Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On palattu lähtöpisteeseen koronan kanssa

Vierailija
08.06.2022 |

Jatkuvasti saa olla varpaillaan, että matka/juhlat/tilaisuus/työt peruuntuu koronan takia. Tällaista kesää en toivonut.

Kiitos vaan tilanteesta THL!

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin! Missä on maskipakko, baarien sulkeminen, jumppaamiskielto? Ulkonaliikkumiskielto, yleisörajoitukset, festarien perumiset?? Miksei ne tee jotain?

Kannattaisi jakaa 4. Buusterit riskiryhmä 1 ja 2 ihmisille. Nyt niin ei tehdä ja rokotussuojat vakavaa tautimuotoa vastaan paukkuvat umpeen, vanhenevat. Riskiryhmä 1 rokotukset aloitettiin jo marraskuussa 2021. Rokote antaa suojan vakavaa tautimuotoa vastaan sen 6kk ainakin.

Nyt pelleillään ihmisten hengellä, kun buusteria 4. Ei anneta.

Britanniassa kuolleisuus on toukokuussa lähtenyt kasvamaan 45-64 v joukossa.

3 miljoonaa rokotetta makaa varastossa suomessa ja osan väestöstä rokotesuoja menee umpeen... Äly hoi.

Kyllä ne hoitotilastot meilläkin kääntyy nousuun kun rokotesuojat heikkenee työikäisillä riskiryhmillä.

Ehkä tarkoitus onkin eliminoida riskiryhmät pois?

Ehkä on tunnustettu että ne täysin eri kantaan tehdyt "rokotteet" eivät toimi nykyisiin ja ovat hyödyttömiä?

Tämähän se ongelma on. Joskin jotakin höpöä meille syötetään, että vanhat ovat vielä voimissaan. Eivät ole, koska variantit kiertävät ne, ja uusia ei kannata antaa, koska ovat samaa vanhaa scheissea 🤷🏻

Vierailija
22/75 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin! Missä on maskipakko, baarien sulkeminen, jumppaamiskielto? Ulkonaliikkumiskielto, yleisörajoitukset, festarien perumiset?? Miksei ne tee jotain?

Ei tarvitse. Halukkailla on rokotukset ja rokotevastaisilla ei ole väliä. Luonto hoitaa. Se on nykyään vain 5 päivää omatoimikaranteenia jos sairastuu. Testejä saa kaupoista.

Koittaa totutella vaan ny, ressukka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin 2020 alkupuolella pelkäsin todella paljon koronaa, mutta nyt kun olen saanut kolme rokotusta ja sairastanut koronan, niin en enää pelkää sitä. 

Mä en ole pelännyt missään vaiheessa. Tosin nyt 3x rokotettuna ja kertaalleen koronan sairastaneena en aio toista kertaa tätä tautia sairastaa.

Niin, sulla ei ole pelättävää, 3 rokotusta ja tauti ollut, sehän on supersuoja .

Mites ne riskiryhmät, jotka ei oo sairadtanut tautia ja joilla on komas rokotus jo mennyt umpeen? Ajallisesti siis. Teho heikkenee ajan myötä

Vierailija
24/75 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko jo sairastanut? Itsellä sama tilanne mutta en ole sairastanut MITÄÄN kohta kolmeen vuoteen. Edellinen flunssa oli marraskuussa 2019. Tosin olen oysynyt loitolla muista maaliskuusta 2020 lähtien. Ruoat tuotu kotiin, maski päällä Alkossa ja muissa ihan pakollisissa käyneissä joita on ollut ehkä noin 10krt.

Minä teen töitä sairaalassa koronapotilaiden kanssa jatkuvasti ja altistuksia piisaa. En ole ollut sairaana koko korona-aikana. Alkaa tuntua että joillakin on parempi immuniteetti luonnostaan kuin toisilla koska työkavereistani useat ovat tämänkin sairastaneet.

Vierailija
25/75 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin 2020 alkupuolella pelkäsin todella paljon koronaa, mutta nyt kun olen saanut kolme rokotusta ja sairastanut koronan, niin en enää pelkää sitä. 

Mä en ole pelännyt missään vaiheessa. Tosin nyt 3x rokotettuna ja kertaalleen koronan sairastaneena en aio toista kertaa tätä tautia sairastaa.

Sama. Ei tosiaan ole mikään "flunssa".

Vierailija
26/75 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korona on muuttunut tavalliseksi taudiksi. Työpaikalla viime viikkojen aikana on työtekijöitä sairastunut koronaan vuoron perään ja he jäävät sairaslomalle. Minulla ei ole ollut koronaa, mutta jos korona tarttuisi minuun, niin jäisin sairaslomalle. En kyllä enää usko, että korona pystyisi tarttumaan minuun.

Tauti todennäköisesti olisi kohtalokas mulle, rokotussuoja umpeutunut, yli 6kk sitten sain kolmosen, riskiryhmää oon. Paljon perussairauksia. Ikäni vuoksi, alle 65, en saa vielä neljättä.

Jos yhtään lohduttaa niin astmainen 86-vuotias isäni sairasti pari viikkoa sitten koronan eikä se edes haitannut pihan haravointia. Ainut oire oli kuulemma ajoittainen tippa nenänpäässä. Vaimonsa potee kroonista leukemiaa eikä hänelläkään ollut koronaoireita.

tarkennan: testin mukaan kummallakin oli korona.

Vierailija
27/75 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse. Halukkailla on rokotukset ja rokotevastaisilla ei ole väliä. Luonto hoitaa. Se on nykyään vain 5 päivää omatoimikaranteenia jos sairastuu. Testejä saa kaupoista.

Koittaa totutella vaan ny, ressukka.

Ei halukkailla ole rokotuksia. Buusteria 4. Ei saa, riskiryhmien (työikäiset) koronarokotteet jaettiin ekassa vaiheessa ja suojat on jo vahentuneet (!), yli 6kk paukkuu rikki.

Vierailija
28/75 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi Uudenmaan sulku olisi nyt paikallaan.

Vierailija
29/75 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe syytä vauhkoilla kun olen THL:n käppyrät nähnyt. Vaikka tartuntoja on ollut enemmän kuin koskaan, vaikeaa, tehohoitoista tautimuotoa on erittäin vähän, se käyrä ei ole mihinkään noussut. Johtuu siitä että riskiryhmät on rokotettu.

Vierailija
30/75 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sulla ei ole pelättävää, 3 rokotusta ja tauti ollut, sehän on supersuoja .

Mites ne riskiryhmät, jotka ei oo sairadtanut tautia ja joilla on komas rokotus jo mennyt umpeen? Ajallisesti siis. Teho heikkenee ajan myötä

Ja v tut on. Tähän ei tule immuniteettia rokotuksilla eikä sairastamalla eikä niiden combolla.

Tätä ei pidä kenenkään sairastaa. Ja vielä vähemmän kerran marin-r ssä-trollit julistaa koronan olevan ohi ja/tai "nuha".

Tämä on bioase.

Vierailija
31/75 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on korona. Todettu labratestillä. Ei tämä flunssasta poikkea. Etätöitä teen koko ajan. Ikää 50+ ja pari rokotusta.

Vierailija
32/75 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieman ristiriitaista.

Vierailija
33/75 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korona on muuttunut tavalliseksi taudiksi. Työpaikalla viime viikkojen aikana on työtekijöitä sairastunut koronaan vuoron perään ja he jäävät sairaslomalle. Minulla ei ole ollut koronaa, mutta jos korona tarttuisi minuun, niin jäisin sairaslomalle. En kyllä enää usko, että korona pystyisi tarttumaan minuun.

Tauti todennäköisesti olisi kohtalokas mulle, rokotussuoja umpeutunut, yli 6kk sitten sain kolmosen, riskiryhmää oon. Paljon perussairauksia. Ikäni vuoksi, alle 65, en saa vielä neljättä.

