Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjääkö teidän 13-14v. yksin kotona yön?

Vierailija
09.06.2022 |

Kovasti mietin, pärjäisikö omani. Kuitenkin itse sain tuon ikäisenä jäädä, porukat oli tosin harvoin pois kotoa, mutta pidin ihan pöljänä kun kysyivät,että pärjäänkö varmasti itsekseni.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 18-vuotiasta en kyllä jätä yksin. VOi tulla lasu tuosta.

Vierailija
2/12 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä vielä uskaltaisi tuollaista kokeilla. Hän kyllä yksin nukkuu yläkerrassa yöt, kun me vanhemmat olemme alakerrassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUISTAKAA, ETTÄ EDES PISSALLA EI VOI KÄYDÄ, JOS 1-VUOTIAS LAPSI ON HEREILLÄ! SE VOI SILLÄ AIKAA KUOLLA!

Vierailija
4/12 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin pärjää (kerrostalo kaupungissa), joku mökki jossain metsän keskellä vois olla vähän eri asia.

Vierailija
5/12 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voisi pärjätä, ellei ole joku erityislapsi tai ongelmanuori, jonka ryyppäämistä tms. pitäisi pelätä? Puhelin on keksitty ja naapureita on olemassa.

Vierailija
6/12 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuullisuus tuo vapautta. Jos ovat muutenkin hyväkäytöksisiä ja luotettavia, niin tuskin muuttuvat yön aikana huligaaneiksi.

Vierailija
7/12 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran on meidän 14v ollu yön itsekseen ja hyvin meni. Järkevä tyyppi. Itse olin noin 13v ja kiltisti olin. Sovittuna oli kelle oisin voinu soittaa ja mennä, kuten omallakin oli.

Vierailija
8/12 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää, mutta en keksi yhtäkään syytä sille, miksi pitäisi jäädä.

Meillä naapuri tekee niin, että jättää 13v ja 15v lapset viikonlopuiksi kotiin ja käy sanomassa, että katsokaa perään. Mies totesi, että eikös ne ole teidän lapsia, me ei vastuuta aiota ottaa, jos jotain sattuu. Omituista ajatella, että vanhemmat voivat todeta lapsen pärjäävän kotona, kunhan on joku aikuinen, joka loppupelissä siitä pärjäämisestä ottaa kopin.

Vierailija
9/12 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
10/12 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä sun teiniltä kokeeko pärjäävänsä.

Vierailija
11/12 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei voisi pärjätä, ellei ole joku erityislapsi tai ongelmanuori, jonka ryyppäämistä tms. pitäisi pelätä? Puhelin on keksitty ja naapureita on olemassa.

Niinpä. Terveet ja täyspäiset tuonikäiset pärjäävät vaikka viikon, kun annat riittävästi fyrkkaa ja on joku aikuinen henkilö ja numero hätätilanteita varten.

Vuosi pari eteenpäin, niin eiväthän ne enää edes juuri kysele tai ilmoittele menemisistään. Kyllä ainakin meillä oltiin jo aika itsenäisiä 14 vuotiaina ja oli jo omat menot.

Sitten on ne poikkeustapaukset, jotka eivät pärjää yksin edes aikuisina. Eikä niitä saa mitenkään pois kotoa.

Vierailija
12/12 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla hoidin kesätyönäni kahta vierasta 3- ja 6-vuotiasta lasta kymmentuntisia päiviä puolitoista kuukautta. Olin silloin 14-vuotias.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä