Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esimies yrittää painostaa tekemään enemmän töitä syyllistämällä, että olen paha ja huono ihminen kun välitän rahasta (kun sanoin, että on sovittu, että tietyllä palkalla teen tietyt työt)

Vierailija
08.06.2022 |

Sanoin hänelle, että olen hyvä ihminen ja teen hyväntekeväisyyttä. Mm. eläinten ja nyt ukrainalaisten eteen.

Mutta että en tee ilmaista hyväntekeväisyystyötä keski-ikäisten, vakituisessa, hyvin palkatussa virassa olevien ihmisten eteen kuten hän.

Mikä ihme tämä guilt trip on, jossa keski-ikäiset, varakkaat, hyvää palkkaa nauttivat yrittävät syyllistää muita kun eivät tee heidän eteensä ilmaista työtä?

Tämä kun on jo toinen kerta, edellisellä kerralla tiimiä vetävä nainen oli kauhuissaan asuntolainastaan, kun oli ostanut monen miljoonan talon Kirkkonummelta, että meidän alaisten pitää tehdä ilmaisia ylitöitä jotta hän saa pitää työpaikkansa ja voi jatkaa asuntolainan maksua.

Eivätkö nämä ihmiset tajua millaisilta idi***teilta kuulostavat?

Tyyliin "yhyy, olen 55-vuotias, minulla on monen miljoonan arvoinen omakotitalo, vakituinen palkka lähes 10 000 euroa, mutta en minä välitä rahasta ja jos joku siitä puhuu on huono ihminen, kunhan minä voin jatkaa elintasoani teidän muiden tekemän työn varassa, ja jos ette halua tehdä ilmaisia ylitöitä vaan sanotte että teette ne työt mistä teille maksetaan, niin olette tosi huonoja ja pahoja ihmisiä kun välitätte rahasta, kun en minä ainakaan yhtään (paitsi että siitä miljoonien arvoisesta talosta en luovu enkä isosta palkastani ja bonuksistani)".

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai se alkaa olemaan iltasatujen aika..

Juon tässä oluen samalla..

Vierailija
2/8 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä työttömiäkään haluta kuin ilmaiseksi töihin, työvoimapulan sijaan kyllä se on palkanmaksajapula.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono aloitus, koska tuohon ei ole mitään lisättävää. ei voi tulla pitkä keskustelu. pitää vaan antaa yläpeukku.

Vierailija
4/8 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä teet sen määrän mistä sulle maksetaan. Jos ne haluavat lisää, maksavat lisää.

Vierailija
5/8 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai se alkaa olemaan iltasatujen aika..

Juon tässä oluen samalla..

Kun siinä olutta juot, niin voit samalla kertoa miksi et pidä uskottavana, että tällaista tosiaan tapahtuu jollain työpaikoilla? Tottakai ihmiset käyttävät kaikki painostus- ja manipulointikeinot saadakseen itselleen hyötyä.

Vierailija
6/8 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan tilanteen. 50+ kollega itkee, että hänen pitää maksaa asuntolaina, joten muiden pitää auttaa häntä.

Joo, olin silloin vastavalmistunut, asuin vuokralla eikä ollut edes varaa asuntolainaan (säästin vasta siihen vaadittuun omavastuuosuuteen). Ei paljon herättänyt sääliä.

Vierailija
7/8 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huono aloitus, koska tuohon ei ole mitään lisättävää. ei voi tulla pitkä keskustelu. pitää vaan antaa yläpeukku.

Mutta kerro minulle, mikä saa jonkun valittamaan tuollaista, että muiden pitäisi tehdä ylitöitä jotta hän saa pitää elintasonsa? Ja että jos ilmoittaa, että tekee töitä palkkaa vastaan niin on huono ihminen?

Eivätkö nämä tajua miten tyhmiltä ja tekopyhiltä kuulostavat?

Vierailija
8/8 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit sanoa, että työn määritelmä on se, että siitä maksetaan palkkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän