Voiko ripsiä kestovärjätä kotona niin kuin laittaisi ripsiväriä?
Eli sekoittaa väriaineen ja levittää sen ripsiin vanhalla ja puhtaalla ripsiväriharjalla. Varovasti tietenkin, ettei väriainetta mene silmiin. Antaa vaikuttaa ja pesee pois.
Se tuntuu niin vaikealta tavalta värjätä kotona, miten kosmetologi värjää (alaluomelle suojalappu, silmät kiinni, värin levitys ripsiin.)
Mulla on välillä kosmetologillakin levinnyt väriä silmiin. Ripsiväriharjalla levittäisin varovasti ettei väriä menisi silmiin. Tekeekö kukaan tällä tavalla?
Kommentit (6)
Hitto mikä idea, mä ainakin testaan tätä heti tänään 👍
Oon jättänyt vaan ripset värjäämättä kun en oo hokannut miten tekisin
Voit laittaa harjalla silmät auki, mutta laita silti se lappu suojaamaan ripsien alle
Kyllä voi värjätä, juuri tuolla tavoin kuin kuvailit. Varot vaan ettei mene silmiin, kirvelee se väriaine melkoisesti.
Minä olen värjännyt tuolla tavalla pari-kolmekymmentä vuotta. Ripsiharjan sijasta käytän kuitenkin sitä RefectoCil-pakkauksen muovitikkua, joka on yllättäen harjaa kätevämpi.
En käytä vaseliinia tai suojalappuja, koska olen harjaantunut tosi näppäräksi. Ainoa kerta, kun olen saanut väriainetta silmääni, oli kosmetologin käsittelyssä. Silmäni oli kuin tulessa, mutta kosmetologi vain käski minut pysyä selinmakuulla ja olla liikkumatta.
No siis noin mä oon aina värjännyt. Ja siinä paketissahan on sellainen kierreharjakin tuota varten. Vaseliinia laitan kulmakarvan alle siihen kohtaan mihin ripset osuu sekä silmän alle.
Itse taivutan vielä ripset ihan överisti juuresta, sitten levitän ensin sitä väriä vaan ripsien kärkeen (etenkin näin kesällä ne on mulla vaaleammat kuin muu ripsi) ja sitten vasta koko ripseen. Toki siis paljon ronskimmalla otteella mitä ripsaria. Sinne ihan ripsien tyveen laitan tosi varovasti väriä ettei lennä mitään väriklöntsää siihen ripsirajalle/luomen sisäpinnalle. Silmiä voi värin vaikutusajan pitää sitten kiinni nätisti niin ne värissä olevat ripset sojottaa tuon taivuttamisen vaikutuksesta edelleen ainakin suunnilleen suoraan eteenpäin. Ei siis makaa alaluomella kuten kosmetologilla eli sitä lappua ei edes tarvitse laittaa jos ei halua. Yleensä se ainakin itsellä lentää johonkin vaikka kuinka olisi rasvan kanssa siitä liimaillut.
Ja joskus tein ihan silmät erikseen eli ekana toinen ja pesin värit pois ym ja sitten vasta sama toiselle silmälle.
Up