Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset ruoat tai tarjottavat sopivat mahdollisimman monelle?

Vierailija
09.06.2022 |

Mikä ruoka olisi sellainen että mahdollisimman moni pystyisi syömään eli ei jäisi syömättä vaikka alkoholin tai jonkun yleisen inhokin tai tietyn raaka-aineen takia.

Mitä yleensä tarjoatte isommalle porukalle? Vai onko turvallisinta olla erilaisia tarjottavia että jokin sopii?

Ainakin salaatteihin voi koota eri osia tai vaikka pitsaan erilaisia täytteitä eri osiin niin että voi olla erilaisilla täytteillä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin todella epävarma ihmisten makumieltymyksistä, niin varmaankin laittaisin tarjolle joko just jotain kokoa itse oma salaattisi - tyylistä, tapaksia tai tortilla/tacokuoria ja erilaisia täytteitä niihin siten, että jokainen voi koota omaan makuunsa (toivottavasti) sopivia aineksia.

Ehkä hieman mielikuvituksetonta, mutta jotenkin sitä haluaisi varmistaa, että jokainen saa jotain syötävää.

Vierailija
2/14 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sattuu jollekin kala-allergia, herkkä vatsa, lihaton ruokavalio tms

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin todella epävarma ihmisten makumieltymyksistä, niin varmaankin laittaisin tarjolle joko just jotain kokoa itse oma salaattisi - tyylistä, tapaksia tai tortilla/tacokuoria ja erilaisia täytteitä niihin siten, että jokainen voi koota omaan makuunsa (toivottavasti) sopivia aineksia.

Ehkä hieman mielikuvituksetonta, mutta jotenkin sitä haluaisi varmistaa, että jokainen saa jotain syötävää.

Useista eri tarvittavista tai osista koostuvat ateriat on usein todella kivoja siinä että sopii mahdollisimman monelle eikä jää lautasen reunaan sellaisia osia mistä joku ei pidä kun on voinut valita niitä mitä syö

Vierailija
4/14 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen maidoton ja viljaton, en syö punaista lihaa enkä broileria. Kalaa kyllä syön.

Punajuuri, porkkana, vihreä salaatti, viinirypäle, nää nyt käy monelle.

Tomaattia syön, mutta tuolle on allergisia.

Samoin herneitä ja maissia.

Vierailija
5/14 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkukeitoksi kuumaa vettä, pääruoaksi jääkuutioita.

Vierailija
6/14 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen maidoton ja viljaton, en syö punaista lihaa enkä broileria. Kalaa kyllä syön.

Voiko kysyä miksi viljaton? Punajuuresta ja viinirypäleestä ei ateriaksi ole. Ehkä perunaa siis?

Vierailija
7/14 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

200g makaronilaatikkoa/vieras

Vierailija
8/14 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sose keitto porkanasta. Halpa hyvä ja helppo tehdä.Hernekeitto myös,mutta kaikken vatsa ei kestä.Joten pistä pystyn nytti kestit,jokainen tuo mitä itse syö!

Vierailija
9/14 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi

Vierailija
10/14 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina sattuu jollekin kala-allergia, herkkä vatsa, lihaton ruokavalio tms

Erilaisia ruoka-aineallergioita on nykyisin paljon, lisäksi gluteiiniton, laktoositon, vhh ruokavaliot...vaikeaksi menee.

Vierailija
11/14 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesivelli.

Vierailija
12/14 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miesvieraita,niin kaikki kelpaa kaikille.

Naisvieraille jokaiselle oma ruokalaji,mutta pari ylimääärästä koska joku voi keksiä lisää rajoitteita jos joku ruoka näyttääki paremmalta ja silloin sitä voi syyä  vähä.

Vierailija
13/14 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko kysyä miksi viljaton? Punajuuresta ja viinirypäleestä ei ateriaksi ole. Ehkä perunaa siis?

Juu, kilpirauhasen vajaatoiminta. Peruna käy kyllä.

Vierailija
14/14 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä yksi maidoton ja gluteeniton liha- tai kalaruoka ja yksi vegaaninen lämmin ruoka riittää, ja ne on myös ihan helppo tehdä. Siis esim. savulohta ja perunaa tai jauhelihakiusaus sekasyöjille ja tofucurry riisillä vegaaneille. Lisäksi voi laittaa tarjolle leipää ja salaattia erillisin lisukkein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän