Mitä voi tehdä kun mies ei sano mikä on vikana?
Mies alkoi yhtäkkiä vähän yli viikko sitten käyttäytymään tosi kylmästi. Ei kysy mitä kuuluu, ei laita hymiöitä, vastaa lyhyesti viesteihin ja jutellessa livenä ei sano oikein mitään muuta kuin pakolliset. Katsoo silleen tyhjästi tai tympääntynesti minua, ehkä vihaisestikin. Kun kysyy onko joku vialla, niin sanoo ei oo. Yhtenä yönä viikonloppuna kun olin sen luona, se itki, tai ainakin siltä vaikutti kun posket oli märät. Käänsi päätä ja sanoi että ei itke ja mikään ei ole vialla.
Meillä oli tosi hyvin asiat vielä tätä ennen.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Ihan tosissani sanon: Kysyt mieheltä kerran vielä - ja sanot että se on se viimeinen kerta. Jos vastausta ei tule, lopetat suhteen! Et sinä voi pilata elämääsi yrittämällä arvata, mistä on kyse. Jos mies on jo nyt tuollainen, millaista luulet elämänne olevan jos vaikka muutatte yhteen? Olet varovainen koko ajan? Mietit ja mietit? Kuller varpasillasi elämän läpi? Mies itkee muttei puhu? EI EI EI.
Tylyä käytöstä ei tarvitse hyväksyä, siihen tulee kyllä puuttua, mutta mahdollinen itku ja poissaolo ovat merkki siitä, että on huolia.
Jos mies ei halua niistä kertoa, niin ok, hän miettii niitä itse ja siihen ei ole kenelläkään mitään sanomista ennen kuin mies haluaa itse asioista avautua. Jos siihen saumaan nainen alkaa uhkailemaan "viimeisellä kerralla", niin naisesta ei ole ystäväksi tulevaisuudessakaan, vaan hän haluaa jyrätä, uhkailla ja olla päällepäsmärinä aina.
Ap, miehellä voi olla muitakin huolia kuin sinä ja parisuhteen tapainen.
Vai ei mies laita enää hymiöitä. Nyt kyllä kuulostaa tosi pahalta!
Vierailija kirjoitti:
Voihan se olla merkki jostain.
Jos siis on ennen laittanut viestit täyteen hymiöitä ja se on ollut hänen normaali tapansa toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tosissani sanon: Kysyt mieheltä kerran vielä - ja sanot että se on se viimeinen kerta. Jos vastausta ei tule, lopetat suhteen! Et sinä voi pilata elämääsi yrittämällä arvata, mistä on kyse. Jos mies on jo nyt tuollainen, millaista luulet elämänne olevan jos vaikka muutatte yhteen? Olet varovainen koko ajan? Mietit ja mietit? Kuller varpasillasi elämän läpi? Mies itkee muttei puhu? EI EI EI.
Tylyä käytöstä ei tarvitse hyväksyä, siihen tulee kyllä puuttua, mutta mahdollinen itku ja poissaolo ovat merkki siitä, että on huolia.
Jos mies ei halua niistä kertoa, niin ok, hän miettii niitä itse ja siihen ei ole kenelläkään mitään sanomista ennen kuin mies haluaa itse asioista avautua. Jos siihen saumaan nainen alkaa uhkailemaan "viimeisellä kerralla", niin naisesta ei ole ystäväksi tulevaisuudessakaan, vaan hän haluaa jyrätä, uhkailla ja olla päällepäsmärinä aina.
Olen samaa mieltä. Toiselle pitäisi antaa tilaakin parisuhteessa.
Kyllä muakin itkettää tän ajan maailmantilanne.
Eks se mies pitäisi olla sulle läheisin ihminen, mutta ette osaa kysellä ja keskustella.
Olisit vaan nyt onnellinen kun miehesi on omaksunut feminiinisen kommunikointityylin. Sunhan nyt pitäisi se vaan tietää ja osata lukea ajatukset.
Ihan sama mitä mies kelailee, juokse !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan se olla merkki jostain.
Jos siis on ennen laittanut viestit täyteen hymiöitä ja se on ollut hänen normaali tapansa toimia.
Ei kaiken sanomisen perään tarvitse laittaa hymiöitä. Joskus on hyvin virkistävää lähettää viestejä, joissa ei ole muita kuin selkeää tekstiä ja ei mitään hymistelyä.
Oon ite miehenä sulkeutuvan tyyppinen kun kohtaan ongelmia tai haasteita.
Joskus ongelman selvittäminen toiselle on vain pitkittänyt ongelman ratkasua joten tulee herkästi otettua etäisyyttä kaikkiin.
Kumppani kokee tämän aina ensimmäisenä.
Voi olla vakavaa tai asia menee ohi ajan kanssa. Ei saata edes liittyä ap:seen mutta mahollisuus siiheb aina on.
Suosittelen sanomaan ukolle vielä kerran miltä itsestä tuntuu ja ilmoittaa ettet aio kysyä asiasta enää kun ominsanoin asiat on kunnossa.
Tuo kuitenkin julki se että jos myöhemmin mieleen tuleekin jotain mistä hän haluaa puhua, on se mahdollista mutta hänen pitää itse tuoda asia julki.
Jos ei itse katsomassasi kohtuu aika välissä puhevuoroa tule tai tilanne parannu itsestää, suosittelen nostamaan kytkintä.
Kommunikointi on tärkeää suhteessa ja jos sitä ei tule missään muodossa, on parempi ontaa toiselle aikaa sen taidon opetteluun.
Säästät myös itsesi voimavaroja ja aikaa.
Jos ongelma toistuu tai seuraa sinua uusiin suhteisiin, se on sitten peiliin katsomisen paikka.
Tylyys ja kylmyys viestii henkisestä väkivallasta, kai sitä pystyisi sanomaan että nyt on syystä x vähän vaikeampi jakso/tarvitsen omaa rauhaa. Neuvoni: jätä tyyppi rauhaan joksikin aikaa ja voi olla että ghostaa poiskin, tollanen pakkonyhtääminen että kerro nyt kerro nyt ei tule pitkällä tähtäimellä toimimaan.
Seuraavan kerran kun mies on selkeästi vetäytyvä ja käyttäytyy omituisesti, niin kysy onko jokin vialla. Jos ja kun vastaa että ei ole, niin osoita huolehtivaisuutta ja myötätuntoa, kerro että jos mies ei nyt voi puhua sinulle niin olet valmis kuuntelemaan sitten kun voi. Kannattaa myös kysyä oletko tehnyt jotain hänen mielestään, tai onko hän tehnyt jotain. Vastaus voi antaa osviittaa mistä kenkä puristaa, mikäli vastauksen saat. Tuollainen tuskin kestää ikuisesti, joko mies ottaa eron tai sitten puhuu. Jostainhan tuossa selvästi on kyse, voi olla joku sinuun täysin liittymätön asia josta mies ei osaa avautua, tai sitten jokin sinuun liittyvä asia väärinymmärryksen tai jonkin muun perusteella.
Huomaa, että tässä on vain ap:n tarinointia, miehen kertomana tilanne voisi olla erilainen.
Jännä on, että sanot miehen käyttämistä kontrolloivaksi, manipuloivaksi ja ei normaaliksi, mutta kehotat kuitenkin, että ap:n pitäisi käyttäytyä samoin. Hassua.