Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästääkö Sodastream arjessa?

Vierailija
10.06.2022 |

Olisi kiva juoda välillä muutakin kuin vettä, mutta limut ja vichyt melko kalliita.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään juoda ihan vaan kuplavettä. Se on mun arjen pieniä iloja. Voi sillä viiniäkin kuulemma hiilihapottaa. En ole kokeillut😁

se pilaa aika hyvin sen kuplituspään (vai miksi sitä kutsutaankin). TUossa laitteessa kun pitäisi vain kuplittaa ensin vesi ja sitten vasta lisätään makuaineet ettei se kuplituspää mene pilalle. Näin olle viiniä kuplittaessa pitäisi sitten ensin kuplittaa vesi ja sitten kaataa se vesi viinipulloon... tai sitten ostaa kaksi kuplalaitetta: toista käytetään vain viinin kuplitukseen.

Vierailija
22/36 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sodastream säästää kyllä vaivaa, ei tarvitse pulloja kantaa tai palauttaa. Laitan sekaan milloin mitäkin tekee mieli, funlightia tai netistä tilaamiani juomatiivisteitä. Aivan ihania makuja, viinirypälettä ja karhunvatukkaa!Niihin meni kerralla iso summa, mutta sen jälkeen ei ole kuplavesiin mennytkään rahaa paitsi se 4e vaihtopatruuna.

tuo pullonpalautusrumba  on ehkä ainoa +puoli hiilihapotuskoneessa

minä tilaan netistä makujuomajauheita ja lisään niitä sitten kuplaveteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei kannata. laitteella valmistetut limut ovat pahoja + niihin ei saa mitenkään yhtä paljon kuplia kuin kaupasta ostetuissa on. Lisäksi laitteen pullot ovat kalliita ja niissä on viimeinen käyttöpäivä. Niihin saa lasipullojakin, mutta niillä vasta rahastetaankin. se kuplavesi ei ole mitään kivennäisvettä, ihan vain vettä, jossa kuplia.

suosittelen tilaamaan kivennäisvedet ruokakaupasta kotiinkuljetuksena, tulee halvemmaksi.

Ne lasipullot sodastreamiin maksavat noin 15 e/pullo ja meillä on ainakin kahdeksan vuotta vanhoja täysin uutta vastaavia lasipulloja. Itse laite on kerran vaihdettu uuteen, mutta pullot eivät ole menneet rikki millään. Niillä lasipulloilla ei siis todellakaan rahasteta, hassu ajatuskin . :)

Vierailija
24/36 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sodastream säästää kyllä vaivaa, ei tarvitse pulloja kantaa tai palauttaa. Laitan sekaan milloin mitäkin tekee mieli, funlightia tai netistä tilaamiani juomatiivisteitä. Aivan ihania makuja, viinirypälettä ja karhunvatukkaa!Niihin meni kerralla iso summa, mutta sen jälkeen ei ole kuplavesiin mennytkään rahaa paitsi se 4e vaihtopatruuna.

tuo pullonpalautusrumba  on ehkä ainoa +puoli hiilihapotuskoneessa

minä tilaan netistä makujuomajauheita ja lisään niitä sitten kuplaveteen.

Mihin tarvitsette sitä makua?

Vierailija
25/36 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei kannata. laitteella valmistetut limut ovat pahoja + niihin ei saa mitenkään yhtä paljon kuplia kuin kaupasta ostetuissa on. Lisäksi laitteen pullot ovat kalliita ja niissä on viimeinen käyttöpäivä. Niihin saa lasipullojakin, mutta niillä vasta rahastetaankin. se kuplavesi ei ole mitään kivennäisvettä, ihan vain vettä, jossa kuplia.

suosittelen tilaamaan kivennäisvedet ruokakaupasta kotiinkuljetuksena, tulee halvemmaksi.

Ne lasipullot sodastreamiin maksavat noin 15 e/pullo ja meillä on ainakin kahdeksan vuotta vanhoja täysin uutta vastaavia lasipulloja. Itse laite on kerran vaihdettu uuteen, mutta pullot eivät ole menneet rikki millään. Niillä lasipulloilla ei siis todellakaan rahasteta, hassu ajatuskin . :)

jos yksi lasipullo maksaa 15 euroa, niin on se aikamoista rahastusta.

Vierailija
26/36 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään juoda ihan vaan kuplavettä. Se on mun arjen pieniä iloja. Voi sillä viiniäkin kuulemma hiilihapottaa. En ole kokeillut😁

se pilaa aika hyvin sen kuplituspään (vai miksi sitä kutsutaankin). TUossa laitteessa kun pitäisi vain kuplittaa ensin vesi ja sitten vasta lisätään makuaineet ettei se kuplituspää mene pilalle. Näin olle viiniä kuplittaessa pitäisi sitten ensin kuplittaa vesi ja sitten kaataa se vesi viinipulloon... tai sitten ostaa kaksi kuplalaitetta: toista käytetään vain viinin kuplitukseen.

