole ok. Nopeasti ne taidot kehittyi sellaiseksi, ettei ihan suorilta jaloilta kaatuiltu enää.
Tämä just on se, missä miehen kanssa ollaan eri mieltä. Mä olen sun kanssa samaa mieltä ja oon varjelemassa lasta, kun meno on aivan holtitonta. Hän siis nousee seisomaan jo 7 kuukauden iässä kaikkea mahdollista vasten, eikä pyllähdä vain pepulleen kivasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostatte molemmat ihan tärähtäneiltä. Lapsi suljettu häkkiin ja
Totta, että tilanne on jo lähtökohtaisesti outo: miksi vauva ap:n mielestä tarvitsee häkkiä?
Ap:n mielestä vauva ei tarvitse häkkiä. Mieheni toi leikkiaitauksen lapselle ja laittaa lapsen sinne, eikä katso yhtään lapsen perään, vaan tekee omia juttujaan. Lapsi siis juuri noussut muutamia kertoja seisomaan.
Kuulostatte molemmat ihan tärähtäneiltä. Lapsi suljettu häkkiin ja toinen katselee ruutua, toinen taas hysteerisenä yrittää estää jokaisen normielämään kuuluvan kolhun. Heivatkaa se häkki hiiteen. Ja lopeta curling vanhemmuus, ei jokaista kolhua tarvitse estää.