Paljon saat asumistukea?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
MItä? Tuetaanko asumistakin??
Tietysti.
Saan asumistukea 278e asun lapseni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Molemmat saadaan 650 €/kk, asutaan tukien takia erillään, niin saadaan molemmat myös toimeentulotuet. Toista asuntoa voi sitten välillä vuokrata käteisellä.
Loiset! Karma iskee, se on varmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat saadaan 650 €/kk, asutaan tukien takia erillään, niin saadaan molemmat myös toimeentulotuet. Toista asuntoa voi sitten välillä vuokrata käteisellä.
Olen eri mut anteeks vaan aika törkeää nimitellä toisia, et tiedä heidän tilannetta eikä Suomessa työnteolla rikastu, tää on kommunistinen maa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos hyvästä ideasta tulevaisuuden varalle!
Kysely tämän kirvoittamana. (murresana, mutta juuri tähän sopii)
Vierailija kirjoitti:
En saa asumistukea. En ole saanut edes silloin, kun olin työtön kahden lapsen yksinhuoltaja. Nyt olen pienituloinen eläkeläinen, mutta edelleenkään en saa asumistukea.
Eli työttömänä sait ansiosidonnaista ja olet oikeasti "pienituloinen" eläkeläinen.
Asun yksin ja asumistukeni kattaa 80% vuokrasta. - Muita sosiaalisia tulonsiirtoja saan noin 600€ kuukaudessa, josta siis maksan myös osan vuokrasta.. - Tällaista se on elo työttömänä. Onneksi ei ole muita elätettäviä
Otsikon toteamukseen ei kuulu kysymysmerkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mut anteeks vaan aika törkeää nimitellä toisia, et tiedä heidän tilannetta eikä Suomessa työnteolla rikastu, tää on kommunistinen maa.
Ei ole tarkoituskaan rikastua, vaan elättää itsensä ja olla maksattamatta elämäänsä muiden almuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarkoituskaan rikastua, vaan elättää itsensä ja olla maksattamatta elämäänsä muiden almuilla.
Sepä se kun ei riitä palkka edes elämiseen ja hinnat vaan nousee... kiitos Marin
Määrien sijasta pitäisi oikeasti kysyä kuinka monta prosenttia asumistukea saa ja paljonko se tekee tukieuroina. Se kertoisi huomattavasti todenmukaisemman tilanteen.
Ainakin Helsingin ja Vantaan alueella jopa 2000e bruttoansiotuloilla saa vielä satasen asumistukea.
Tällaiseksi mennyt Suomessa.
Viimeksi olen saanut asumistukea yli 20 vuotta sitten opiskelijana.
Nettopalkkani on 2200 euroa ja asumiskulut 1100 euroa (asuntolaina ja yhtiövastike). Hyvin on yksin näillä tuloilla pärjännyt.
Vierailija kirjoitti:
Määrien sijasta pitäisi oikeasti kysyä kuinka monta prosenttia asumistukea saa ja paljonko se tekee tukieuroina. Se kertoisi huomattavasti todenmukaisemman tilanteen.
Kerroin omani (80%) mutta eihän tämä saanut aikaan kuin alapeukutsuta kun täydensin kertomalla myös muut saamani tulon siirtoni joita saan nyt työttömänä ollessa. - Joillain on ilm. se käsitys, että sossu tai yhteiskuna maksaisi vuokrani kokoaan kun "tuloni" ovat niin pienet kuin ovat. Eli koko saamani 600 € pitäsi olla käytttävissäni kaikkeen muuhun, eikä siitä pitäsi enää minun joutua maksamaan lainkaan vuokraa. Olsihan se mukavaa jos näin olsi mutta tällaista vain on eloni tällä hetkellä. Tiedän kyllä, että voisin yrittää saada ns. harkinnan varaista toimeentulotukea mutta ainakaan toistaiseksi -koputtaa puuta- siihen minulla ei ole ollut tarvetta.
Vuokra 550, johon saan asumistukea 320. Kohta sekin loppuu kun opiskelut saan päätökseen ja pääsen täyspäiväiseen työhön.
Asun yksin ja vuokra on 630 euroa. Asumistukea saan noin 495 euroa.
79,maksan kyllä veroja enemmän kuin tukia.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Helsingin ja Vantaan alueella jopa 2000e bruttoansiotuloilla saa vielä satasen asumistukea.
Tällaiseksi mennyt Suomessa.
Saat siis 2000 euron bruttoansioilla satasen asumistukea, vai oliko tuo pelkkä oma mielipiteesi jonka tuosta vain nokkelasti heitit ilmoille?
Jos ei ollut, niin miksi sitten haet asumistukea. Saat sinä ilmoittaa siitä KELAlle että lopettavat sen maksamisen välittömästi.