Just👍 En ajatellut kokeilla, se muovipullo ei kai edes sovi hyvin alkoholille. Joskus tosin olen laittanut vähän kuplavettä valkoviinin sekaan.

Vierailija
27/36 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tulla halvemmaksi hakea Lidlistä kuplavettä. Niissä isoissa kuuden pullon paketeissa.

Vierailija
28/36 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä jäänyt käyttämättä. Ei pelkkä kuplavesi korvaa kivennäisvettä, siitä puuttuu ne kivennäiset. Ja Pepsi-, Mountain Dew yms tiivisteistä saatava juoma on pahaa, ei meillä teinitkään juo eikä ihme, niissä on etova makeutusaineen maku ihan eri tavalla kuin kaupan sokerittomissa.

Saat ne "kivennäiset" tasapainoisesta ruuasta.

Maun takia niiitä kaipaan enkä ravintosisällön. Ei pelkkä kupliva vesi ilman suoloja maistu millekään.

Vierailija
29/36 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivennäisvedet ovat oikein hyviä piristäjiä kesäkuumalla ulkoillessa. silloin ei ehkä tee mieli alkaa vetää ruokaa keskellä lenkkiä, niin on kiva siemaista kivennäisvettä

Vierailija
30/36 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on minusta kätevä vaikka ei halpa. My soda-tiivisteet ovat halvempia kuin soda streamin, eikä tarvitse kantaa kaupasta niin paljoa vettä.

Vierailija
31/36 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon päivittäin Sodastreamin kuplavettä ja ainakin itelläni tulee säästöö siinä vs. Jos ostas vissyä tms kaupasta, ei myöskää tarvii raahaa painavia pulloja mikä on plussaa. Mysodan vaihtokaasut on usein Rustas ja Tokmannilla tarjoukses ja kaasun vaihto voi maksaa 3,95 tms sillon. Sodastreamiin ja MySoda laitteisii käy siis molemmat sodastreamin ja mysodan kaasupullot. R-kioskilla on Sodastreamin kaasupullon vaihdossa joka viides kerta ilmanen.

Jos mun tekee mieli limua, niin lisään kuplaveteen esim. Mehukattia tai muita mehutiivisteitä. MySodan makunesteet maksaa joku 4,50/kpl vs sodastreamin omat sen 7-10 tms. Oon myös joskus tilannu todella edullisesti makunesteitä fiksuruuasta tai måtsmartilta.

Sit taas jos kaipaan elektoryyttejä ni oon laittanu suolaa tai magnesiumia/kalsiumia jauheena juoman sekaan.

Suosittelen siis kyseistä laitetta kovasti :D

Vierailija
32/36 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintoloissa käytettävät (isommat) laitteet tulee halvemmaksi kuin halvin vissy mutta ei sodastream.

Vierailija
33/36 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luinko kirjoitusta ollenkaan vai etkö ymmärtänyt sitä? Meillä on ollut sodastream ainakin kahdeksan vuotta ja alkuperäiset masiinan kanssa tulleet lasipullot ovat vieläkin käytössä.

Lidlissä oli joskus myynnissä samanlaisia lasipulloja myös ja en muista tarkkaan paljon ne maksoivat, mutta varmaan alle kympin. Yksi tupakka-aski maksaa jo enemmän ja joku korsteeni vetäisee sellaisen alle päivässä.

Vierailija
34/36 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luinko kirjoitusta ollenkaan vai etkö ymmärtänyt sitä? Meillä on ollut sodastream ainakin kahdeksan vuotta ja alkuperäiset masiinan kanssa tulleet lasipullot ovat vieläkin käytössä.

Lidlissä oli joskus myynnissä samanlaisia lasipulloja myös ja en muista tarkkaan paljon ne maksoivat, mutta varmaan alle kympin. Yksi tupakka-aski maksaa jo enemmän ja joku korsteeni vetäisee sellaisen alle päivässä.

meillä on ollut sodastream 30 vuotta käytössä ja alkuperäiset lasipullot. Tulivat muuten laitteen mukana, ei tarvinnut ostaa erikseen. että kyllä: 15 euroa lasipullosta on rahastusta

Vierailija
35/36 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvemmalla pääset kun tilaat kuivajäätä ja laitat hieman pullooon veden kanssa ja suljet korkin.

Vierailija
36/36 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille oli täysin turha. Oli asipullo ja se kyllä kestää. Uutta mallia eli kaunis valkoinen. Myin pois ja meni kaupaksi kun erottui niistä muista rumiluksista.

Mökillä kuulemma monet käyttää että siellä on käytännöllinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän