Mikä on sinun pikaruokasi, jos ruoka pitää saada valmiiksi 15 minuutissa?
Itselläni joku pasta-jauheliharuoka, esim makaronimössö tai pasta+jauhelihakastike. Ja pakastevihannekset mikroon.
Tai sitten valmishernekeittopurkki.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuullotan sipulia (paljon) pannulla
Marinoin paprikaa ja tempehiä ketjap manis -kastikkeessa (siis pyörittelen vain astiassa niin, että kastiketta on joka puolella)
Heitän pannulle sipulin sekaan ja paistan.Yleensä syön couscousin kanssa. Jos jaksaa, niin riisikin on ok.
Mikä on tempehi?
Tempeh on fermentoiduista soijapavuista tehty....klöntti. :D jos vaikka vertaa tofuun, joka on sellaisenaan mauton soijamaidosta tehty juustojuusto, niin tempeh on hieman maukkaampaa (jokseenkin pähkinäinen).
Ja sille joka ihmetteli ketjap manis -kastiketta, niin on tosiaan ikäänkuin makea soijakastike. Ihan löytyy supermarketeista sieltä, missä soijakastikkeet ym on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ruoka pitää saada valmiiksi 15 minuutissa?
Oisko vaikka tää: nälkä.
Ja on katastrofi, jos ruoanlaitto kestääkin 25 minuuttia? Nälkäkuolema? Verensokeri alas ja tajuttomuus?
No minua ainakin rupeaa vituttamaan sitä rankemmin mitä kovempi nälkä on. Ja jos on ruokaa laittaessaan jo siinä pisteessä, että saisi huutoraivokohtauksen jos lusikkakin tippuisi lattialle, on parempi että sitä ruokaa saa ja *nopeasti*.
Kalapuikot, pikaperunamuusi vedenkeitintä käyttäen ja siihen ruohosipuli-kermaviilikastike. Ihan syötävää vaikkei tietty mikään ruoanlaittajan taidonnäyte.
Pitääkö ruoan olla lämmintä? Jos, niin varmaan paistaisin munia ja raastaisin porkkanaa kylkeen. Normaalisti syön paljon enemmän kylmiä aterioita, kuten mustikka-kaurahiutale-raejuusto-maustamaton jogurtti-mix.
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin olen sellainen, ettei ruoanlaitto voisi vähempää kiinnostaa. Siksi musta on kiva, että saan jotain terveellistä valmistettua nopeasti. Kasvikset toki jaksan pilkkoa, mutta usein käytän pakasteitakin. Aikaa olisi kyllä.
Jos panostan enemmän, niin teen aina paljon kerralla, jonka pakastan annoksina. Esim ajattelin huomenna tehdä ison kukkakaali-papucurryn ja jonkun kasviskeiton. Syön niitä sitten ainakin 4-6 päivää, töihin evääksi ja sitten päivälliselle..
Mua itseäni ei yksipuolisuus haittaa, kunhan ruoka on jokseenkin terveellistä ja ravitsevaa. Olen yksinasuva, joten ketään ei ole kärsimässä tästä :D
Kana/pesto/avokado/pekoni/sieni/lähes mikä tahansa-pasta.
Samalla periaatteella lähes mikä tahansa wokki.
Salaatit ja lämppärit.
Kyyhkynen. Haulikolla ilmasta, putoaa suoraan nuotioon jonne heitän mausteet sekaan.
Pasta carbonara tuorepastalla. Tai wokki+nuudelit. Eli tuore valmis wokkivihannes paketti ja suikalepaisti.
Puuro mikrossa.
Hernari.
Pakasteet tai säilykkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka siksi että sinulla on sovittuna tietylle kellonajalle jokin meno töiden jälkeen (esim. hieroja, kampaaja, hammaslääkäri tmv.), töissä meneekin ylitöiksi ja kotimatkan, suihkun ja vaatteiden vaihdon jälkeen aikaa jää enää noin vartti siihen kun pitää olla jo taas menossa ettei myöhästy sovitusta ajasta.
Makaroni, sulatejuusto, säilykekana.
Teen salaatin ja paistan kalafileen.
Eilen paistoin jauhelihaa ja heitin tölkkikikherneet sekaan.
Riippuu siitä, mitä kaapissa sattuu olemaan. Pyttipannua ei ole tainnut vielä muut mainita. Jos ei ole keitettyjä pottuja, perunasipulipakasteestakin onnistuu. Makkaran sijasta voi laittaa myös kalaa.
Vierailija kirjoitti:
Makaroni, sulatejuusto, säilykekana.
Säilykekana? En ole kuullutkaan, minkälaista se on, mistä saa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko vaikka tää: nälkä.
Ja on katastrofi, jos ruoanlaitto kestääkin 25 minuuttia? Nälkäkuolema? Verensokeri alas ja tajuttomuus?
Ei nälän vuoksi katastrofi eikä muutenkaan, mutta jos ruokataukosi on 30 minuuttia, 5 minuuttia aterian syömiseen on aika vähän. Etätyöaikana ja muutenkin olen valmistanut aika usein aterian lounaaksi työpäivän aikana.
Ja joskus on vaan kiire johonkin eikä aikaa riitä kuin varttitunti ruuan valmistamiseen.
Makaronimössöä. Mummonmuusi ja lisäksi paistettuna jotain esim. makkaraa tai kalapuikkoja.