Uusi työnhakumalli, miten työnhausta ilmoitetaan?
Pitääkö nimetä erikseen jokainen hakemansa työpaikka vai ilmoitetaanko joka kuukausi vain, että on hakenut sovitun määrän paikkoja?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Työkkärin omilla sivuilla, työllistymissuunnitelma kohdassa on jokaiselle hakupaikalle oma rivi. Pitää kirjoittaa jokaisen työpaikan nimi yksitellen ja hakupäivä (ja liitteksi voi laittaa työhakemuksen, mä en laittanut).
Itse oon kolmatta vuotta työttömänä masennuksen takia, mutta saikkua ei tällä hetkellä ole. voimat niin loppu terveyshuolien kanssa, että en vaan jaksa.
Katsoin siis netistä random paikkoja ja kirjoitin listaan 4 työpaikan nimeä, mutta en oikeasti lähettänyt hakemuksia eteenpäin.
Saa nähdä koska tekevät pistokokeen ensimmäisen kerran, sillä en aio niitä hakemuksia jatkossakaan oikeasti tehdä/lähettää. Kirjoitan vaan työnantajan nimet listaan.
Toivottavasti monet lähettää oikeasti niin työnantajat hukkuu hakemuksiin🤭
Vaikuttaa siltä, että töitä ei haeta. Omalle työpaikalle ei ole tullut ainuttakaan hakemusta, miehen omaan firmaan samoin. Ihan turha kuvitella, että työttömät täyttäisi hakemuksillaan työnantajien sähköpostit. Tuttu työkkäristä tosin totesi, että "sun miehen firmaan on hakenut ainakin 8 työtöntä, hakiko ne oikeasti" ja pystyin kertomaan, että höpöjuttuja, kunhan on keksineet tällaisen firman, mihin muka hakivat.
Ei Tarvi tehdä mtn, ennen kun se henkilökohtanen suunnitelma laaditaan. Joillekin onnekkaille ei olla vielä oltu yhteydessä, esim siskolleni. Tosin empä tiedä mitä siskon kannattais vastata.. onko toukokuusta hakenut töitä vai ei. Kai pitää sanoo et juu oon. Mutta jos kysyvät tarkemmin. Huh, hankalaa varmasti.
Ihmeellistä kontrollointia vielä 2000-luvulla. Tulee ikävä Stasia.
Vierailija kirjoitti:
Ei Tarvi tehdä mtn, ennen kun se henkilökohtanen suunnitelma laaditaan. Joillekin onnekkaille ei olla vielä oltu yhteydessä, esim siskolleni. Tosin empä tiedä mitä siskon kannattais vastata.. onko toukokuusta hakenut töitä vai ei. Kai pitää sanoo et juu oon. Mutta jos kysyvät tarkemmin. Huh, hankalaa varmasti.
No kun jo ennen toukokuuta työttömän piti hakea töitä, sitä vain ei määritelty yhtä tarkasti kuin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä kontrollointia vielä 2000-luvulla. Tulee ikävä Stasia.
Ehkä kontrollointia tarvitaan, kun työttömät kertovat hakevansa ja työnantajat ihmettelevät, että ei ole tullut hakemuksia.
Mitä jos ei hae töitä vaikka on määrätty haettavaksi jopa neljään eri paikkaan?
Ilmoita sinne että haistakaa v i t t u
Vierailija kirjoitti:
Mulle kyllä tuli heti ilmoitus, että en ole täyttänyt työnhakuvelvollisuutta ( ja, että seuraavasta tulisi sit karenssia) , kun jäin tyhmänä odottelemaan yhteydenottoa, jotta tiedän mihin hakemani paikat ilmoitan.
Eikä ehtinyt tulla sitä yhteydenottoa nytkään, kun tuo tarkastelujakso oli päättynyt. Laitoin sinne sitten itse yhteydenottopyynnön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha naurattaa kovasti kaikkien teidän työhaluttomien puolesta
Työhaluton sellainen joka hakee töitä? En ymmärrä.
Jo ekalla sivulla kehutaan, miten ei ole edes hakenut niitä töitä, on vain ilmoittanut te-toimistoon hakeneensa. Yläpeukkujen määrästä kertonee sekin, että ilmeisesti moni tekee näin.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkkärin omilla sivuilla, työllistymissuunnitelma kohdassa on jokaiselle hakupaikalle oma rivi. Pitää kirjoittaa jokaisen työpaikan nimi yksitellen ja hakupäivä (ja liitteksi voi laittaa työhakemuksen, mä en laittanut).
Itse oon kolmatta vuotta työttömänä masennuksen takia, mutta saikkua ei tällä hetkellä ole. voimat niin loppu terveyshuolien kanssa, että en vaan jaksa.
Katsoin siis netistä random paikkoja ja kirjoitin listaan 4 työpaikan nimeä, mutta en oikeasti lähettänyt hakemuksia eteenpäin.
Saa nähdä koska tekevät pistokokeen ensimmäisen kerran, sillä en aio niitä hakemuksia jatkossakaan oikeasti tehdä/lähettää. Kirjoitan vaan työnantajan nimet listaan.
Toivottavasti monet lähettää oikeasti niin työnantajat hukkuu hakemuksiin🤭
Voihan ne hakemukset silti laittaa. Ei ole pelkoa valituksi tulemisesta, jos kertoo rehellisesti sen, että millainen henkilö olet. Itse kerron aina hakemuksissani rehellisesti itsestäni. Ei tule haastattelukutsuja, ei.
Eikö sulle ole työnhaunkursseilla opetettu, ettei liian rehellinen saa olla? Siitäkin voi kosahtaa karenssi.
Karenssi tulee vain silloin, jos työtä tarjotaan ja siitä kieltäytyy ilman hyväksyttävää syytä.
Se, että minä kirjoitan työhakemukseen säännöllisen työajan olevan tarpeen perheen ja terveyteni vuoksi, ei ole työstä kieltäytymistä. Vuorotyö aiheutti unettomuutta ja pientä koululaista en aio jättää illoiksi ja viikonlopuiksi yksin kotiin. Päivätöihin rientäisin ilomielin.
Olemalla rehellinen säästää molempien aikaa.
Miten niin "uusi"
Sama paska activiamalli kuin aiemminkin
Täytyy vain ilmoittaa että on hakenut ja sitten vahvistaa.
Mutta joka kuukausi pitää sitten vielä lopuksi muistaa käydä merkitsemässä kaikki neljä hakemusta lähetetyiksi vielä kertaalleen.
uusivanhaPASKA kirjoitti:
Miten niin "uusi"
Sama paska activiamalli kuin aiemminkin
Sipilän aktiivimallissa ei ollut samanlaista kyttäystä kuin tässä uudessa hommassa ja ei tarvinnut hakea vain niitä mihin oli mahdollista... elikkä muutamia samoja firmoja ei tarvinnut häiritä joka kuukausi. Tässä uudessa aktivimallissa pitää hakea vain sellaisia mihin saattaa päästä vaikka olisit jo hakenut samaan firmaan monta kertaa aikaisemmin.
Oletetaan että kaikilla työttömillä on tietokone tai älypuhelin
Onko työnhaussa milloinkaan happy hours tyylisiä aikoja tyyliin tee yksi hakemus, saa kaksi aktiviteettia?