Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten toimii käytännössä yhteinen tuplaleveä peitto?

Vierailija
09.06.2022 |

Miehellä oli sellainen sängyssään kun muutin hänen luo. Ihan ekana vaihdoin tilalle omat yhden hengen peitot. Tykkään nukkua sylikkäin ja lusikassa, mutta oma peitto on saatava tarvittaessa pois päältä, eikä toinen saa viedä mun peittoa.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimisi minulla. Itse haluan välillä osaksi pois peiton alta, tai peiton jalkojen väliin, kääntyilen paljon.

Ja esim. kun toinen haluaa nukkua pää peiton alla, ja itse en siedä mitään kasvojen lähellä, niin olisi se leffojen L:n muotoinen peitto tarpeen.

Vierailija
22/27 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on toiminut yli 30 vuotta. En ymmärrä, mikä siinä olisi ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimi siten, että mies käytti tuplaleveää peittoaan ja minä omaa normaalia peittoani. Hänen peittonsa oli aivan liian painava ja hiostava mulle, ja saman peiton alla hikoileminen vei yöunet. Joskus saatettiin nukahtaa lusikkaan miehen peiton alle, mutta jossain vaiheessa yötä minä sitten hivuttauduin oman peittoni alle. Miehen peitosta iso osa jäi sitten myttyyn välillemme.

Sittemmin mies on mennyt peittoineen vaihtoon, ja nykyisen kanssa molemmilla omat, kummankin tarpeisiin sopivat peitot. 

Vierailija
24/27 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin toimii. Nukutaan miehen kanssa lusikassa tai kainaloikkain, joskus selät vastakkain, mutta kuitenkin aina vierekkäin. Minä pidän monesti varpaita peiton ulkopuolella, koska niihin tulee helposti kuuma. Mies taas heittää usein ylävartaloltaan peiton pois, koska hänellä on kuuma. Silloin minä omin pois heitetyn osan, koska palelen helposti muualta kuin varpaista. Ei ole ikinä ongelmaa, että toinen omisi koko peiton tai että sitä ei jotenkin saisi pois päältä, jos tulee kuuma. En osaisi kuvitellakaan, että nukkuisimme erillisillä peitoilla! Kuulostaa hirveän kurjalta :D

Vierailija
25/27 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii hyvin muuten mutta kesäisin mies hikoilee. Hänen puolensa peitosta on aina litimärkä. Jos kömmin sänkyyn myöhemmin kuin mies niin peiton alle meneminen on kuin astuisi trooppiseen sademetsään. Siksi nukutaan kesäisin eri omilla peitoilla, miehelle riittää ohut lakana peitoksi.

Vierailija
26/27 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutaan eri huoneissa. Ollaan melkein aina nukuttu. Itsellä liian lyhyt peitto kun olen 189cm. Kurvaampa kauppaan hakemaan uudet tyynyt ja peitot. Kiitos vinkistä.

Vierailija
27/27 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin! Nykyinen peitto on 230x210 eikä ole ikinä ollut mitään ongelmia. Kun aikoinaan muutin mieheni kanssa yhteen ja hankimme parisängyn niin ei edes harkittu muita vaihtoehtoja kuin tuplapeitto :D sitä ennen jaettiin aina yhden hengen peitto jos yövyttiin toistemme luona eikä sekään tuntunut hankalalta. Saman peiton alla nukkuminen tuntuu ihanan kotoisalta.