On palattu lähtöpisteeseen koronan kanssa
Jatkuvasti saa olla varpaillaan, että matka/juhlat/tilaisuus/työt peruuntuu koronan takia. Tällaista kesää en toivonut.
Kiitos vaan tilanteesta THL!
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin 2020 alkupuolella pelkäsin todella paljon koronaa, mutta nyt kun olen saanut kolme rokotusta ja sairastanut koronan, niin en enää pelkää sitä.
Mä en ole pelännyt missään vaiheessa. Tosin nyt 3x rokotettuna ja kertaalleen koronan sairastaneena en aio toista kertaa tätä tautia sairastaa.
Niin, sulla ei ole pelättävää, 3 rokotusta ja tauti ollut, sehän on supersuoja .
Mites ne riskiryhmät, jotka ei oo sairadtanut tautia ja joilla on komas rokotus jo mennyt umpeen? Ajallisesti siis. Teho heikkenee ajan myötä
Vain kulkutautimyönteinen ja/tai aivopesty lammas puhuu jostain superimmuniteetista jonka saa rokotuksilla ja sairastamisella.
Ja vain vellipöksytrolli nimittelee itseään viisaampia lampaiksi ikään kuin lammas olisi rottaa tarpeettomampi. Sinä oot rotta ja sinut nappaa loukku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin! Missä on maskipakko, baarien sulkeminen, jumppaamiskielto? Ulkonaliikkumiskielto, yleisörajoitukset, festarien perumiset?? Miksei ne tee jotain?
Kannattaisi jakaa 4. Buusterit riskiryhmä 1 ja 2 ihmisille. Nyt niin ei tehdä ja rokotussuojat vakavaa tautimuotoa vastaan paukkuvat umpeen, vanhenevat. Riskiryhmä 1 rokotukset aloitettiin jo marraskuussa 2021. Rokote antaa suojan vakavaa tautimuotoa vastaan sen 6kk ainakin.
Nyt pelleillään ihmisten hengellä, kun buusteria 4. Ei anneta.
Britanniassa kuolleisuus on toukokuussa lähtenyt kasvamaan 45-64 v joukossa.
3 miljoonaa rokotetta makaa varastossa suomessa ja osan väestöstä rokotesuoja menee umpeen... Äly hoi.
Kyllä ne hoitotilastot meilläkin kääntyy nousuun kun rokotesuojat heikkenee työikäisillä riskiryhmillä.
Ehkä tarkoitus onkin eliminoida riskiryhmät pois?
Rokotteista enemmän haittaa kuin hyötyä. Thl tietää tämän, eikä siksi halua rokotuttaa neljättä kierrosta, ettei ihmisiä ala lakoamaan vieläkin enemmän mitä tämän vuoden alkupuoliskolla ja viime vuoden lopulla on laonnut. Ei ne mitään tietämättömiä siellä ole.
Tämä.
Minulla on syöpä, syön sytostaatteja, ikä yli 70 v. Ei rokotuksia, jonkin verran liikkunut koko ajan väsymyksestä huolimatta. Kuukausi sitten sairastuin koronaan. Pari vähän hankalampaa päivää, sitten muutama päivää lievää nuhaa. Tavalliset flunssat, joita sairastan onneksi harvoin, ovat olleet rankempia. Kovin erilainen tämä tauti näyttää olevan eri ihmisille. En lähde kyllä vannomaan, etteikö se voisi minullekin olla vaikka kuinka vakava toisella kertaa. Nyt selvisin onneksi hyvin ja aika helpolla.
Vierailija kirjoitti:
Ootko jo sairastanut? Itsellä sama tilanne mutta en ole sairastanut MITÄÄN kohta kolmeen vuoteen. Edellinen flunssa oli marraskuussa 2019. Tosin olen oysynyt loitolla muista maaliskuusta 2020 lähtien. Ruoat tuotu kotiin, maski päällä Alkossa ja muissa ihan pakollisissa käyneissä joita on ollut ehkä noin 10krt.
Saanko nyt jonkun ison rangaistuksen kun en ole vuosiin Alkossa käynyt? En tiennyt että pakollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin! Missä on maskipakko, baarien sulkeminen, jumppaamiskielto? Ulkonaliikkumiskielto, yleisörajoitukset, festarien perumiset?? Miksei ne tee jotain?
Kannattaisi jakaa 4. Buusterit riskiryhmä 1 ja 2 ihmisille. Nyt niin ei tehdä ja rokotussuojat vakavaa tautimuotoa vastaan paukkuvat umpeen, vanhenevat. Riskiryhmä 1 rokotukset aloitettiin jo marraskuussa 2021. Rokote antaa suojan vakavaa tautimuotoa vastaan sen 6kk ainakin.
3 miljoonaa rokotetta makaa varastossa suomessa ja osan väestöstä rokotesuoja menee umpeen... Äly hoi.
Kyllä ne hoitotilastot meilläkin kääntyy nousuun kun rokotesuojat heikkenee työikäisillä riskiryhmillä.
Rokotteilla eliminointi onkin käynnissä. Vanhimmat ihmiset menee eka..
Onpas sitten tullut huteja. On mennyt alle 50-vuotiaita perusterveitä miehiä. Mutta mies onkin niin hauras olento.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti näillä rokotteilla ei ole mitään merkitystä. Suurin osa sairastaa lievänä kuten olisi sairastanut rokottamattomanakin ja osa saa vakavan taudin rokotuksista huolimatta.
Mikään siis ei ole muuttunut kesästä -20 tai -21. Paitsi tietty se, että nyt koronan annetaan levitä ihan surutta kun ihmiset saatiin aivopestyä siihen, että rokotettuna olisi paremmassa turvassa kuin rokottamattomana. Ihmiset kun ei uskaltaneet ottaa samanlaisia joutavia riskejä tartunnasta rokottamattomina vaikka tartunnalta ei ole sen paremmin suojassa rokotettunakaan.
Ja tartunta on yhä edelleen se ainoa keino saada vakavaoireinen tautimuoto.
Oot varmaan perusterve, kun kirjoittelet tuohon sävyyn? Onnea terveydestäsi (!) ja terveydeksesi (!)
Maat joissa on paras boosterikattavuus, ovat nyt tilastoissa kärkisijoilla tartunnoissa.
Ilmeisesti tämä uusi variantti on kovin tarttuva. Sairastuin sunnuntaina ja tiistaina tein positiivisen kotitestin. Nyt tuntuu, että on ihan normaali flunssa.
Olisiko aika hyväksyä tosiasiat ja mennä eteenpäin? Kaikista haitallisimpia ovat alusta asti olleet minä-minä-boomerit jotka toistelevat minä en halua koronaa -mantraa ja vaativat muita olemaan yhtä huolissaan asiasta jolle ei voi mitään.
Kaikki eivät sairastu koronaan ja sairastaneet ovat saaneet suojan vakavaa tautia vastaan, niin korona on nykyisellään tavallinen flunssamainen sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti näillä rokotteilla ei ole mitään merkitystä. Suurin osa sairastaa lievänä kuten olisi sairastanut rokottamattomanakin ja osa saa vakavan taudin rokotuksista huolimatta.
Mikään siis ei ole muuttunut kesästä -20 tai -21. Paitsi tietty se, että nyt koronan annetaan levitä ihan surutta kun ihmiset saatiin aivopestyä siihen, että rokotettuna olisi paremmassa turvassa kuin rokottamattomana. Ihmiset kun ei uskaltaneet ottaa samanlaisia joutavia riskejä tartunnasta rokottamattomina vaikka tartunnalta ei ole sen paremmin suojassa rokotettunakaan.
Ja tartunta on yhä edelleen se ainoa keino saada vakavaoireinen tautimuoto.
Oot varmaan perusterve, kun kirjoittelet tuohon sävyyn? Onnea terveydestäsi (!) ja terveydeksesi (!)
Terveydentila ei vaikuta rokotteen toimivuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin 2020 alkupuolella pelkäsin todella paljon koronaa, mutta nyt kun olen saanut kolme rokotusta ja sairastanut koronan, niin en enää pelkää sitä.
Mä en ole pelännyt missään vaiheessa. Tosin nyt 3x rokotettuna ja kertaalleen koronan sairastaneena en aio toista kertaa tätä tautia sairastaa.
Heh, ystäväni sai koronan heti ekana koronakeväänä, seuraava korona iski ale vuoden kuluttua, sitten sai rokotteen ( yli puoli vuotta ed. koronasta), sai toisenkin rokotteen...ja taas iski korona!
Vierailija kirjoitti:
Minä en enää vöyhöä koronan takia. Tuli niin muuta mietittävää loppukeväästä, että huoli koronan takia sai jäädä.
Oletko kulkutautimyönteinen vai joku pietarin Igor?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulet sen vielä moneen kertaan sairastamaan, kiitos ottamiesi "rokotusten". Ja apinarokko vielä siihen päälle.
"Korona" on tavallinen kausi-influenssa. Sairastamalla sen saat immuniteetin, joka kestää koko elämäsi.
Vierailija kirjoitti:
Maat joissa on paras boosterikattavuus, ovat nyt tilastoissa kärkisijoilla tartunnoissa.
Aivan. Mistähän se mahtaisi johtua?
Vierailija kirjoitti:
"Korona" on tavallinen kausi-influenssa. Sairastamalla sen saat immuniteetin, joka kestää koko elämäsi.
Sanoo thl joka ei edes sitä ymmärrä että koronavirukset ovat aivan erilaisia viruksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona on muuttunut tavalliseksi taudiksi. Työpaikalla viime viikkojen aikana on työtekijöitä sairastunut koronaan vuoron perään ja he jäävät sairaslomalle. Minulla ei ole ollut koronaa, mutta jos korona tarttuisi minuun, niin jäisin sairaslomalle. En kyllä enää usko, että korona pystyisi tarttumaan minuun.
Tauti todennäköisesti olisi kohtalokas mulle, rokotussuoja umpeutunut, yli 6kk sitten sain kolmosen, riskiryhmää oon. Paljon perussairauksia. Ikäni vuoksi, alle 65, en saa vielä neljättä.
Jos yhtään lohduttaa niin astmainen 86-vuotias isäni sairasti pari viikkoa sitten koronan eikä se edes haitannut pihan haravointia. Ainut oire oli kuulemma ajoittainen tippa nenänpäässä. Vaimonsa potee kroonista leukemiaa eikä hänelläkään ollut koronaoireita.
Koronaan ei kuulu nokan vuotaminen eikä se ole flunssa tai muutenkaan oireeton. Keksi parempia valheita, r ssä.
..siihen kuuluu eri henkilöillä erilaisia oireita. Itsellä kyllä vuosi nenäkin.Muut oireet olivat väsymys, päänsärky, särky nivelissä,yskä ja kurkkukipu. Myös tutut maut maistuivat hetken ihan erilaiselle, kaikki maistui älyttömän suolaiselle ja kahvi oksetti. Oireet olivat ohi kolmessa päivässä. Ei kuumetta. Makuaisti on palautunut entiselleen. Sairastin koronan maaliskuun alussa. kolme rokotusta,tartunta todettu labratestillä ammatistani johtuen. Ei munkaan mielestä ole tavan flunssa, mutta itsellä oli kyllä aika oireeton korona.
Ilkka Rauvolan twitter 7.6., video siellä
Kuolemien raportoinnissa on pitkä viive. Sen vuoksi kuva näyttää *aina* siltä, että kuolemien määrä on vähenemässä. Määrät kuitenkin kasvavat, kuten tästä videosta hyvin näkyy.
Suurin osa koronatartunnoista on joko täysin oireettomia tai lähes oireettomia. Mutta sinullahan ei faktat paljon paina.