Sairastin koronan reilu viikko sitten ja nyt on aivan outo olo
Kotitesti näytti plussaa viime viikon ma ja oireita (väsymys, päänsärky, silmäsärky, näön sumeneminen, nivelsärky, normia nopeampi pulssi, hikoilu) oli jo koko edeltävän viikonlopun. Tuolloin maanantaina alkoi myös aivan järkyttävä kurkkukipu, ääni lähti kokonaan sekä nousi pieni kuume ja harvakseltaan yskitti.
Tuota kesti 3 päivää ja sitten oli nenä tukossa ja yskimällä irtosi kurkusta/keuhkoista järkysti limaa pari päivää kunnes sitten alkoi kuiva yskä ja puhuminen saa aikaan hillittömän yskäkohtauksen.
Kaikkinensa siis oireita oli reilun viikon verran ja tuo puhumisen aiheuttama yskä on ollut ainoa joka jatkuu edelleen.
Tai siis oli, koska nyt sitten 4 päivää oireiden loppumisesta heräsin yöllä siihen että olen aivan jäässä ja kurkku on kipeä. Nyt ei sitten ole edes pientä kuumetta vaan alilämpöä ja jotenkin todella oudon huonovointinen olo ja maha on sekaisin eli olo on "koronaisempi" nyt kuin reilu viikko sitten. Koronatesti näyttää plussaa, mutta se kai voi olla peruja tuosta just sairastetusta koronasta. Vai onko mulla korona edelleen? Vai uusi tartunta?!
Kommentit (5)
Tai sitten joku muu tauti heti perään.
Eikös se niin mene että korona voi olla kaksiosainen? Parin viikon kohdalla porukka joutuu sairaalaan? Sinuna kysyisin onko syytä huolestua. Varmasti ajoissa aloitettu hoito on aina parempi.
Mä saan oireita välillä edelleen ja taudista onnjo puoli vuotta, se jää elimistöön kytemään. : C
Sulla on tauti päällä edelleen ja voi kestää parikin viikkoa tai pitempään
Sinuna ottaisin yhteyttä terveydenhuoltoon.