Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä verran jaatte aikataulunne puolisonne kanssa?

Vierailija
10.06.2022 |

Minkä verran tiedä puolisosi menoista päivä- tai viikkotasolla? Tiedättekö siis toistenne menot ns. karkeasti ottaen? En tarkoita mitään minuuttiaikataulua, vaan onko teillä tapana suunnitella / kertoa toinen toisillenne, mitä tapahtuu lähihetkinä?

Itse kerron mielelläni suunnilleen, mitä teen ja muutenkin tykkään suunnitella vähän viikkoa. Painotan, etten ole mikään sekunttikellolla aikaa mittaava suorittaja, vaan suunnittelen isolla kädellä. Puolisoni taas tuntuu pitävän aikansa auki eikä kerro oma-aloitteisesti omista menoistaan. Piirre tuntuu minusta epäkunnioittavalta. Olen myös miettinyt, onko suhteemme lopun alussa, kun en ole kertomisen arvoinen henkilö. Kuuluuko teidän mielestänne parisuhteessa jakaa omaa elämää toisen kanssa? Minun mielestäni kuuluu. Ikävä huomata, että joudun jatkuvasti kysymään. Mistä tämä teidän mielestänne kertoo? Olemme +30. ja ihan tavallisessa suhteessa.

Kaipaisin ennen kaikkea miesnäkökulmaa asiaan. Itse olen nainen. Voinko päätellä tästä leväperäisestä tyylistä jotain?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/9 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolella ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Jokainen pariskunta sopikoon keskenään miten paljon aikatauluja ja suunnitelmia jaetaan. Sehän riippuu hyvin paljon elämäntavasta: onko lapsia, millaiset työajat, harrastukset, tehdäänkö asioita vapaa-ajalla yhdessä vai erikseen... Meillä kerrotaan toiselle päivittäiset menot, ja suunnitellaan yhdessä aikatauluja. Mutta ollaan muutenkin avoimia ja juttelevia, joten asioista puhuminen on meille luontevaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerromme toisillemme kaiken, en oikein näe ainuttakaan syytä olla kertomatta. Yhteisten menojen suunnitteleminen on helpompaa kuin tietää toisen menot ja toisaalta myös kiva jutella siitä mitä milloinkin teemme. Esim. jos sanon miehelle, että aion tavata Maijan tiistaina tässä kaupunginosassa hän kenties osaa suositella hyvä ravintolaa siellä jne. Tai jos sanon meneväni salille niin jos miehellä on vapaata saattaa tulla mukaan niin voidaan harjoitella yhdessä.

Vierailija
4/9 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me jaetaan ainakin minun tietääkseni kaikki :) Seinällä roikkuvaan perhekalenteriin merkitään kaikkien omat menot ja yhteiset menot. Lähetellään myös kännykkäkalentereiden muut, kuin työmenot toisillemme tiedoksi.

Koronan alettua siirryttiin molemmat etätöihin ja myytiin toinen auto. Käytännössä on pakkokin tietää menot ja sopia auton käytöstä. Lapsia kuskaillaan lähes joka päivä jonnekin, meillä aikuisilla on myös omat harrastukset kerran viikossa ja aina tulee lisäksi jotain adhoc menoja.

Mutta tää on tätä elämän ruuhka-aikaa. Koko ajan on jotain. En muista, että olisi ennen lapsia niin tarkkaan tiedetty tulot ja menot. Varmaan isommat jutut. Molemmilla oli omat autot ja elettiin kyllä jo silloin säännöllistä elämää.

Vierailija
5/9 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteinen seinäkalenteri, joten tiedän kyllä. En välttämättä yksityiskohtia että ketä milloinkin näkemässä jos isompi porukka. Mutta joo. Jaamme eläimet, omakotitalon ja lapsi tuloilla joten kyllä pitää elämää yhdessä suunnitella. Monesti myös kysyy että onko ok minulle jos menee x aikana johonkin. Hän on siis se menevämpi osapuoli, minä enemmän kotihiiri. Tykkään myös välillä että on omaa aikaa.

Vierailija
6/9 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina tiedetään missä toinen on ja milloin aikoo tulla kotiin. Jos myöhästyy laittaa viestin. Ja tieto siis tasolla "jaskan kanssa terassilla, soitan kun voit tulla hakemaan" (kotimatka 25km ja olen luvannut hakea) tai "kuusamossa, ajan kotiin sunnuntaina" ("kuusamossa" mökki ja sukua) tai "käyn kaupassa ja maijalla, menee pari-kolme tuntia".

Vierailija
7/9 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran että tiedetään et kisut tulee hoidettua. En jää silloin kaupunkiasunnolle kun puolisolla on yön yli menoa jne.

Vierailija
8/9 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

no olishan se ihan kiva suunnilleen tietää että tuleeko pso suoraan töiden jälkeen kotiin +-1h vai onko joku pidempi meno tiedossa esim. näkee kaveriaan, joku harrastusjuttu tms. Yhdessä asumisen idea mielestäni on se, että on joku käsitys milloin toinen on kotona ja milloin ei ihan vaikka senkin kannalta että laittaako ruuan tietyksi ajaksi vai huolehtiiko vain omasta syömisestä sinä iltana/voi keksiä itselleenkin kodin ulkopuolista tekemistä jos tietää että toinen viettää pitkää iltaa jonkun kanssa tai on vaikka vkl koko päivän jossakin kiinni.

Vierailija
9/9 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset vastauksista! Epäilykseni oman suhteeni outoudesta vain voimistuivat, kun luin teidän viestinne. Itsekin pidän varsin normaalina ja toivottavana aikataulujen jonkinlaista jakamista.  Sehän se yhdessäolon idea on, elämän jakamista. 

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme