+¤+¤ MARRASMURUJEN SUNNUNTAI ¤+¤+
Kommentit (41)
Oman lapsen, pienen linnun, kannoit alla sydämen.
Nyt on onni täydellinen, syliisi saat ottaa sen.
Tunnet käden, pienen, hennon, tunnet posken pehmeän.
Voisko olla kauniimpaa kuin alku uuden elämän.
Kaikkea hyvää koko perheelle ja pikkuruiselle tytölle :)
MrsCruiser
Omaan napaan ei kummempia. Tämän viikon neuvolassa kaikki ok. Selkä taas jämähti siivouksen jäljiltä, mutta oma vikahan se oli kun oli pakko siivota itse (eihän ne miehet osaa kuitenkaan niin hyvin kuin me vaimokkeet :):)
Sen kyllä huomaa, että loppuvaiheen raskaus menossa kun niin herkästi väsähtää. Kuulemma kuorsaankin öisin. Olen nukkunutkin kuin tukki. Ja kävellessä vihloo tuolla alhaalla.
Ensi viikolla saankin tietää tuon sektio-päivän. Ja kiva päästä ultraan sitten heinäkuun. Pitää pyytää vielä varmistus sukupuolelle kun tuo mies ei usko ennen kuin näkee itse (ei ollut rakenna-uässä mukana).
Ja vaatteista; mulla on v2002 vaaleankeltainen puku äitiyspakkauksesta. Ja olen käyttänyt varmaan vain muutaman kerran ed lapsilla (toinen joulukuun ja tiunen elokuun lapsi), ensin liian iso ja sitten liian pieni ja epäkäytännöllinen väri kävelevälle. Esikoiselle ostin 68cm tutan puvun ja ollut passeli juuri ekan talven.
Hyviä vointeja kaikille!!
Vilma rv 36+1 (samoissa luvuissa kuin Momentti synnyttäessään..)
Toivon sydämestäni teille kaikkea hyvää ja että pieni vahvistuisi ja pääsisi pian äitinsä viereen!
Meinas itku tulla kun luin momentin viestin. Huoli pienestä on varmasti valtava.
omassa navassa kaikki hyvin.
t.Vaavaa & vaavi 35+4
Täällä ollaan haisteltu vauvan tuoksuja koko viikonloppu! Perjantaina kyläilin kaverilla jolla on 3 kk vanha poika ja tänään sylissä köllötteli kuukauden vanha serkkupoika. Eikä tässä enää montaa viikkoa ole kun meillä on kotonakin vauva :)
Hyviä vointeja ja sunnuntain jatkoa
Nasketti rv 36+3
Ja pikkuiselle tytölle paljon voimia ensimmäisille päiville ja viikoille!!
Omassa navassa ei mitään uutta, tänään olen aloittanut täysin suolattoman dieetin. Jos se edes vähän auttaisi tähän turvotukseen. Todennäköisesti ei. Samalla aloitin ananaskuurin uudelleen, jos 2 prk söisi päivässä ja katsoisi, jos se suolattomuuden kanssa yhtään tehoaisi.
Suppaile ei pahemmin, aina jokunen päivässä tulee muttei sitten muuta... Tiistaita ja äitipolin painoarviota odotan innolla ja jännityksellä.
Vatteista, mulla on pari 56-senttistä vaatekertaa (saatuja, ei itse ostettuja) ja jos tulee yhtä iso kuin esikoinen niin ne vaatteet menee tasan kerran päälle ja pesusta tultuaan ovat jo liian pieniä :) Eli sairaalakassiin pakkaan nuo ihan pienet kotiintulovaatteiksi. 60 ja 62-senttiset on niitä joihin meillä panostetaan enemmän! Ulkohaalarina on (kai) 68-senttinen ja lopputalvesta pidän sitten äitiyspakkauksen haalaria. Tuo pieni on siskon esikoiselleen hankkima, joten en ole edes sen kokoa katsonut :) Niin pieni kuitenkin, ettei varmaan enää helmi-maaliskuussa sovi vauvalle (siis jos kasvaa samaa vauhtia kuin esikoinen...).
Mutta eipä tässä kai muuta...
Marrastoive rv 38 tasan :)
Voimia sinulle ja pikkuiselle!!!
Ja kiitokset vastauksesta. Huominen vähän jänskättää...ei taida uni tulla...
syksy79 37+4
MOMENTILLE rutkasti onnea ja voimia pienen tyttövauvan kanssa!
Kannattaa käydä keskosuus-sivuilla juttelemassa ja synnytys-sivuilla. Voit saada vertaistukea muilata samoilla viikoilla synnyttäneiltä!
Kiva jos jaksat meillekin kertoa kuulumisia!
Varmasti ottaa tämä alku voimille mut toivotaan että tyttö kasvaa hyvin ja arvot nousevat.
Oma: tultiin just reissusta ja ihan hyvin jaksoin istua autossakin. ikeassa istuin aina kun mahdollista ja mies jonotti kassalla. Voi että siellä oli hurjasti väkee.
Huomiseen!
Paljon onnea momentille, pienelle tytölle ja tietysti koko perheelle!!! Nyt vain peukut pystyyn, jotta vauva lähtee toipumaan hyvin ja nopeasti. Voimia!
Saarimar
Teidän huolet on vaihtuneet yhdestä toiseen, mutta kaikesta te aina selviätte! Minäkin olen tulossa TAYSissa käymään ylihuomenna, olisi se synnytystapa-arvio...
Tuntuu nyt hassulta enää puhua näistä omista vaivoista kun yksi on vauvansa kanssa vto:lla. Noh, toisaalta onhan meitä marraskuun odottajia vielä ONNEKSI täällä runsaasti! Minulla on päivästä toiseen aika kivulias olo, alavatsaan ja nivusiin sattuu kun liikkuu ja edelleen tuntuu kuin vasemman puoleinen vatsalihas olisi repeämässä. Tuolla liitoksissa on ikään kuin vanne joka kiristää. Yöt on tuskaisia, vessassa saa juosta, sattuu ja nukkumisesta ei tule mitään. Notta sellaasta :P
Eipä sen kummempia kuin paljon voimia ja positiivista mieltä kaikille ja kaikesta huolimatta!! Yritän aina muistaa että " siunatussa tilassa" tässä kuitenkin ollaan.
the-masu 37+3
Wau,niin se ensimmäinen marraskuun vauva on syntynyt :)
Jas 36+2
itse niin onnellinen momentin puolesta pienestä prinsessasta etten ensin osannut kirjautua tänne(voi minua)
onnittelut todella loistavasta" urakasta" ,minkä olet jaksanut maata jne ihana tyttäresi vuoksi.
omaan napaan ei kummempia,vauveli ollut tosi alhaalla ja liikkeet rauhoittuneet ja (helv%tillisiä liitoskipuja niin häpyluussa kuin nivustaipeissa,niin selän kun mahan puolellakin eilen siis)nyt sit mamman helpompi hengittää jne
iik,ennustaja madam mamma ennusti meille tyttöä 7.11 mitääh??
tämä mamma on kyllä ollut poika kannalla.
kukas oli tämä muru joka " ennuti/arvaili" syntymä päiviä,miulle myös jos vain käy?
joten pitäisiköhän kysäistä taas ke että jos sattuisi lääkäri sanomaan kumpi olisi tulossa
vauvan vaatteista,meillä ihan LIIKAA,nolona myönnän että tuli vähän hamstrattua,jo poika niin vaatteita jo varastossa 2v asti kun esikoiselta olen säästänyt,ja tullut hankittua nuita myös lisää
toppapuvusta:meillä on sellainen paksu beigen värinen,pupukorvainen ihanuus odottamassa tuolla kaapissa olikohan kokoa 62 vai 68 jompsin kumpsin.
mut nyt äkkiä siivoomaan kun ukko tulee töistä joskun 11 jälkeen ja en ole tehnyt vielä mitään.
toukokuunäiti 34+3 eli noin 39päivää vielä
toinen siis on syntynyt.
mitähän heidän perheelle kuuluu jolle tehtiin se hätä sektio..
Ihanaa, täällä minä itkeä pillitin lukiessani Momentin synnytyskertomusta. Varsinaisen nopea synnytys olikin...huh! Nyt vain toivotaan, että pikkuinen saisi lisää voimia. Onneksi ei nyt kuitenkaan mikään kirppu ollut kooltaan.
Oma (.): Voikohan vauva vielä kääntyä perätilaan?...alkaa tuntua vähän siltä, tai sitten hän " oikoi" päätään tai hartioitaan tuolla alavatsalla niin, ettei minulla meinannut tulla kävelemisestä mitään...järkyn tuntuista kun joku meinaa tulla vatsanahasta läpi ja tietenkin kohdun kapeimmasta kohdasta. Jospa vauva vain kääntyi toiselle puolelle...olo on kuitenkin niin epämukava ja kivulias, että saisi pikaisesti kääntyä takaisin.
Suppareita ei ole nyt ollut ja liitoskivutkin ovat olleet inhimilliset tänään. Sain vähän siivottua ja järjesteltyä kaappeja...projekti jatkuu huomenna. Keittiökin oli pakko imuroida kun poika hajotti vahingossa vesilasin :-).
Enää kahtena aamuna on pakko nousta aikaisin, sitten saa loppuviikon nukkua niin pitkään kun unta vain riittää...
Eipä tässä muuta nyt...täällähän on mielettömän moni jo täysillä viikoilla...voi kun vielä itsekin jaksaisin pari kolme viikkoa kärvistellä niin sitten otan käyttöön ne kuuluisat kolme S:ää... :-) En todellakaan pidä silloin enää jalkoja ristissä...
Kanelisokeri 35+1
täällä taas mennään niin sunnuntaissa! hitto mä vihaan sunnuntaita! on niin huono ja surkea olo. jos olis lauantai niin ei tuntuis näin tyhmältä!
päivä mennyt maatessa. heräsin vasta puolen 11 pintaan sit sohvalla torkkunut ja katellu telkkuu koko päivän. mies teki ruokaa, kävin vähä antamassa ohjeita muuten vaan ollut.
taitaa olla eka päivä ikuisuuteen ku ei oo tullu mietittyä vauvaa, mahaa ja raskaana oloa. tai tietysti vähän mutta viimestiin kuukausiin nähden olemattomasti.
vauvakin ollut tosi rauhallinen. täs tuli mieleen et mitähän siitä tulis jos joutuis lähtee synnyttämään nyt, ei mitään. pakko lähtee jatkaa tonne sohvalle ja aikasin sänkyyn. huomenna nään parasta kaveria pitkästä aikaa. tulee kylään tänne ekaa kertaa. johan tässä on puolisen vuotta asuttukkin :)
hyvää sunnuntain jatkoja ja parempaa huomista!
ootellaan 37+2
Ihanaisen prinsessan syntymisen johdosta!
Toivoin kaikkea hyvää teille, toivottavasti kaikki menee hyvin, Onnea!!
Olikos Syksy menossa jo huomenna sectioon?? Jos, niin tsemppiä koitokseen!
äitikki rv 34 tasan!
Oikein paljon onnea sinulle ja koko perheelle. Toivotaan että pikkuinen pääsee pian kotiin.
terveisin typo
Pullantuoksuiset onnittelut!
Täällä on leipomukset saatu tehtyä - tulikin sit tehtyä urakalla - sämpylöitä, korvapuusteja ja kaks pitkoa, kaksi tiikerikakkua ja huominen ruoka.... Nyt ehkä sit kyl siltä tuntuukin. Masukki myllää menemään urakalla, ja tyrkkii tuota pyllyään tuossa ihana näkyvästi :))
Nyt taidan lähtee saunaan isukin kanssa, niin ja koirakin tulee aina mukaan :) - jos sit kävis ajoissa unille tän säätämisen jälkeen..
Öitä ja hyvät viikon alut kaikille muruille!
--Mirpa ja masukki--
pienestä tyttärestä Momentille ja koko perheelle!
" Tässä pienessä kehdossa, makaa vauva niin kovin ihana.
Pienet kasvot sillä on ja hymy aivan vallaton. Ja keijut kehdon yllä nään - nyt tervetuloa elämään!"
Onnitellen JaaSa ja Jumbsu rv 35
Onnea koko perheelle ja toivotaan, että pienokaisen tilanne alkaa pian kohentumaan.
Syksylle myös onnea huomiseen ja hieman sitä untakin toivon ensi yölle. Levollista mieltä (jos se on mahdollista).
Sarafan rv 35+3
Hyvän kokoinen neitihän sieltä tuli. Toivottavasti nyt tasaantuisi kaikki arvot ja pääsisitte tutustumaan toisiinne kunnolla!
Pienistä vaatteista. Meillä vauvat olleet kans 53,5 ja 54,5 cm, joten pienimmät vaatteet mahtuneet parisen viikkoa. On se silti kiva, että niitäkin on muutama. Toppahaalari mulla on 62 cm, aika reilu Kappahlin haalari. Kevytvanuhaalari samaa kokoa, mutta huomattavasti pienempi. Sitä käytetään ensin.Katsotaan nyt kuinka nopeasti ilmat viilenee. Kaukalossa lämpöpussi lisänä.
Meidän lapset on aina myös tarjenneet, ja oon käyttänyt yhtä kerrosta vaatteita. Eli body ja puolipotkarit on ollut valmis asu. Jos esim kollarit ja hupparitakki, niiin siellä alla oon käyttäny lyhythihaista bodyä. Voi olla tietty nyt talvivauvalla eri, kun aiemmat lapset olleet ekana talvenaan jo puolivuotiaita. Pitää vaan muistaa koittaa vauvan lämpötilaa niskasta, eikä käsistä tai jaloista, ne kun on melkein aina vilpoiset. Aina parempi tietty liian lämmin, kuin liian kylmä, mutta ei se hikisenäkään ole mukava olla. Tätini sanoikin, ettei saa " turjostaa" vauvaa. Eli pukea liikaa.
Petihommista oli puhe loppuviikosta. MInä ainakin odotan ukkokultaani jo innolla kotiin. Se on vipalla pitkällä pelireissulla, ennen vauvan syntymää ja kun eilen tuli rv 37 täyteen, niin lupasin, että nyt päästään tositoimiin! Enää ei haittaa, vaikka seksi käynnistäisi synnytyksen.
Monella ollut flunssaista oloa. Siskoni oli aikoinaan omaa odottaessaan useamman viikon räkätaudissa. Flunssa jäi sitten synnytyssaliin... Joku on sanonutkin, että se on myös yksi enteilevä tekijä...
Meillä vietetään syyslomaa ensi viikolla, pitäs kai itekin vähän levätä.
Olo on ihan ok, mitään kyllästymisen tunnetta ei vielä ole. Sormia vähän turvottaa, mutta johtunee siitä, että oon koko viikon kutonut. Löysin ihanan neulotun kissan ohjeen. Siitä tuli oikea kollin roikale! Helpottamaan lasten kissakuumetta... Ja onhan tuota itsekin kiva halia ;)
Bubbles 37+1 20 pv laskettuun...
ootellaan: siitä mun (tai siis vauvan)painoarviosta...Terkka heitti ihan raaka-arvion aiempien lasten painojen ja sf-mittojen perusteella ja vertaamalla niitä nykyisiin mittoihin. Eli Ei mitään takuita ;) Mullakin on sf-mittaa mittaillut jo yhteensä varmaan 5 eri ihmistä, eli voi olla heittoja