Jos yhtään lohduttaa niin astmainen 86-vuotias isäni sairasti pari viikkoa sitten koronan eikä se edes haitannut pihan haravointia. Ainut oire oli kuulemma ajoittainen tippa nenänpäässä. Vaimonsa potee kroonista leukemiaa eikä hänelläkään ollut koronaoireita.

Oliko isälläsi 4. Rokotus? Se antaa vakavaa muotoa vastaan suojan. Silloun saa vain lievän taudin.

Neljättä rokotusta ei suomessa saa työikäiset riskiryhmäläiset. Heillä ei ole enää välttämättä suojaa vakavaa tautimuotoa vastaan, koska kolmannesta rokotuksesta voi olla yli 6kk.

Vierailija
34/75 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näe syytä vauhkoilla kun olen THL:n käppyrät nähnyt. Vaikka tartuntoja on ollut enemmän kuin koskaan, vaikeaa, tehohoitoista tautimuotoa on erittäin vähän, se käyrä ei ole mihinkään noussut. Johtuu siitä että riskiryhmät on rokotettu.

Tai sitten siitä että omikron ei leviä keuhkoihin vaan pelkästään henkitorveen asti.

Vierailija
35/75 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronaan ei kuulu nokan vuotaminen eikä se ole flunssa tai muutenkaan oireeton. Keksi parempia valheita, r ssä.

Vierailija
36/75 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusi Uudenmaan sulku olisi nyt paikallaan.

Kyllä oot pöljä. Sulje ittes neljän seinän sisälle vai oletko jo tynnyrissä.

Olemme veitsenterällä.

T: Krista Kiuru

Vierailija
37/75 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on korona. Todettu labratestillä. Ei tämä flunssasta poikkea. Etätöitä teen koko ajan. Ikää 50+ ja pari rokotusta.

Mutta kuulutko koronavirustaudin vakavaan riskiryhmään? Vai oketko ns. Perusterve pohjimmiltaan?

Vierailija
38/75 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain kulkutautimyönteinen ja/tai aivopesty lammas puhuu jostain superimmuniteetista jonka saa rokotuksilla ja sairastamisella.

Vierailija
39/75 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieman ristiriitaista.

Eikä ole. En minäkään pelkää hukkumista tai kolaria mutta silti käytän veneessä paukkuliiviä ja autossa turvavyötä.

Katos kun varautuu nii ei tartte pelätä.

Mutta sullahan on mustavalkoinen maailma ja lattea tunne-elämä niin et muita tunnesanoja edes osaa.

Vierailija
40/75 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä mielessä ollaan lähtöpisteessä, että tartuntojen leviämistä ei enää ymmärretä ehkäistä mitenkään.

Varianttien suhteen ollaan sen sijaan menossa keljumpaan suuntaan

One of the most prestigious virology labs in the world, the ones who confirmed BA 2 was more pathogenic than BA 1, Sato Labs, released a new study that finds that the VOCs BA4/5 as well as BA 2.12.1 are more INFECTIOUS and PATHOGENIC over BA 2 https://twitter.com/COVIDnewsfast/status/1530229223167733760
Virological characteristics of the novel SARS-CoV-2 Omicron variants including BA.2.12.1, BA.4 and BA.5 

Neutralization experiments revealed that the immunity induced by BA.1 and BA.2 infections is less effective against BA.4/5. Cell culture experiments showed that BA.2.12.1 and BA.4/5 replicate more efficiently in human alveolar epithelial cells than BA.2, and particularly, BA.4/5 is more fusogenic than BA.2. Furthermore, infection experiments using hamsters indicated that BA.4/5 is more pathogenic than BA.2. Altogether, our multiscale investigations suggest that the risk of L452R/M/Q-bearing BA.2-related Omicron variants, particularly BA.4 and BA.5, to global health is potentially greater than that of original BA.2.

https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2022.05.26.493539v1

Ja? Tämä ei silti kumoa luonnonlakia:

Mitä helpommin leviävä, sitä vaarattomampi.

Mitä huonommin leviävä, sitä tappavampi.