Sairaanhoitajana kotihoidossa, onko ihan kauheaa?
Huono maine kiireen vuoksi. Ajokelit huonot talvella. Oma auto tarvitaan, bensa kallista. Omaiset ei tyytyväisiä. Väkeä puuttuu. Venymistä ym. Sitäkö se on? Uskaltaako hakea työhön? Suurehko kaupunki.
Kommentit (28)
Ei kannata hakea. Aloita lukemalla kokemuksia kotihoidosta.
Kotiinsa unohdettuja muistisairaita, väärin jaettuja lääkkeitä – Ylen selvityksessä näkyy kotihoidon karu arki https://yle.fi/uutiset/3-11764200
Yhä sairaammat, yksin asuvat vanhukset työllistävät ambulansseja eniten ja sairaanhoitopiireissä haetaan ratkaisua hätään https://yle.fi/uutiset/3-11045591
” Miten helvetissä selvitän 25 käyntiä työvuoron aikana?”
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/10/09/miten-helvetissa-selvitan-25-k…
Kotihoidon työntekijät kertovat uupumuksesta ja järjettömästä kiireestä: Työnantaja toivoo, ettei asiakas avaa ovea https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201802192200754348
Uupunut kotihoitaja: En menisi itse enkä pistäisi vanhempiani Helsingin kaupungin kotihoidon asiakkaiksi
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/uupunut-kotihoitaja-en-menisi-itse-…
No, on se. Kokemusta 5 v ja sitten riitti.
Ei kannata. Useita sairaanhoitajia tunnen, jotka tuon uppoavan laivan ovat juuri jättäneet. Yleensä käyvät pyörähtämässä meillä tehostetun palveluasumisen puolella ja siirtyvät taas muualle..
Mun mukavin työ tän 25 hoitajavuoden aikana. Työaika maailman paras ma-pe klo 6.30-14.30/14. Tykkään vanhuksista ja siitä, että päivää saa suunnitella itse. Peruspalkka hyvä suhteessa esim osastotyöhön.
Haetko Turkuun?
Toivottavasti olet empaattinen.
Yli kolmen tonnin palkka ja siihen yritetään saada vielä tonni lisää. Palkankorotusten jälkeen hoitajan palkka olisi suurempi kuin lääkärin.
Palkka ei ole kolmea tonnia. Sairaanhoitajat tekevät pääasiassa arkisin aamuvuoroa kotihoidossa. Palkkaa noin 2500 Bruttona.
Millainen päivittäinen työnkuva työssä on? Paljon asiakaskäyntejä? Miten nämä valikoituvat, kun lähihoitajat pystyvät myös tekemään paljon hoitotoimia (verinäytteet,ym)? Korvaako km kustannukset oman auton käyttöä?
Mä tykkään! Ja voin suositella. Älä piittaa noista edellisistä narisijoista! Työ on paljon kevyempää kuin esim sairaalassa, jossa olen myös työskennellyt.
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään! Ja voin suositella. Älä piittaa noista edellisistä narisijoista! Työ on paljon kevyempää kuin esim sairaalassa, jossa olen myös työskennellyt.
Kevyempää? Tavaroita saa kantaa pitkiä matkoja, parkkipaikkoja ei löydy. Työskentelyasennot vaikeita. Kiire on järkyttävä, joka päivä. Osastolla joskus rauhallistakin.
No millainen se työnkuva on? Kiinnostaa näin osastolla työskentelevänä sairaanhoitajana.
Vierailija kirjoitti:
Mun mukavin työ tän 25 hoitajavuoden aikana. Työaika maailman paras ma-pe klo 6.30-14.30/14. Tykkään vanhuksista ja siitä, että päivää saa suunnitella itse. Peruspalkka hyvä suhteessa esim osastotyöhön.
Ja työskentelet nimenomaan suurehkossa kaupungissa?
Kyllä se ihan leppoisaa oli pikkupaikkakunnalla aikanaan, myönnetään.
Älä ainakaan missään nimessä pistä nimeäsi sopimukseen, jossa vaaditaan oman auton käyttöä. Ei kannata tässä maailmassa.
Olen ammatiltani sairaanhoitaja, tosin en ole töissä kotihoidossa. Muutta jos minä hakeutuisin töihin kotihoitoon, niin minä tekisin työsopparin 60% työajalla, mikä tarkoittaisi siis kolme työpäivää viikossa, mutta käytännössä tekisin sitten jotain 10-11h työvuoroja, eli vaikka työpäivän pituus olisi virallisesti 8h klo 7-15, niin minä tekisin töitä klo 17-18 asti, jolloin saisin tehdä työt rauhalliseen tahtiin ja vain istuskelisin vanhusten luona ja rupattelisin mukavia. Silloin viikkotuntimäärä olisi yht, jotain 30-32h/vko. Ja jos tämä järjestely ei työnantajalle sovi, niin minä yksinkertaisesti vaihtaisin työpaikkaa jonkin muun alueen kotihoitoon. Kyllä minä vielä uskon, että on olemassa työnantajia, jotka arvostavat tällaista tunnollista työntekijää, joka haluaa tehdä työnsä hyvin. Ja kun minä asun yksin eikä ole kiire hakea lapsia tai viedä koiraa ulos, niin ei ole kiire kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja työskentelet nimenomaan suurehkossa kaupungissa?
Kyllä se ihan leppoisaa oli pikkupaikkakunnalla aikanaan, myönnetään.
Oma kokemus vuosien takaa pienellä paikkakunnalla. Pieni tiimi, helppo sopia töistä. Sairaanhoitaja osallistui myös perushoitoon. Eroavaisuuksia lähinnä puhelintunti päivittäin.
Tämän perusteella näyttää sille, ettei siellä ole sairaanhoitajia työssä. Kellään ei kokemusta 😄
Vierailija kirjoitti:
Tämän perusteella näyttää sille, ettei siellä ole sairaanhoitajia työssä. Kellään ei kokemusta 😄
Aika vähänhän niitä on, kun hommat hoituvat lähihoitajien voimin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vähänhän niitä on, kun hommat hoituvat lähihoitajien voimin.
No miksi niitä sitten on yhtään, jos hommat hoituu halvemmilla työntekijöillä?
Kyllä jonkun on johdettava joukkoja.
Pian varmaan työttömiä pakotetaan karenssin uhalla kuntouttavaan työtoimintaan tällaisiinkin hommiin sellaisella nimikkeellä tietysti, mitä jokainen pystyy ilman koulutusta ja kokemustakin tekemään, mutta käytännössä kuitenkin hyvin pitkälle samoihin hommiin. Jo nythän pakotetaan paljon lähihoitajan koulutukseen.
Onhan se uppoava laiva. Huonokuntoisia kotona hoitaen, ahtaat tilat. Epäsiistiäkin joissain kodeissa.